
Με αφορμή την πραγματοποίηση σύσκεψης φορέων με πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής για τη διερεύνηση της δυνατότητας κύρωσης των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας 137 και 152 που αφορούν σε θέματα λιμενικής εργασίας, ο βουλευτής του Α Πειραιά & Νησιών του ΣΥΡΙΖΑ έκανε την ακόλουθη δήλωση:
« Η διάλυση των θεσμών προστασίας της εργασίας που επιχειρείται με το Μνημόνιο ΙΙ και τους εφαρμοστικούς νόμους και η πρόθεση της κυβέρνησης να παραχωρήσει σε ιδιωτικά συμφέροντα στα λιμάνια της χώρας, έχουν προκαλέσει έντονη ανησυχία τόσο για τις εργασιακές συνθήκες που θα επιβληθούν στη λιμενική βιομηχανία όσο και για τις προοπτικές αποτελεσματικής λειτουργίας και ανάπτυξης της. Αυτές οι εξελίξεις προετοιμάζουν το έδαφος για εξαγωγή στο σύνολο των λιμανιών της χώρας του μεσαιωνικού μοντέλου εργασιακών σχέσεων που εφαρμόζεται στον προβλήτα ΙΙ του λιμανιού του Πειραιά από την θυγατρική της COSCO, ΣΕΠ Α.Ε..
Με αυτά τα δεδομένα, η πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής να ανοίξει τη συζήτηση για την εφαρμογή των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας 137 και 152 που αφορούν σε θέματα λιμενικής εργασίας κινείται σε θετική κατεύθυνση, ενώ οι διατάξεις των προαναφερόμενων συμβάσεων και ειδικά της σύμβασης 137 αποτελούν τις ελάχιστες προδιαγραφές διασφάλισης της λιμενικής εργασίας οι οποίες θα πρέπει ασφαλώς να διευρυνθούν και να ενισχυθούν. Οι αντιδράσεις επιχειρηματικών κύκλων στο ενδεχόμενο κύρωσης αυτών των συμβάσεων αποσκοπούν στη μελλοντική διασφάλιση από την πλευρά τους των μέγιστων δυνατών ωφελειών από την εκμετάλλευση της λιμενικής εργασίας, υπονομεύοντας με τη στάση τους την προοπτική ανάπτυξης των ελληνικών λιμανιών και τη δυνατότητα παροχής ποιοτικών υπηρεσιών από ειδικευμένο προσωπικό με σημαντική γνώση στο αντικείμενο. Άλλωστε αποτελεί γεγονός ότι μέχρι τώρα τουλάχιστον οι Ευρωπαϊκές χώρες με σημαντική λιμενική βιομηχανία διαθέτουν ισχυρό ρυθμιστικό πλαίσιο λειτουργίας των λιμένων και προστασίας της εργασίας.
Στο πλαίσιο αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι αλληλέγγυος στις προσπάθειες των εργαζομένων να αποτραπεί η επιχειρούμενη διάλυση των εργασιακών σχέσεων. Τα λιμάνια με δημόσιο έλεγχο και κατοχύρωση της εργασίας μπορούν να λειτουργήσουν ως μοχλοί οικονομικής ανάπτυξης για την εξυπηρέτηση των πραγματικών κοινωνικών αναγκών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ