
Του Γ. Λογοθέτη CFO George Moundreas & Company S.A. Finance & Research
Ενώ ο όγκος των διαλύσεων την εβδομάδα που μας πέρασε κινήθηκε σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα, η αγορά όλων των χωρών που δραστηριοποιούνται στον τομέα παραμένει εύθραυστη καθώς δεν υπάρχει ιδιαίτερο αγοραστικό ενδιαφέρον.
Αυτό οφείλεται στη μεγάλη συσσώρευση πλοίων από τις προηγούμενες εβδομάδες, στις υψηλές τιμές που συνεχίζουν και ζητούν οι πλοιοκτήτες, στην έναρξη των μουσώνων και στην κατάθεση του νέου προϋπολογισμού στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές που ενδεχομένως να επιφέρει και κάποιες αλλαγές στον φόρο εισαγωγών όπου από την εμπειρία των προηγουμένων προϋπολογισμών αυτές οι αλλαγές είναι σχετικά ανώδυνες.
Στην Ινδία, δραματική χαρακτηρίζεται η κατάσταση από τους εμπλεκόμενους στις διαλύσεις καθώς οι τελικοί αγοραστές ούτε καν μπαίνουν στον κόπο να προσφέρουν κάποια ενδεικτική τιμή αγοράς με τις τιμές στο σύνολο τους να συνεχίζουν να είναι πτωτικές. Η ρουπία συνεχίζει να επιδεινώνεται συγκριτικά με το δολάριο όπως και οι τιμές του σιδηρού.
Το Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι αντιμετωπίζει και αυτό προβλήματα χωρητικότητας των διαλυτηρίων του, με αρκετά επιλεκτική διάθεση κατάφερε να πραγματοποιήσει κάποιες αγορές πλοίων με καλό Light Weight και ανταλλακτικά αλλά με τις τιμές ελαφρά πτωτικά διορθωμένες.
Το Μπαγκλαντές, μετά από μία έντονη δραστηριοποίηση το προηγούμενο διάστημα, έφτασε και αυτό στα όρια του όσο αφορά την χωρητικότητα των διαλυτηρίων του και όπως και το Πακιστάν, είναι και αυτό στην αναμονή για ανακοίνωση του νέου προϋπολογισμού αλλά και την έναρξη των μουσώνων.
Η Κίνα, δεν θα μπορούσε να μην συμμετέχει και αυτή στο πρόβλημα της χωρητικότητας των διαλυτηρίων της, με τους αγοραστές να μην επιδεικνύουν αγοραστικό ενδιαφέρον, και με τις τιμές να έχουν διορθώσει αρκετά.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 1,598,688 DWT εκ των οποίων περίπου το 72,5% (1,161,467 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 26% (415,157 DWT) δεξαμενόπλοια και το 1,5% (22,064 DWT) Reefers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:
✏ Ινδία: Από $ 440 – $ 470 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 450 – $ 475 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 450 – $ 475 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 390 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ