
Το διοικητικό συμβούλιο του Ο.Λ.Π. Α.Ε. έλαβε τρεις αποφάσεις για την απρόσκοπτη λειτουργία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης (ΝΕΖ Πειραιώς-Περάματος), παρά τα προβλήματα που συνεχίζουν να υπάρχουν και τις ετήσιες ζημιές που υφίσταται ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. από την φθίνουσα πορεία της Ζώνης.
1. Προχώρησε σε ρύθμιση των χρεών οφειλετών-χρηστών χώρων του Ο.Λ.Π. Α.Ε. στις επισκευαστικές περιοχές του (Μόλο ΔΕΗ, Μόλο Δραπετσώνας, ΝΕΖ Περάματος). Οι δόσεις διακανονισμού καθορίζονται αναλόγως του οφειλόμενου ποσού από 12 έως 60, με μόνη προϋπόθεση την καταβολή προκαταβολής 10% της συνολικής διακανονιζόμενης οφειλής (όπως έγινε και στο δημόσιο).
2. Ενέκρινε το αποτέλεσμα διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου κατασκευής του έργου «Αποκατάσταση Ζημιών στη Μικρή Πλωτή Δεξαμενή του Ο.Λ.Π. στο Πέραμα» προϋπολογισμού 1.033.200 Ευρώ.
3. Ενέκρινε την άμεση επισκευή της Μεγάλης Πλωτής Δεξαμενής του Ο.Λ.Π. στο Πέραμα, προϋπολογισμού 230.625 Ευρώ.
Ο αριθμός των πλοίων τα οποία δεξαμενίσθηκαν στις δεξαμενές του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κατά το 2011 μειώθηκαν σε 112 πλοία έναντι 154 του 2010. Τα έσοδα από δεξαμενισμούς μειώθηκαν κατά 45,82%.
«Η φθίνουσα πορεία της Ζώνης, σε σχέση με τα προβλήματα που έχουν παρουσιασθεί στην Ελευσίνα και τον Σκαραμαγκά, δεν αφήνουν περιθώρια εφησυχασμού. Η κυβέρνηση, οι επιχειρηματίες του χώρου και τα συνδικάτα οφείλουν να βρουν άμεσες συμβιβαστικές λύσεις ανάκαμψης. Ιδιαίτερα η κυβέρνηση, της οποίας οι συνολικοί χειρισμοί για τα μεγάλα ναυπηγεία, οφείλουν να είναι άμεσοι. Ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. με ετήσιες ζημιές άνω των 4 εκ. ευρώ ετησίως από τις δραστηριότητες στήριξης της Ζώνης, παρά τις μειώσεις όλων των τιμολογίων του και για το 2012, δεν θα μπορέσει να αντιμετωπίσει τα θέματα αυτά μόνος του. Παρότι οι μελέτες του για την ενεργοποίηση της ΝΑΥΣΟΛΠ βρίσκονται στην τελική φάση, η κρίση είναι συνολική και δεν αφορά μόνο την Ζώνη. Όλος ο κλάδος βρίσκεται σε κρίση». Με τα λόγια αυτά, ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. Γιώργος Ανωμερίτης, κάλεσε για μία ακόμα φορά την κυβέρνηση να λάβει, σε συνεννόηση με τα ευρωπαϊκά όργανα άμεσες λύσεις, για τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ