
Το διοικητικό συμβούλιο του Ο.Λ.Π. Α.Ε. έλαβε τρεις αποφάσεις για την απρόσκοπτη λειτουργία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης (ΝΕΖ Πειραιώς-Περάματος), παρά τα προβλήματα που συνεχίζουν να υπάρχουν και τις ετήσιες ζημιές που υφίσταται ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. από την φθίνουσα πορεία της Ζώνης.
1. Προχώρησε σε ρύθμιση των χρεών οφειλετών-χρηστών χώρων του Ο.Λ.Π. Α.Ε. στις επισκευαστικές περιοχές του (Μόλο ΔΕΗ, Μόλο Δραπετσώνας, ΝΕΖ Περάματος). Οι δόσεις διακανονισμού καθορίζονται αναλόγως του οφειλόμενου ποσού από 12 έως 60, με μόνη προϋπόθεση την καταβολή προκαταβολής 10% της συνολικής διακανονιζόμενης οφειλής (όπως έγινε και στο δημόσιο).
2. Ενέκρινε το αποτέλεσμα διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου κατασκευής του έργου «Αποκατάσταση Ζημιών στη Μικρή Πλωτή Δεξαμενή του Ο.Λ.Π. στο Πέραμα» προϋπολογισμού 1.033.200 Ευρώ.
3. Ενέκρινε την άμεση επισκευή της Μεγάλης Πλωτής Δεξαμενής του Ο.Λ.Π. στο Πέραμα, προϋπολογισμού 230.625 Ευρώ.
Ο αριθμός των πλοίων τα οποία δεξαμενίσθηκαν στις δεξαμενές του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κατά το 2011 μειώθηκαν σε 112 πλοία έναντι 154 του 2010. Τα έσοδα από δεξαμενισμούς μειώθηκαν κατά 45,82%.
«Η φθίνουσα πορεία της Ζώνης, σε σχέση με τα προβλήματα που έχουν παρουσιασθεί στην Ελευσίνα και τον Σκαραμαγκά, δεν αφήνουν περιθώρια εφησυχασμού. Η κυβέρνηση, οι επιχειρηματίες του χώρου και τα συνδικάτα οφείλουν να βρουν άμεσες συμβιβαστικές λύσεις ανάκαμψης. Ιδιαίτερα η κυβέρνηση, της οποίας οι συνολικοί χειρισμοί για τα μεγάλα ναυπηγεία, οφείλουν να είναι άμεσοι. Ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. με ετήσιες ζημιές άνω των 4 εκ. ευρώ ετησίως από τις δραστηριότητες στήριξης της Ζώνης, παρά τις μειώσεις όλων των τιμολογίων του και για το 2012, δεν θα μπορέσει να αντιμετωπίσει τα θέματα αυτά μόνος του. Παρότι οι μελέτες του για την ενεργοποίηση της ΝΑΥΣΟΛΠ βρίσκονται στην τελική φάση, η κρίση είναι συνολική και δεν αφορά μόνο την Ζώνη. Όλος ο κλάδος βρίσκεται σε κρίση». Με τα λόγια αυτά, ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. Γιώργος Ανωμερίτης, κάλεσε για μία ακόμα φορά την κυβέρνηση να λάβει, σε συνεννόηση με τα ευρωπαϊκά όργανα άμεσες λύσεις, για τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ