
Το Κορεάτικο λιμάνι του Incheon βρίσκεται σε απόσταση 32 χιλιομέτρων από την πρωτεύουσα της χώρας, Σεούλ. Αυτή η γιγαντιαία μητροπολιτική περιοχή αποτελεί την κατοικία του 50% του πληθυσμού της Νότιας Κορέας και παράγει το 50% του ΑΕΠ. Τα 120 από τα 501 βιομηχανικά συγκροτήματα βρίσκονται εγκατεστημένα στην εν λόγω περιοχή τα οποία δημιουργούν το 35% του όγκου διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της Νότιας Κορέας. Η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων της Νότιας Κορέας το 2011 ήταν 20 εκατομμύρια TEUs, ενώ το λιμάνι του Incheon διαχειρίστηκε μόλις 2 εκ ΤΕU, δείχνοντας ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης και αύξησης της διακίνησης στο λιμάνι.
Κατά την διάρκεια ενός roadshow για την προώθηση του λιμένα σε εταιρείες μεταφορών και logistics, ο Πρόεδρος του Incheon Port Authority κ. Kim Choon-Sun δήλωσε ότι τα σχέδια επέκτασης θα βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες από το λιμένα. «Πριν από πέντε έτη είχαμε δύο βασικά προβλήματα: α) μπορούσαμε να εξυπηρετήσουμε πλοία μέχρι 4000 TEU και β) είχαμε ελλείψεις σε εγκαταστάσεις logistics» δήλωσε χαρακτηριστικά. «Αποτελούσαν μεγάλα εμπόδια για την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα. Παρά το γεγονός ότι η ενδοχώρα του λιμένα περιλαμβάνει την μητροπολιτική περιοχή της Σεούλ το λιμάνι του Incheon αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του». Ο Kim σημείωσε ότι το Incheon New Port είναι υπό κατασκευή και η πρώτη φάση αποτελείται από έξι κρηπιδώματα σε μία προβλήτα με διαθέσιμο μήκος 1,6 χιλιόμετρα. Το έργο θα ολοκληρωθεί το 2014 δίνοντας την δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων με χωρητικότητα μέχρι και 10.000 ΤΕU. Μέχρι το 2030 θα υπάρχουν 25 κρηπιδώματα για την εξυπηρέτηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αι τέσσερα κρηπιδώματα για την εξυπηρέτηση πλοίων γενικού φορτίου. «δεν εξυπηρετεί και είναι και κοστοβόρο». «Επιπρόσθετα αν κοιτάξουμε προς την Βόρειο Κίνα, θα παρατηρήσουμε ότι έχει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης και το Incheon είναι το πλησιέστερο λιμάνι, συνεπώς πρέπει να αναπτυχθούμε» δήλωσε ο Kim.«Οι προοπτικές για την οικονομία της Νότιας Κορέας εκτιμούμε ότι είναι θετικές και αυτό συνεπάγεται πρόσθετα φορτία. Λογικά, αν είμαστε σε θέση να προσφέρουμε μεγάλα βυθίσματα, τότε οι μεγάλοι πελάτες θα χρησιμοποιούν το λιμάνι του Incheon αντί του Busan, αλλά θεωρώ ότι τα δύο λιμάνι δεν είναι στην πραγματικότητα ανταγωνιστικά μεταξύ τους. Το Busan είναι περισσότερο ένα λιμάνι μεταφόρτωσης αλλά χρησιμοποιείται από τους φορτωτές της μητροπολιτικής περιοχής της Σεούλ διότι δεν έχουν εναλλακτική επιλογή. Μόλις ολοκληρωθούν οι επεκτάσεις στο Incheon, οι φορτωτές θα ακολουθήσουν» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @
Το μέγεθος του επενδυτικού σχεδίου είναι τεράστιο. Το Incheon New Port καθώς και οι δύο ζώνες logistics θα έχουν συνολική επιφάνεια 10 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Ερωτώμενος για την υπερπροσφορά μεταξύ των Κορεατικών λιμένων ο Kim τόνισε ότι υπάρχουν ορισμένες ανησυχίες, αλλά το Incheon κατασκευάζει και υποδομές logistics, κάτι που αναμένεται να δημιουργήσει νέα κίνηση για το λιμάνι. Επίσης σημείωσε ότι οι φορτωτές στην μητροπολιτική περιοχή θα πρέπει να στείλουν το φορτίο τους σε μία απόσταση πέντε ωρών ώστε να μεταφερθεί από την Σεούλ στο Busan. Αυτό
Το λιμάνι του Incheon διακίνησε 2.000.000 TEU το 2011 και οι προβλέψεις για το 2012 κάνουν λόγο για μία μικρή αύξηση που θα διαμορφώσει την διακίνηση στα 2,1 εκ. TEU. To 2012 όταν τεθεί σε λειτουργία η πρώτη φάση της επέκτασης η διακίνηση θα αυξηθεί στα 3 εκατομμύρια TEU, ενώ μέχρι το 2020 το λιμάνι θα διαχειρίζεται 5,4 εκατομμύρια TEU.
Το πλέον πολυάσχολο λιμάνι της Νότιας Κορέας είναι το Busan, αλλά ο Kim δεν θεωρεί ότι η αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο Incheon θα προέλθει εξ’ ολοκλήρου από προσέλκυση φορτίων που τώρα χρησιμοποιούν το Busan.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ