
Ανακοίνωση εξέδωσε η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) με αφορμή ατύχημα που συνέβη στο λιμάνι της Τήνου. Η ανακοίνωση είναι η εξής:
«Με αφορμή το ατύχημα που συνέβη το Σάββατο 16 Ιουνίου στο λιμάνι της Τήνου, όπου το πλοίο ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ προσέκρουσε κατά την προσπάθεια εξόδου του από τη λιμενολεκάνη, λόγω ιδιαίτερα δυσμενών επικρατουσών καιρικών συνθηκών, έχουμε να κάνουμε τα ακόλουθα σχόλια.
Αρχικά, πρέπει να επαινέσουμε τον Πλοίαρχο γιατί, παρά τα εντονότατα καιρικά φαινόμενα, κατόρθωσε να βγάλει το πλοίο από το λιμάνι – παγίδα στο οποίο είχε προσπαθήσει να προσεγγίσει σύμφωνα με το δρομολόγιο, ευτυχώς χωρίς τραυματισμούς ή να θρηνήσουμε θύματα και χωρίς να προξενηθεί καμμίας μορφής και έκτασης ρύπανση.
Δυστυχώς, είναι άλλο ένα περιστατικό όπου η άποψη της Ένωσης Πλοιάρχων επαληθεύεται. Οι «επιστήμονες» που σχεδίασαν και έχτισαν αυτό το λιμάνι-παγίδα, χωρίς να λάβουν υπ’ όψη τις απόψεις και τις υποδείξεις των κατ’εξοχήν χρηστών των λιμανιών, των Πλοιάρχων, πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Οι θέσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Ε.Ν. (πάσης τάξεως) είναι καταγεγραμμένες στα διάφορα συμβούλια όπου έχουμε συμμετάσχει από πρίν κατασκευαστεί αυτό το λιμάνι-φάκα, έως τώρα και οι απόψεις μας υπάρχουν σαφέστατες στην έκθεση που εκδίδουμε με αναφορά στα περισσότερα λιμάνια της χώρας.
Ακόμα και τώρα, πρέπει να ολοκληρωθούν επιτέλους οι εργασίες κατασκευής του κυματοθραύστη, ούτως ώστε παρ’ ότι είναι άκρως επικίνδυνος τουλάχιστον να φτάσει σε ύψος πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Ανεξάρτητα όμως όλων η ΠΕΠΕΝ παραμένει σταθερή στη θέση της, η οποία είχε διατυπωθεί στις διάφορες συσκέψεις στις οποίες τονίστηκε σε όλους τους τόνους ότι τα έργα έτσι όπως είχαν σχεδιαστεί και εκτελούντο δεν προσέφεραν τίποτε παρά μόνο δυσκόλευαν την κατάσταση περισσότερο και μετέτρεπαν το «λιμάνι» σε παγίδα και ήταν τρόπος για να ξοδεύονται χρήματα του Ελληνικού λαού».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ