
Επτά χρόνια μετά το πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα με το αεροσκάφος της εταιρείας ΗΛΙΟΣ στο Γραμματικό στις 14 Αυγούστου 2005, που στοίχησε τη ζωή 121 ανθρώπων, το Τριμελές Πλημμελειοδικείο καταδίκασε τρία στελέχη και τον μηχανικό που είχε ελέγξει το μοιραίο Boeing 737. Το δικαστήριο ομοφώνως, αρνήθηκε να αναγνωρίσει τα ελαφρυντικά του προτέρου εντίμου βίου και της καλής συμπεριφοράς μετά την πράξη, που ζήτησαν οι εκπρόσωποι των κατηγορουμένων και επέβαλε τις παρακάτω ποινές για τους Δημήτρη Πανταζή διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Γιώργο Κικκίδη διευθυντή Πτητικών Επιχειρήσεων, Γιάνκο Στοϊμένοφ αρχιπιλότο και τον μηχανικό ‘Αλαν Ίργουϊν.
Οι τρεις πρώτοι ομόφωνα κρίθηκαν ένοχοι για ανθρωποκτονία από ενσυνείδητη αμέλεια, ενώ ο μηχανικός, επίσης ομόφωνα, για ανθρωποκτονία από ασυνείδητη αμέλεια.
Στον καθένα, επεβλήθη ποινή φυλάκισης 123 ετών, με ποινή βάσης τα 3 έτη, για το πρώτο θύμα, και επιπλέον 1 έτος για κάθε ανθρώπινη ζωή που χάθηκε στην αεροπορική τραγωδία. Εκτιτέα από αυτά είναι τα 10 έτη.
Τα τρία στελέχη της εταιρείας, σύμφωνα με το παραπεμπτικό βούλευμα, «αφενός παρέλειψαν, αν και όφειλαν, να αναθέσουν την πτήση σε χειριστές κατάλληλους και ικανούς και αφετέρου να απαγορεύσουν στους δύο πιλότους της μοιραίας πτήσης να την πραγματοποιήσουν».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ