
Από τις 8 το πρωί οι Γάλλοι προσέρχονται στις κάλπες για τον 1ο γύρο των Προεδρικών Εκλογών σε μια ψηφοφορία κρίσιμη όχι μόνο για τη χώρα αλλά και για την πορεία της ευρωζώνης. Οι κάλπες θα κλείσουν σε λίγα λεπτά (9 μ.μ ώρα Ελλάδας) ενώ στις μεγάλες πόλεις έχουν ήδη κλείσει από τις 8 το βράδυ.
Συνολικά περίπου 44,5 εκατομμύρια ψηφοφόροι ψήφισαν σήμερα για να επιλέξουν τους δύο υποψήφιους, από δέκα σε σύνολο, που θα περάσουν στον δεύτερο γύρο. Σε δύο εβδομάδες αργότερα θα επιλεγεί ο νέος πρόεδρος της Γαλλίας.
Εδώ και μήνες ο Ολάντ εμφανίζεται από τις δημοσκοπήσεις να είναι ο νικητής του δεύτερου γύρου με 55% των ψήφων κατά μέσο όρο και αναμένεται να ανακηρυχθεί ο πρώτος σοσιαλιστής πρόεδρος της Γαλλίας μετά τον Φρανσουά Μιτεράν (1981-1995).
Οι δημοσκοπήσεις εμφάνιζαν τον Ολάντ να έχει ελαφρύ προβάδισμα έναντι του Σαρκοζί και στον πρώτο γύρο με 28% έναντι 26%.
Η υποψήφια της ακροδεξιάς Μαρίν Λεπέν φαίνεται να κερδίζει στον πρώτο γύρο ποσοστό 14% με 17% και θα αναμετρηθεί για την τρίτη θέση με τον υποψήφιο της αριστεράς Ζαν-Λικ Μελανσόν.
Αμέσως μετά ακολουθεί ο κεντρώος Φρανσουά Μπαϊρού με ποσοστό 11%.
Στο προεκλογικό του πρόγραμμα ο κ. Ολάντ προβλέπει 3% έλλειμμα και 1,7% ρυθμό ανάπτυξης το 2013 με προοπτική το έλλειμμα να μηδενιστεί το 2017 και να επιτευχθεί την ίδια χρονιά ανάπτυξη 2 – 2,25% του ΑΕΠ. Θα επιβληθούν φόρος επί των χρηματοπιστωτικών συναλλαγών και αύξηση της φορολογικής κλίμακας για τα μεγάλα εισοδήματα και τις επιχειρήσεις.
Παράλληλα ο Γάλλος υποψήφιος υπόσχεται αύξηση των δημοσίων δαπανών κατά 20 δισ. ευρώ την επόμενη πενταετία, συνταξιοδότηση στα 60 έτη, πρόσληψη 60.000 εκπαιδευτικών και 5.000 αστυνομικών και πρόσληψη 150.000 νέων σε θέσεις επιδοτούμενες από το κράτος.
Ενδεχόμενη νίκη του κ. Ολάντ στις προεδρικές εκλογές της Γαλλίας μπορεί να διαμορφώσει ευνοϊκότερες προϋποθέσεις σε επίπεδο πολιτικών συσχετισμών για την Ελλάδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ