
International Paint’s Marine Coatings business is bringing more than a century of expertise to new audiences as well as enhancing its engagement with customers and stakeholders after significantly expanding its online presence.
In response to the evolving information landscape and the shipping industry’s increasing use of social media, the business has expanded its outreach to customers and wider stakeholders by consolidating its existing presence on YouTube and adding communities on Facebook and Twitter to engage with the industry on key issues, share visual and video content and provide an insight into its organisation.
Cathy Stephenson, International Paint Marketing Communications Manager said, “We’ve been active in digital communications for some time now and see social platforms as a natural extension of this activity. This move offers an unparalleled opportunity to communicate with our customers and stakeholders in real time, to listen, to learn and better understand their operational needs whilst bringing the maritime industry closer to us by inviting them into our organisation.”
International Paint’s parent company, AkzoNobel, has already established a significant social media presence that has generated acclaim from the global online communications and marketing community for its innovative and informal approach.
Marine Coatings personnel will also engage directly through social media channels. In addition, live interactive Q&A sessions will be hosted to encourage discussion and debate with multiple facets within the shipping industry to support development and raise awareness of the key challenges that ship owners and operators face.
Cathy Stephenson concluded, ”The benefits of social media as a positive information channel are significant and far-reaching. For an industry going through such significant change there is a real need to continually engage and debate on the key challenges our customers face, as well as ensuring a transparency of information in order to drive positive progression.”
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ