
Η μικρή πόλη του Wilhelmshaven στα Βόρεια της Γερμανίας με πληθυσμό μόλις 81.000 κατοίκων είναι ήδη ο μεγαλύτερος ναύσταθμος της χώρας. Όμως με το νέο Jade-Weser-Port container hub, το Wilhelmshaven είναι το μοναδικό λιμάνι της Γερμανίας με μεγάλα βυθίσματα και ευελπιστεί να πιέσει το Ρόντερνταμ και την Αμβέρσα στην εξυπηρέτηση των νέων γιγαντιαίων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία προέρχονται από την Ασία.
Το Wilhelmshaven είναι το μεγαλύτερο λιμάνι εισαγωγής αργού πετρελαίου στην Γερμανία, ενώ συνδέεται με αγωγούς με τα διυλιστήρια στην Περιφέρεια Rhine-Ruhr και το Αμβούργο. Αποτελεί επίσης το κυριότερο λιμάνι διαχείρισης προϊόντων πετρελαίου, άνθρακα και χημικών προϊόντων.
Το Jade-Weser-Port Container Terminal εκτινάσσει το Wilhelmshaven στην παγκόσμια premier league της λιμενικής βιομηχανίας, καθώς θα έχει την δυνατότητα να εξυπηρετήσει τα μεγαλύτερα πλοία εμπορευματοκιβωτίων, συμπεριλαμβανομένων των νέων triple-E class πλοίων, τα οποία θα έχουν μεταφορική ικανότητα 18.000 TEU. Το Wilhelmshaven με βυθίσματα 18 μέτρων θα είναι σε θέση να εξυπηρετήσει στα κρηπιδώματά του τα γιγαντιαία πλοία πλήρως έμφορτα, ανεξαρτήτως του ύψους της παλίρροιας και ανεξαρτήτως ώρας της ημέρας ή της νύχτας. Προς το παρόν στην περιοχή υπάρχει ακόμη μία έκταση στην οποία εργάζονται ορισμένες βυθοκόροι και εκσκαφείς. Στην προβλήτα υπάρχουν έξι γιγαντιαίες γερανογέφυρες ύψους 83 μέτρων οι οποίες μόλις έφτασαν από την Κίνα, οι οποίες θα εξυπηρετούν τα μεγάλα πλοία εμπορευματοκιβωτίων που το Wilhelmshaven ευελπιστεί να υποδεχθεί σύντομα. Σύμφωνα με τον Jan Miller διευθυντή της ζώνης logistics του λιμένα, οι γερανογέφυρες αυτές είναι οι υψηλότερες στον κόσμο. Το πότε όμως θα ξεκινήσουν την λειτουργία τους δεν είναι ακόμη καθορισμένο.
Επισήμως ο τερματικός σταθμός, ο οποίος κόστισε περίπου $1,25 δις και χρηματοδοτήθηκε κυρίως από το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, προγραμματίζεται να ανοίξει τις πύλες του την 5η Αυγούστου 2012. Ένα πλοίο του Δανέζικου ναυτιλιακού κολοσσού Maersk αναμένεται να είναι το πρώτο πλοίο που θα δέσει στον νέο τερματικό σταθμό. Όπως δήλωσε ο Marcel Egger, διευθυντής της εταιρείας λειτουργίας του νέου τερματικού σταθμού Eurogate, «είμαστε σε συζητήσεις με ναυτιλιακές εταιρείες, αλλά δεν έχουμε υπογράψει ακόμη κάποια συμφωνία». Μία γειτονική βιομηχανική ζώνη θα αποτελεί την έδρα των εταιρειών logistics και λοιπών υποστηρικτικών υπηρεσιών, αλλά προς το παρόν μόνο μία εταιρεία έχει εγκατασταθεί εκεί. Όπως τονίζουν πηγές της εταιρείας διαχείρισης σίγουρα δεν θα υπάρξει μία φρενήρης δραστηριότητα τις πρώτες ημέρες λειτουργίας, αλλά πολύ πιθανόν ο νέος τερματικός σταθμός να λειτουργεί πάσα δυνάμει σε πέντε έως επτά χρόνια.
Η διοίκηση του νέου τερματικού αισιοδοξεί ότι η νέα εγκατάσταση θα παίξει σημαντικό ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κάποιος ότι αυτή την στιγμή υπάρχουν 250 πλοία με χωρητικότητα μεγαλύτερη των 10.000 TEU, ενώ νέα πλοία βρίσκονται υπό κατασκευή με χωρητικότητα 16.000 έως 18.000 TEU. «Δεν θέλουμε να αφήσουμε το Ρότερνταμ να εξυπηρετεί αποκλειστικά τα νέα γιγαντιαία πλοία» τονίζουν στελέχη της διαχειρίστριας εταιρείας, ενώ σύμφωνα με τον Soenke Maatsch του Institute for Maritime Transport and Logistics στη Βρέμη «τα βασικά λιμάνια της Γερμανίας όπως το Αμβούργο και το Bremerhaven θα έχουν προβλήματα στην εξυπηρέτηση των νέων μεγάλων πλοίων». Από αυτήν την άποψη το έργο έχει νόημα, απλά το timing δεν ήταν καλό, σύμφωνα με απόψεις εμπειρογνωμόνων. «Από την ώρα που αποφασίστηκε το έργο το 2001 και την έναρξη των εργασιών το 2008, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάστηκε σημαντικά από την οικονομική κρίση του 2008-2009. Ήδη η διακίνηση φορτίου από τους Γερμανικούς λιμένες είναι στα επίπεδα του 2007» σημειώνει ο Maatsch. Παρόλ’ αυτά οι τάσεις είναι αυξητικές και οι όγκοι διακίνησης αυξάνονται σύμφωνα με εκπρόσωπο της Maersk ο οποίος δήλωσε ότι θα χρησιμοποιούν το Wilhelmshaven για πρόσθετους όγκους διακίνησης.
Περισσότερα για τους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ