
Η ΑΡΜ Terminals ανακοίνωσε ότι η παραγωγικότητα στον τερματικό σταθμό του Callao (Περού) αυξήθηκε κατά 63% σε επτά μήνες ως αποτέλεσμα επενδύσεων ύψους $27 εκατομμυρίων. Από την ανάληψη της λειτουργίας του Βόρειου Τερματικού Σταθμού την 1η Ιουλίου 2011, ο οποίος μετονομάστηκε σε APM Terminals Callao, η παραγωγικότητα των γερανών υπερδιπλασιάστηκε και διαμορφώθηκε σε 25,57 κινήσεις ανά γερανό ανά ώρα. Το gate turnaround μειώθηκε κατά 49% στα 28 λεπτά τους πρώτους επτά μήνες λειτουργίας του τερματικού υπό την διαχείριση της APM Terminals.
Έως σήμερα η εταιρεία έχει επενδύσει $27 εκ. από τα συνολικά $749 εκ. τα οποία θα διαθέσει για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση της υπάρχουσας λιμενικής εγκατάστασης. Ο Γενικός Διευθυντής του τερματικού, Henrik Kristensen δήλωσε ότι η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει τις εργασίες εκβάθυνσης στα κρηπιδώματα ώστε να διαμορφωθεί το βύθισμα στα 12,5 μέτρα, από τα 11 μέτρα που είναι σήμερα. Τον Απρίλιο δύο post-Panamax αυτοκινούμενοι γερανοί θα παραδοθούν στον τερματικό σταθμό, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο την παραγωγικότητα. Οι προγραμματιζόμενες επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό περιλαμβάνουν την αγορά 12 νέων post-Panamax STS γερανών και 36 νέων RTGs. Οι υπόλοιπες επενδύσεις στοχεύουν στην αύξηση της χωρητικότητας του τερματικού σταθμού στα 2,9 εκ. TEU και στην κατασκευή νέων σιλό δημητριακών ώστε να είναι δυνατή η διακίνηση 9,9 εκ. τόνων γενικών φορτίων εντός της επόμενης δεκαετίας.
Ο τερματικός σταθμός θα διαχειρίζεται εμπορευματοκιβώτια, γενικό φορτίο καθώς επίσης Ro-Ro και breakbulk φορτία και κρουαζιερόπλοια.
Η οικονομία του Περού αναπτύχθηκε κατά 6,6% το 2011 ενώ με βάση τις προβλέψεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου θα παρουσιάσει ρυθμό ανάπτυξης 5,9% το 2012.
Το λιμάνι του Callao μπορεί να καταστεί σημαντικό κέντρο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για την Δυτική Ακτή της Νότιας Αμερικής, καθώς το εμπόριο μεταξύ της Ασίας και της Νότιας Αμερικής συνεχίζει να αυξάνεται. Οι σημαντικότεροι εμπορικοί εταίροι του Περού είναι οι Η.Π.Α. και η Κίνα.
Ο Kristensen σχολίασε ότι κατά τους πρώτους επτά μήνες η εταιρεία επένδυε περίπου $1.000.000 την εβδομάδα για να βελτιώσει το λιμάνι. Πλέον η διαχειρίστρια εταιρεία αναμένει την έγκριση των Περουβιανών Αρχών για τις τεχνικές μελέτες ώστε να ξεκινήσει η 1η και 2η φάση του έργου επέκτασης και αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών.
Περισσότερα για τους παγκόσμιους διαχειριστές λιμένων @ www.PortEconomics,gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ