
Του Γ. Λογοθέτη, CFO George Moundreas & Company S.A. Finance & Research
Η θετική πορεία του BDI συνεχίστηκε και αυτή την εβδομάδα με πρωταγωνιστή τα Panamax και ύστερα τα Supramax και τα Handysize ενώ τα Capes συνέχισαν τη μικρή αλλά σταθερή πτωτική τους πορεία.
Τα ημερήσια έσοδα των Capes κυμαίνονται περίπου στα $ 6,560 στα ίδια περίπου επίπεδα με τα έσοδα της αντίστοιχης περιόδου το 2011.
Τα Panamax είναι στα $ 11,890 περίπου την ημέρα, τα Supramax στα $ 10,670 την ημέρα και τα Handysize στα $ 8,780 την ημέρα, με όλους αυτούς τους τύπους των πλοίων να κινούνται κατά μέσο όρο περίπου $ 200 την ημέρα λιγότερο από την αντίστοιχη περίοδο του 2011.
Η συνεχόμενη άνοδος των ημερησίων εσόδων των Panamax, οφείλεται και στην αυξημένη ζήτηση από την Κίνα για άνθρακα.
Το Μάρτιο η Κίνα εισήγαγε 21,4 εκατομμύρια τόνους, αύξηση 4% από το Φεβρουάριο και 137% περισσότερο από το Μάρτιο του 2011.
Να σημειώσουμε ότι ένας λόγος που τα έσοδα των Panamax συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2011, παρά την αύξηση των εισαγωγών, οφείλεται και στην υπέρ-προσφορά τονάζ. Οι εισαγωγές Iron Ore της Κίνας σε συνδυασμό με την προσφορά νέου τονάζ κράτησαν και τα έσοδα των Capes σε χαμηλά επίπεδα.
Το Μάρτιο, οι εισαγωγές Iron Ore έφτασαν τους 62,87 εκατομμύρια τόνους δηλαδή μείωση 3,2% από τους 64,98 εκατομμύρια τόνους του Φεβρουαρίου.
Στο σύνολο του 1ου τριμήνου οι εισαγωγές Iron Ore της Κίνας παρουσίασαν αύξηση 6,02% συγκρινόμενα με το 1ο τρίμηνο του 2011.
Αναφορικά με την προσφορά νέου τονάζ, το 1ο τρίμηνο του 2012 υπήρξε αθρόα παράδοση πλοίων όλων των τύπων.
Πιο συγκεκριμένα, μέχρι τις 31 Μαρτίου 2012, έχουν παραδοθεί 41 Capes, δηλαδή περίπου 1 πλοίο κάθε 2 μέρες ενώ υπάρχουν ακόμη 120 προς παράδοση μέσα στο χρόνο.
Στα Panamax η εικόνα είναι ακόμη πιο έντονη αφού οι παραδόσεις για το 1ο τρίμηνο του 2012 κινήθηκαν με ρυθμό παράδοσης ενός πλοίου κάθε ημέρα, για το σύνολο των 86 Panamax, ενώ αναμένεται να παραδοθούν άλλα 412 πλοία μέχρι το τέλος του χρόνου.
Σχετικά με τις νέες παραγγελίες, ο αριθμός τους για το 1ο τρίμηνο του 2012 ανέρχεται στα 199 συμβόλαια, το χαμηλότερο νούμερο από το 2ο τρίμηνο του 2009 όπου ο αριθμός των συμβολαίων ήταν για 98 πλοία.
Σύμφωνα με αναλύσεις, ο τριμηνιαίος μέσος όρος συμβολαίων για νέα πλοία από το 1996 ανέρχεται στα 536 πλοία και 412 πλοία από το 4ο τρίμηνο του 2008, μετά την κατάρρευση της Lehman Brothers.
Ταυτόχρονα, ο όγκος δανειοδοτήσεων έχει μειωθεί δραματικά φτάνοντας το 1ο τρίμηνο σε χαμηλό 5αετίας.
Πιο συγκεκριμένα, το 1ο τρίμηνο ο όγκος δανειοδοτήσεων ήταν περίπου $ 5,9 δισεκατομμύρια, περίπου 60% μείωση από τον προηγούμενο χρόνο.
Ο όγκος αυτός είναι ακόμη μικρότερος από τον αντίστοιχο τριμηνιαίο όγκο ακριβώς μετά την κατάρρευση του χρηματοπιστωτικού συστήματος, όπου ακόμη και τότε κυμαινότανε μεταξύ $ 6 – $ 7 δισεκατομμυρίων.
Ουσιαστικά ανύπαρκτη ήταν η κίνηση στον τομέα των αγοραπωλησιών με μόνο 2 πράξεις να λαμβάνουν χώρα στον τομέα των πλοίων ξηρού φορτίου ενώ στον τομέα των δεξαμενόπλοιων δεν υπήρχε καμία πράξη και η αγορά βρίσκεται σε αναμονή για να διαπιστώσει το ύψος των τιμών για το κλείσιμο 2 αδερφών Aframax, “RAFFLES RIVER” και “TEMASEK RIVER” 107.113 DWT, Koyo Dock K.K του 2004 και 2005 αντίστοιχα τα οποία αυτή τη στιγμή είναι σε καθεστώς επιθεώρησης από υποψήφιους αγοραστές.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Supramax, το ‘DALIAN STAR’ 56.010 DWT (2007 – Mitsui) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 23,50 εκ. και το “FURNESS AUSTRALIA” 52.489 DWT (2001 – Tsuneishi Zosen) αγοράστηκε πάνω από τα 15 εκατομμύρια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ