
Την άμεση μετατροπή του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου (Ν. 2932/2001) για τη δομή και λειτουργία του λιμενικού συστήματος της χώρας, ζήτησε για μια ακόμα φορά ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης, μιλώντας στην Ημερίδα για την Κρουαζιέρα, την οποία διοργάνωσε ο Δήμος Θήρας στη Σαντορίνη.
Ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης αφού ανέλυσε τα δεδομένα της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας και της κρουαζιέρας, μεταξύ άλλων ζήτησε:
1. Την ανάδειξη του ευρωπαϊκού λιμενικού μοντέλου και στην χώρα μας, κατά το οποίο οι λιμένες λειτουργούν ιδιοκτησιακά ως Αρχές υπό τον έλεγχο του δημοσίου, της αυτοδιοίκησης, επιμελητηρίων και ιδιωτικών φορέων του τουρισμού και της ναυτιλίας και λειτουργικά-διαχειριστικά μέσω παραχωρήσεων σε μεγάλους παρόχους.
2. Τη μετατροπή άμεσα των μεγάλων λιμανιών της χώρας σε Ανώνυμες Εταιρίες, πέρα από τα 12 λιμάνια που ήδη λειτουργούν ως Α.Ε. “Δεν είναι δυνατό λιμάνια όπως της Σαντορίνης, που είναι το πρώτο λιμάνι κρουαζιέρας μετά τον Πειραιά, να λειτουργεί ως Λιμενικό Δημοτικό Ταμείο, με έναν Πρόεδρο και έναν υπάλληλο!!”.
3. Να αναλάβει η ΕΛΙΜΕ, με δείκτες και στοιχεία, να προτείνει άμεσα το νέο λιμενικό μοντέλο της χώρας. “Καλοί είναι και τους θέλουμε τους ξένους συμβούλους, αλλά ήδη χάσαμε δύο χρόνια!”.
4. Όλες οι παραχωρήσεις ή ακόμη και η εκχώρηση του management να γίνουν βάσει του κοινοτικού δικαίου, με ανοιχτές διαδικασίες, με στόχο νέες υποδομές και επενδύσεις, ιδιαίτερα στα λιμάνια κρουαζιέρας.
5. Επισήμανε ότι τα λιμάνια είναι ιδιαίτερης μορφής λιμενικές επιχειρήσεις, που λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο επί 365 μέρες τον χρόνο και δεν μπορούν να λειτουργούν ως Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.
6. Η ΕΛΙΜΕ ήδη έχει αναλάβει στα πλαίσια και της ESPO (Ένωση Λιμένων Ευρώπης) τη δημιουργία Cluster Λιμένων Κρουαζιέρας και βάσει του ερωτηματολογίου, το οποίο συνέταξαν όλα τα λιμάνια, θα προτείνει νέα σχήματα και δράσεις.
7. Ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. και η θυγατρική του για θέματα Συνδυασμένων Μεταφορών και Consulting, θα αναλάβει επιχειρηματικές πρωτοβουλίες σε λιμάνια της χώρας για νέα διαχειριστικά και διοικητικά σχήματα. “Ένα από αυτά τα λιμάνια, εφόσον συμφωνήσει η Πολιτεία και η Δημοτική Αρχή θα είναι και το λιμενικό σύστημα της Σαντορίνης, με έμφαση στην εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…

Συμφωνία πώλησης του 50% του χαρτοφυλακίου αιολικών και φωτοβολταϊκών έργων στην Ελλάδα, συνολικής ισχύος 424 MW, στην ισπανική Asterion Industrial Partners ανακοίνωσε η TotalEnergies,…

Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στην Κίνα αναμένεται να καταγράψει ρεκόρ το 2025, με τις εκτιμήσεις ν’ αναφέρουν ότι θα ξεπεράσει τα 10 τρισεκατομμύρια κιλοβατώρες…

Η Ουγγαρία υπέγραψε στις 17 Δεκεμβρίου συμβόλαιο με τις ΗΠΑ για την παράδοση 400 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ετησίως, δήλωσε ο…

Την πιθανότητα πλήρους κατάργησης του πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο και αντικατάστασής του με καθολική απαγόρευση παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών από εταιρείες των G7/ΕΕ εξετάζουν οι…

Την κατασκευή τριών υποθαλάσσιων καλωδιακών συστημάτων στην Παπούα Νέα Γουινέα αναλαμβάνει η Google, σε ένα έργο αξίας $120 εκατ., που χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ