
Η πτήση παράδοσης του νεοαποκτηθέντος Boeing 777-300ER της Etihad Airways από το Σιάτλ στο Άμπου Ντάμπι στο τέλος Ιανουαρίου, ήταν η πρώτη πτήση στον Κόλπο που πραγματοποιήθηκε με βιοκαύσιμα.
Η δεκατεσσάρων (14) ωρών πτήση παράδοσης του νεότερου και πιο αποδοτικού αεροσκάφους μακρινών διαδρομών πραγματοποιήθηκε συνδυάζοντας καθιερωμένα καύσιμα αεροπλάνων και καύσιμα φυτικής προέλευσης πλήρως πιστοποιημένα για χρήση σε επιβατικά αεροπλάνα.
Ο κ. James Hogan, Πρόεδρος και Γενικός Διευθυντής της Etihad Airways, δήλωσε σχετικά: «Η πτήση αυτή αποτελεί ορόσημο για εμάς και σηματοδοτεί τις προσπάθειες της Etihad Airways για στήριξη και προώθηση της χρήσης βιοκαυσίμων στην αεροπλοΐα τόσο για πτήσεις στο ‘Αμπου Ντάμπι όσο και για τον υπόλοιπο κόσμο.»
«Ωστόσο, η χρήση των διαθέσιμων βιοκαυσίμων είναι ένα μόνο μέρος μιας ολοκληρωμένης μακροπρόθεσμης στρατηγικής που στόχο έχει τη διασφάλιση της χρήσης βιοκαυσίμων για τη μακροπρόθεσμη εξυγίανση του κλάδου από τον άνθρακα.»
Η SkyNRG, εταιρεία βιοκαυσίμων για αεροπλάνα με έδρα στο Άμστερνταμ, παρείχε το βιοκαύσιμο που παράχθηκε από ανακυκλωμένο φυτικό μαγειρικό λάδι. Ως φυτικής προέλευσης υλικό που έχει ήδη χρησιμοποιηθεί στη μαγειρική, μπορεί να χαρακτηριστεί ως βιώσιμο απόβλητο με υψηλή αξία αειφορίας.
Ο κ. Dirk Kronemeijer, Διευθύνων Σύμβουλος της SkyNRG σχολίασε: «Πιστεύουμε πως η Μέση Ανατολή μπορεί να αφυπνίσει την αγορά προσιτών βιοκαυσίμων για αεροπλάνα. Με αυτή την πτήση, η Etihad Airways έκανε ένα πολύ σημαντικό βήμα, ιδιαίτερα όσον αφορά την ευαισθητοποίηση της ευρύτερης περιοχής. Υπάρχουν πολλά ακόμη που θα συμβούν σε αυτή την ήπειρο και είμαστε αποφασισμένοι να είμαστε παρόντες».
Η εταιρεία Boeing υποστήριξε την πρωτοβουλία αυτή διαθέτοντας το καύσιμο της «fly-away», που παρέχεται σε κάθε νέα παράδοση, ως μείγμα βιοκαυσίμων.
Η βιωσιμότητα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικασίας παραγωγής βιοκαυσίμων. Η Etihad Airways ως μέλος του Sustainable Aviation Fuel Users Group, έχει δεσμευτεί με ένα αυστηρό πλαίσιο αρχών αειφορίας για την αξιολόγηση/αναζήτηση ευκαιριών που αφορούν την ανάπτυξη και χρήση βιοκαυσίμων. Με τον τρόπο αυτό, ο εθνικός αερομεταφορέας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων διασφαλίζει πως οι πρώτες ύλες δεν ανταγωνίζονται πηγές τροφίμων και δεν θέτουν σε κίνδυνο αποθέματα πόσιμου νερού.
Ως μέρος της δέσμευσης αυτής και βοηθώντας στην ανάπτυξη πρώτων υλών στο Άμπου Ντάμπι, η Etihad Airways είναι επίσης ένα από τα ιδρυτικά μέλη του Ινστιτούτου Masdar, Sustainable Bioenergy Research Consortium (SBRC). Το καινοτόμο αυτό πενταετές πρόγραμμα, που υποστηρίζεται οικονομικά με περισσότερα από 2 εκατομμύρια δολάρια, αλλά και με άλλες μορφές στήριξης από την αεροπορική εταιρεία, υποστηρίζει την έρευνα για τη χρήση φυτών ανεκτικών στο αλμυρό νερό ως βάση εναλλακτικών καυσίμων της αεροπλοΐας.
Με τις νέες ρυθμίσεις που επιβάλλονται για τις εκπομπές του άνθρακα στην αεροπλοΐα, η εμπορική βιωσιμότητα των βιοκαυσίμων αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία. Από φέτος, το Κοινοτικό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (EU emissions trading scheme -ETS) θα απαιτεί από όλες τις αεροπορικές εταιρείες να πληρώνουν για τις εκπομπές αερίων και αυτό πιθανά να οδηγήσει σε παρόμοιες κινήσεις σε όλο τον κόσμο. Το βιοκαύσιμο θεωρείται “carbon neutral” (κλιματικά ουδέτερο προϊόν). Επειδή η βιομάζα των φυτών προσλαμβάνει άνθρακα καθώς μεγαλώνει και στη συνέχεια το αποβάλλει κατά τη διαδικασία της καύσης, έτσι η χρήση βιοκαυσίμων πρέπει να απαλλάσσεται στο πλαίσιο του Κοινοτικού Σύστηματος Εμπορίας Εκπομπών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ