
«Για μια ακόμη φορά τα “Ποσειδώνια” με την εντυπωσιακή παρουσία τους στη χώρα μας, αναδεικνύουν το δυναμισμό και την αντοχή της Ναυτιλίας των Ελλήνων, που παρά τη δεινή παγκόσμια κρίση και τις δύσκολες ημέρες που περνά η Πατρίδα μας, διατηρεί τη διεθνή της πρωτοπορία και τους παραγωγικούς δεσμούς της με τον τόπο, ενώ συγχρόνως προετοιμάζεται να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις ενός άδηλου εν πολλοίς, μέλλοντος.
Ένας στόλος από 3.325 πλοία συνολικής χωρητικότητας 227 εκατομμυρίων dwt συνεχώς εκσυγχρονιζόμενος, με μέση ηλικία 10,5 έτη, αλλά και η κατά παράδοση ευέλικτη και δημιουργική διαχείρισή του, δικαιολογούν αισιοδοξία για την επόμενη ημέρα. Δεδομένου ότι οι θαλάσσιες μεταφορές εξασφαλίζουν μέσω των διαχρονικά υψηλού επιπέδου υπηρεσιών τους τις διατροφικές, ενεργειακές και σε πρώτες ύλες ανάγκες της ανθρωπότητας, είναι βέβαιο ότι η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία θα κληθεί να συνεχίσει το στρατηγικό της ρόλο στην αλυσίδα μεταφοράς των συνεχώς αυξανόμενων αναγκών του διεθνούς εμπορίου.
Τα φετινά “Ποσειδώνια” με ένα νέο ρεκόρ συμμετοχών, απεικονίζουν το παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι σε τεχνολογικό και οικονομικό πεδίο και αποτελούν ελπίδα για την επιδιωκόμενη επανεκκίνηση της ανάπτυξης σε ολόκληρο τον πλανήτη. Και δεν θα είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που από τον δρόμο της θάλασσας θα έλθουν η ευημερία και η ειρήνη στη δοκιμαζόμενη ανθρωπότητα.
Όμως, πέρα από τις οικονομικές αντιξοότητες των καιρών, η καθημερινή λειτουργία των πλοίων συνεχίζει να αντιμετωπίζει και σωρεία πρακτικών προβλημάτων, όπως η συνεχής κλιμάκωση των πειρατικών επιθέσεων, γεωπολιτικές συγκρούσεις που οδηγούν σε επιβολή εμπορικών κυρώσεων κατά χωρών με καθοριστικό ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο καθώς και η ανάγκη συμμόρφωσης με περιφερειακές νομοθεσίες περιβαλλοντικού ή εμπορικού χαρακτήρα που δεν προσιδιάζουν στο διεθνή χαρακτήρα της ναυτιλίας. Προς επίλυση αυτών, η ναυτιλιακή κοινότητα προσπαθεί να αντιδρά άμεσα και αποτελεσματικά.
Είμαι βέβαιος, ότι η παρουσία της μεγάλης αυτής Έκθεσης, με παράδοση τεσσάρων συναπτών δεκαετιών, θα μας δώσει την ευκαιρία για μία ακόμη φορά να ανανεώσουμε τους δεσμούς και τις φιλίες μας, να διευρύνουμε υφιστάμενους επιχειρηματικούς δεσμούς, να δημιουργήσουμε νέες συμμαχίες, να παρουσιάσουμε νέες προηγμένες τεχνολογίες, να ενισχύσουμε τις δυνατότητές μας και να θέσουμε υψηλότερους στόχους για περαιτέρω επιχειρηματική πρόοδο».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ