
Τα σοβαρά προβλήματα της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας μας και η αναγκαιότητα λήψης άμεσων μέτρων για να μην οδηγηθούν τα ναυπηγεία σε πλήρη κατάρρευση και οι εργαζόμενοι στο δρόμο επισημαίνονται στην επιστολή που απέστειλε η ΓΣΕΕ στον Πρωθυπουργό, στους συναρμόδιους υπουργούς και στους Προέδρους των κομμάτων που στηρίζουν την Κυβέρνηση.
Στην επιστολή κωδικοποιούνται τα προβλήματα ανά ναυπηγείο και επαναλαμβάνεται το αίτημα για τη δημιουργία Ενιαίου Φορέα Ναυπηγικής Βιομηχανίας ως τη λύση για την επιβίωση και την ανάπτυξη ενός ιδιαίτερα στρατηγικού κλάδου της οικονομίας για τη χώρα μας.
Το πλήρες κείμενο της επιστολής είναι το εξής:
«Η Ναυπηγική Βιομηχανία της χώρας μας είναι στα όρια πλήρους κατάρρευσης με δραματικές συνέπειες στην Απασχόληση, στην Εθνική Οικονομία, στην Ναυτιλία και στην Εθνική Άμυνα της χώρας. Ειδικότερα:
Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Mε τη μονομερή επιβολή του απάνθρωπου συστήματος εκ περιτροπής εργασία, μιας ημέρας εργασίας την εβδομάδα, που αυταρχικά και παράνομα επέβαλλαν οι εργοδότες, έχουν διακόψει, ήδη από το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Απριλίου, την παραγωγική διαδικασία.
Ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου της Σύρου: Εδώ και ενάμιση χρόνο
αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα ρευστότητας, με αποτέλεσμα να οφείλονται στο προσωπικό δεδουλευμένα αρκετών μηνών.
Σήμερα λειτουργούν οριακά και βρίσκονται λίγο πριν την οριστική κατάρρευση και την πτώχευση.
Στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος – Σαλαμίνας, η οποία στηρίζεται, ουσιαστικά, από την παραγωγική λειτουργία των μεγάλων Ναυπηγείων, η ανεργία έχει εκτοξευθεί σε ύψη ρεκόρ αγγίζοντας το 98% και καταγράφοντας 3.000 ανέργους.
Οι δορυφορικές επιχειρήσεις με παράλληλες δραστηριότητες, που επηρεάζονται από τη λειτουργία και εξαρτώνται από τη παραγωγική βάση των Ναυπηγείων, όπως είναι φυσικό, έχουν καταρρεύσει.
Κύριε Πρωθυπουργέ,
Η υπάρχουσα τραγική κατάσταση στον Ναυπηγικό κλάδο δεν μπορεί να συνεχισθεί. Απαιτούνται άμεσες κυβερνητικές πρωτοβουλίες των αρμοδίων υπουργείων Εθνικής Άμυνας – Ανάπτυξης – Οικονομίας και Εργασίας, με τη λήψη αναπτυξιακών μέτρων, που διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα της Ναυπηγικής Βιομηχανίας και εγγυώνται την προοπτική οριστικής διεξόδου από την κρίση. Στο πλαίσιο αυτό, είναι αναγκαία μια ολοκληρωμένη συστηματική πολιτική από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και η εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου Ναυπηγοεπισκευαστικής στήριξης και ανάπτυξης.
Η ΓΣΕΕ, η Ομοσπονδία Μετάλλου, και τα Σωματεία των 3 Ναυπηγικών μονάδων, έχουν εκπονήσει σοβαρή και τεκμηριωμένη μελέτη, η οποία έχει κατατεθεί προ εξαμήνου στο Υπουργείο Ανάπτυξης.
Με τη μελέτη αυτή υποστηρίζεται και τεκμηριώνεται ότι η συνεργασία των τριών μεγάλων Ναυπηγικών επιχειρήσεων της χώρας Σκαραμαγκά – Ελευσίνας –Νεωρίου στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός ΕΝΙΑΙΟΥ ΦΟΡΕΑ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ είναιn μοναδική, αναγκαία αλλά και ικανή προϋπόθεση για την επιβίωση και ανάπτυξη του κλάδου.
Για όλους αυτούς τους σοβαρούς λόγους, θεωρούμε ότι μία κοινή συνάντηση της ΓΣΕΕ και των εκπροσώπων του κλάδου με τους αρμόδιους υπουργούς, με στόχο την επανεκκίνηση και στήριξη της Ναυπηγικής Βιομηχανίας, δεν είναι απλώς απαραίτητη και επείγουσα, αλλά και επιβεβλημένη».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ανησυχητικά είναι πρόσφατα δεδομένα έρευνας για την ευαλωτότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας έναντι των κυβερνοεπιθέσεων. Αναλυτικότερα, δεδομένα των Achilles Network και Procureship δείχνουν ότι περισσότερο…

Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ