
															Διεξήχθη η τακτική γενική συνέλευση των Μετόχων της Hellenic Seaways στα γραφεία της Εταιρείας στον Πειραιά. Κατά τη Συνέλευση, οι εκπρόσωποι της MINOAN LINES (η οποία είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος με ποσοστό 33,50%) εξέφρασαν την κριτική και τις επιφυλάξεις τους σχετικά με τη διοίκηση της εταιρείας και τις οικονομικές της καταστάσεις, οι οποίες εγκρίθηκαν με το σημαντικά μειωμένο ποσοστό του 51,7% του παριστάμενου μετοχικού κεφαλαίου. Η δε απαλλαγή του Δ.Σ. για την παρελθούσα χρήση κατά το Άρθρο 35 του Ν.2190/1920 εγκρίθηκε από το οριακό ποσοστό του 50,23% του παριστάμενου μετοχικού κεφαλαίου, ποσοστό το οποίο προκύπτει από τους υπολογισμούς της εταιρείας.
Μεταξύ των λόγων για τους οποίους η ΜΙΝΟΑΝ LINES άσκησε κριτική προς τον πρόεδρο του Δ.Σ. και τα άλλα μέλη της διοίκησης είναι το τεράστιο χρέος του Ομίλου ΑΝΕΚ, ο οποίος επίσης ελέγχεται και διοικείται από τον κ. Βαρδινογιάννη, έναντι της Hellenic Seaways παραπάνω από 13.000.000 ευρώ. Αλλά επίσης και η αιφνίδια καταγγελία από το ναυλοσύμφωνο για το «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» από εταιρεία του Ομίλου ΑΝΕΚ στην οποία ο κ. Βαρδινογιάννης δεν έφερε αντίρρηση και την αντικατάσταση του πλοίου από πλοίο της ΑΝΕΚ ενώ το «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» είναι τώρα δεμένο. Επίσης, η πρόσφατη πώληση των Γραμμών του Σαρωνικού.
Η ΜΙΝΟΑΝ LINES προέβαλλε την απόλυτη έλλειψη διαφάνειας της εν λόγω πώλησης, που έγινε για ένα πολύ χαμηλό τίμημα προς κάποια ελληνική εταιρεία. Το Δ.Σ ενημερώθηκε μόνο στο τέλος Μαΐου για τη διαπραγμάτευση, τη στιγμή που ο κ. Βαρδινογιάννης ζήτησε να εξουσιοδοτηθεί από το Δ.Σ. για να προβεί στην πώληση.
Χάρη στην πίεση που ασκήθηκε από τους εκπροσώπους της ΜΙΝΟΑΝ LINES κατά τις συνεδριάσεις, το παραπάνω τίμημα αυξήθηκε σε 11.150.000 ευρώ αλλά εξακολουθεί να θεωρείται πάρα πολύ χαμηλό για τους εκπροσώπους της ΜΙΝΟΑΝ LINES, οι οποίοι καταψήφισαν την πώληση.
Η ενδιαφέρουσα διαπίστωση στην οποία κατέληξε η ΜΙΝΟΑΝ LINES ελέγχοντας τα στοιχεία που μπόρεσε να συγκεντρώσει σχετικά με τις συμβάσεις της πώλησης είναι ότι τα μόνα δύο (2) πλοία εκ των έντεκα (11), που μεταβιβάστηκαν από τη Hellenic Seaways μέχρι στιγμής, φέρεται να έχουν πράγματι πωληθεί σε ξένους αγοραστές φερόμενους ως υποδειχθέντες από την ARGOSARONIC LINES, προς τίμημα περίπου διπλάσιο από αυτό που η ARGOSARONIC LINES κατέβαλε στη Hellenic Seaways.
Συγκεκριμένα, το «Flying Cat 2» που πωλήθηκε από τη Hellenic Seaways στη συλλογική (enblock) πώληση στην ενδεικτική τιμή των 1.400.000 ευρώ, πωλήθηκε από την ARGOSARONIC LINES για 3 εκατομμύρια ευρώ σε Κορεάτες αγοραστές ενώ το «ΝΕFELI», για το οποίο κατεβλήθη στη Hellenic Seaways το ποσό των 2.000.000 ευρώ, πωλήθηκε από την ARGOSARONIC LINES έναντι 4.750.000 ευρώ σε εταιρεία του Παναμά.
Έχει ζητηθεί στον κ. Βαρδινογιάννη από τη MINOAN LINES … και στο παρελθόν και κατά τις συνεδριάσεις του Δ.Σ. και στο απελθόν Δ.Σ. να παράσχει πληροφορίες για αυτά τα «εκπληκτικά» γεγονότα.
Τα πλοία φαίνεται να επιθεωρήθηκαν από τους Κορεάτες και τους Παναμανέζους αγοραστές με τη συναίνεση της διοίκησης της Hellenic Seaways. Ο κ. Βαρδινογιάννης επίσης ερωτήθηκε να παράσχει στον κ. Francesco Lauro τόσο και με ιδιότητά του ως μέλος του Δ.Σ. όσο και ως εκπρόσωπος της ΜΙΝΟΑΝ LINES στη γενική συνέλευση το μνημόνιο της Συμφωνίας αναφορικά με τα δύο της πλοία.
Ο κ. Lauro επιφανής Ιταλός δικηγόρος και τέως πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος της Νάπολη δήλωσε: «Δεν έχω ξαναδεί τέτοια συναλλαγή και τέτοια έλλειψη πληροφόρησης από τη διοίκηση μιας εταιρείας. Θα συνεχίσουμε να κάνουμε ότι μπορούμε για να προστατεύσουμε τα συμφέροντα της Hellenic Seaways των μετόχων της και των εργαζόμενών της».
Ο κ. Emanuele Grimaldi, υπό την ιδιότητα του προέδρου της ΜΙΝΟΑΝ LINES και του Ομίλου GRIMALDI, σχολιάζει: «Η Hellenic Seaways πρέπει να διοικείται από πρόσωπα υψηλού επαγγελματικού κύρους και χωρίς συγκρουόμενα συμφέροντα με αυτά της εταιρείας, προς όφελος όλων των μετόχων και όχι ορισμένων εξ’ αυτών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ