
(Σας υπενθυμίζουμε ότι το περιοδικό «Ναυτικά Χρονικά» συμμετέχουν στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση «Ποσειδώνια 2012». Το περίπτερο του περιοδικού βρίσκεται στο χωλ 3 αρ. 401 F)
Η διαρκώς αυξανόμενη τιμή στα ναυτιλιακά καύσιμα και το αυξημένο οικονομικό κόστος που απορρέει από την επιτακτική επιβολή ρυθμιστικών κανόνων συμμόρφωσης στα θέματα περιβαλλοντικής πολιτικής, είναι δύο παράγοντες που επιβάλλουν πλέον σε παγκόσμιο επίπεδο στις ναυτιλιακές εταιρείες την υιοθέτηση εξειδικευμένων στρατηγικών για την πιο αποδοτική επιχειρησιακή διαχείριση των στόλων τους. Σύμφωνα με ειδικούς του χώρου, αυτό έχει ως αποτέλεσμα η βιομηχανία της ναυτιλίας να ωθείται σε μία νέα εποχή όπου θα κυριαρχούν νέες πρακτικές και καινοτομίες στους τομείς του σχεδιασμού νεότευκτων πλοίων και στη μέτρηση της αποδοτικότητας.
Εκπρόσωποι των μεγαλύτερων ναυπηγοκατασκευαστικών δυνάμεων συμφωνούν ότι οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, καθώς επίσης και το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο, έχουν πληγεί από την έμμονή της παγκόσμιας ύφεσης και των υψηλών τιμών καυσίμων. Συνεχίζουν δε σημειώνοντας ότι τα νέα δεδομένα απαιτούν μία σειρά από δημιουργικές λύσεις και επενδύσεις σε έρευνα και τεχνολογία για την δημιουργία μίας νέας γενιάς ναυτιλιακών υποδομών, οι οποίες θα είναι πιο ανθεκτικές στις αυξομειώσεις των τιμών καυσίμων και πιο ευέλικτες στην υιοθέτηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας.
«Η παγκόσμια αγορά δεν βρίσκεται και στο καλύτερο της σημείο καθώς δεν διαφαίνεται μία σύντομη και εύκολη έξοδος από την κρίση και από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο παγκόσμιος ναυτιλιακός χώρος» είπε ο Oh-Yoon Kwon, Γενικός Διευθυντής του International Cooperation Department της Κορεατικής Ένωσης Ναυπιγοκατασκευαστικών Εταιρειών (KOSHIPA), ο οποίος είναι παρόν στην φετινή έκθεση με οκτώ από τα εννέα μέλη της. Η πρωτοεμφανιζόμενη εταιρεία Dae Sun είναι μία από τις ναυπιγοεπισκευαστικές εταιρείες της Κορέας η οποία έχει παρατηρήσει μείωση στον αριθμό παραγγελιών νεότευκτων από έλληνες πλοιοκτήτες.
Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία βαίνει με γοργά βήματα σε μία νέα εποχή επιχειρησιακής διαχείρισης στόλου, προκειμένου να βελτιώσει την αποδοτικότητα και να αυξήσει την κερδοφορία της, αλλάζοντας στρατηγική στον σχεδιασμό νεότευκτων πλοίων , καθώς και στην αναβάθμιση του υπάρχοντος στόλου αλλά και αναπτύσσοντας νέες ενεργειακές στρατηγικές, αγκαλιάζοντας συνολικά έναν νέο τρόπο σκέψης για την περαιτέρω ανάπτυξη της.
Στην Ιαπωνία, η Namura, μία από τις μεγαλύτερες ναυπιγοκατασκευαστικές εταιρείες είναι ήδη κοντά στην ολοκλήρωση ενός τριετούς προγράμματος, το οποίο στοχεύει να δημιουργήσει νέα επίπεδα στον τομέα της ενεργειακής εξοικονόμησης. «Κύριος στόχος κάθε πλοιοκτήτη είναι η μείωση του κόστους και για αυτό το λόγο αποφασίσαμε να αναδιαρθρώσουμε τις παγιωμένες σχεδιαστικές τάσεις και να δημιουργήσουμε νέες τεχνολογίες, οι οποίες βελτιώνουν τα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα και μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων κατά 30%», είπε ο Kazutomo Taguchi από το τμήμα σχεδιασμού και ανάπτυξης της Namura Shipbuilding.
Η Ιαπωνική Εταιρεία επενδύει σημαντικά ποσά σε έρευνα και τεχνολογία για την ανάπτυξη νέων προτύπων και καινοτομιών όπως προπέλες υψηλότερης απόδοσης , ηλεκτρονικά ελεγχόμενες μηχανές, βελτιωμένα αεροδυναμικά σχήματα που μειώνουν την αντίσταση του αέρα και άλλες τεχνολογικές βελτιώσεις.
Όμως ενώ ο τομέας του σχεδιασμού νεότευκτων πλοίων είναι ένα βασικό συστατικό που θα διαμορφώσει τις μελλοντικές τάσεις, οι εμπειρογνώμονες συμφωνούν ότι προκειμένου να βελτιστοποιηθούν τα πλεονεκτήματα για την ναυτιλία και το παγκόσμιο εμπόριο χρειάζεται μία περισσότερο εμπεριστατωμένη και ολιστική στρατηγική προσέγγιση εκ μέρους των πλοιοκτητών.
«Ανεξάρτητα από τη διαμόρφωση της μελλοντικής τιμής και μορφής των ναυτιλιακών καυσίμων, οι πλοιοκτήτες πρέπει σήμερα να υιοθετήσουν μακρόπνοες στρατηγικές βασιζόμενοι σε εμπεριστατωμένες μελέτες που θα τους βοηθήσουν να λάβουν τις αντίστοιχες επενδυτικές αποφάσεις, με βάση τις συγκεκριμένες ενεργειακές ανάγκες του κάθε στόλου ξεχωριστά, δήλωσε ο Nicholas Brown, Marine Communications Manager, Lloyd’s Register.
«Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο και σύνθετο περιβάλλον, η ναυτιλία χρειάζεται να υιοθετήσει νέες εκλεπτυσμένες πρακτικές. Είναι πολύ ευχάριστο το γεγονός ότι ήδη ορισμένες ελληνικές και ξένες εταιρείες, επενδύουν στα κατάλληλα εργαλεία διαχείρισης και πιστοποίησης αποδοτικότητας στόλων για να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα τους», προσέθεσε.
Στον αντίποδα, οι υψηλές ενεργειακές τιμές έχουν αποδειχθεί το δυνατό σημείο για κάποιους τομείς της ναυτιλίας, οι οποίοι εξειδικεύονται στην κατασκευή υπεράκτιων πλατφορμών εξόρυξης πετρελαίου. Όπως εξηγεί η Winie Low, Executive Director, Association of Singapore Marine Industries. «Τα ναυπηγεία μας δουλεύουν υπερωρίες προκειμένου να επιτύχουν τους χρόνους παράδοσης σε έναν αυξανόμενο αριθμό παραγγελιών που αφορούν στην κατασκευή υπεράκτιων πλατφoρμών εξόρυξης πετρελαίου. Προκειμένου να ανταπεξέλθουμε στην ζήτηση, επενδύουμε στην επέκταση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων και στην δημιουργία νέων υποδομών τόσο στη χώρα μας όσο και σε άλλες γειτονικές αγορές».
Η Σιγκαπούρη, η Ιαπωνία και η Κορέα είναι τρεις από τις είκοσι συνολικά χώρες που συμμετέχουν στα Ποσειδώνια 2012 με εθνικά περίπτερα. Η έκθεση η οποία λαμβάνει χώρα στο Metropolitan Expo από τις 4 έως τις 8 Ιουνίου εγκαινιάστηκε εχθές από τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας, κ. Παναγιώτη Πικραμμένο και αναμένεται να την επισκεφθούν περισσότεροι από 18,000 έλληνες και ξένοι της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Συνολικά στην έκθεση συμμετέχουν περισσότεροι από 1870 εκθέτες από 87 χώρες.
Τα Ποσειδώνια 2012 τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, του Δήμου Πειραιώς, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Σας υπενθυμίζουμε ότι το περιοδικό «Ναυτικά Χρονικά» συμμετέχουν στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση «Ποσειδώνια 2012». Το περίπτερο του περιοδικού βρίσκεται στο χωλ 3 αρ. 401 F
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ