
Με αφορμή την πραγματοποίηση σύσκεψης φορέων με πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής για τη διερεύνηση της δυνατότητας κύρωσης των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας 137 και 152 που αφορούν σε θέματα λιμενικής εργασίας, ο βουλευτής του Α Πειραιά & Νησιών του ΣΥΡΙΖΑ έκανε την ακόλουθη δήλωση:
« Η διάλυση των θεσμών προστασίας της εργασίας που επιχειρείται με το Μνημόνιο ΙΙ και τους εφαρμοστικούς νόμους και η πρόθεση της κυβέρνησης να παραχωρήσει σε ιδιωτικά συμφέροντα στα λιμάνια της χώρας, έχουν προκαλέσει έντονη ανησυχία τόσο για τις εργασιακές συνθήκες που θα επιβληθούν στη λιμενική βιομηχανία όσο και για τις προοπτικές αποτελεσματικής λειτουργίας και ανάπτυξης της. Αυτές οι εξελίξεις προετοιμάζουν το έδαφος για εξαγωγή στο σύνολο των λιμανιών της χώρας του μεσαιωνικού μοντέλου εργασιακών σχέσεων που εφαρμόζεται στον προβλήτα ΙΙ του λιμανιού του Πειραιά από την θυγατρική της COSCO, ΣΕΠ Α.Ε..
Με αυτά τα δεδομένα, η πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής να ανοίξει τη συζήτηση για την εφαρμογή των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας 137 και 152 που αφορούν σε θέματα λιμενικής εργασίας κινείται σε θετική κατεύθυνση, ενώ οι διατάξεις των προαναφερόμενων συμβάσεων και ειδικά της σύμβασης 137 αποτελούν τις ελάχιστες προδιαγραφές διασφάλισης της λιμενικής εργασίας οι οποίες θα πρέπει ασφαλώς να διευρυνθούν και να ενισχυθούν. Οι αντιδράσεις επιχειρηματικών κύκλων στο ενδεχόμενο κύρωσης αυτών των συμβάσεων αποσκοπούν στη μελλοντική διασφάλιση από την πλευρά τους των μέγιστων δυνατών ωφελειών από την εκμετάλλευση της λιμενικής εργασίας, υπονομεύοντας με τη στάση τους την προοπτική ανάπτυξης των ελληνικών λιμανιών και τη δυνατότητα παροχής ποιοτικών υπηρεσιών από ειδικευμένο προσωπικό με σημαντική γνώση στο αντικείμενο. Άλλωστε αποτελεί γεγονός ότι μέχρι τώρα τουλάχιστον οι Ευρωπαϊκές χώρες με σημαντική λιμενική βιομηχανία διαθέτουν ισχυρό ρυθμιστικό πλαίσιο λειτουργίας των λιμένων και προστασίας της εργασίας.
Στο πλαίσιο αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι αλληλέγγυος στις προσπάθειες των εργαζομένων να αποτραπεί η επιχειρούμενη διάλυση των εργασιακών σχέσεων. Τα λιμάνια με δημόσιο έλεγχο και κατοχύρωση της εργασίας μπορούν να λειτουργήσουν ως μοχλοί οικονομικής ανάπτυξης για την εξυπηρέτηση των πραγματικών κοινωνικών αναγκών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ