
Η APM Terminals, ο μεγαλύτερος διαχειριστής λιμένων παγκοσμίως, υπέγραψε αρχική συμφωνία με την Petkim Petrokimya Holding (Τουρκία) για την μακροχρόνια διαχείριση του λιμένα Petkim, σε ένα deal το οποίο θα δημιουργήσει έναν από τους μεγαλύτερους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων και γενικού φορτίου στην Τουρκία.
Οι διαπραγματεύσεις για την σύμβαση λειτουργίας του λιμένα, ο οποίος βρίσκεται στην περιφέρεια της Σμύρνης, είναι σε εξέλιξη ενώ τυχόν εξελίξεις θα γίνουν γνωστές με την οριστικοποίησή τους, ανέφερε δελτίο τύπου της APM. Ο Martin Poulsen, CEO της APM Terminals για την περιοχή της Ευρώπης, δήλωσε ότι η γεωγραφική θέση του λιμένα, η πρόσβαση σε σημαντικές αγορές, το φυσικό μεγάλο βάθος τους είναι ένας συνδυασμός ο οποίος θα επανακαθορίσει τους Τουρκικούς λιμένες στην λιμενική αγορά. Υπογράμμισε ότι στοχεύουν να καθιερώσουν το λιμάνι του Petkim ως βασικό μοχλό ανάπτυξης της Τουρκικής οικονομίας.
Τη Δευτέρα στελέχη της Petkim Petrokimya Holding (Petkim), Petlim Limancılık (Petlim), θυγατρική της Petkim, και της APM Terminals υπέγραψαν τους πυλώνες της συμφωνίας οι οποίοι θα καθορίσουν και την διαμόρφωση του τελικού κειμένου. Με βάση αυτούς, η APM θα επενδύσει περίπου $350-$400 εκατομμύρια, ενώ πρόσθετες επενδύσεις θα είναι εφικτές ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς. Η αρχική χωρητικότητα του νέου τερματικού θα είναι 1,5 εκ. TEU, 50% μεγαλύτερη από το υπάρχον λιμάνι της Σμύρνης, το Alsancak. Περαιτέρω επέκταση θα είναι εφικτή ανάλογα με την ζήτηση, με μέγιστη χωρητικότητα τα 3 εκ. TEU. Ο τερματικός θα περιλαμβάνει μία προβλήτα μήκους 700 μέτρων, ικανή να εξυπηρετήσει πλοία με χωρητικότητα άνω των 10.000 TEU. Η κατασκευή της πρώτης φάσης του έργου θα παραδώσει μία προβλήτα μήκους 350 μέτρων, το 2013 ενώ η δεύτερη φάση θα επεκτείνει την προβλήτα κατά 350 μέτρα το 2014, σύμφωνα με την APM Terminals.
Σύμφωνα με τους προτεινόμενους όρους, η APM Terminals θα έχει το δικαίωμα διαχείρισης του λιμένα για μία περίοδο 28 ετών, με προοπτική επέκτασης για τέσσερα ακόμη έτη, μέχρι το 2046. Εκτός από τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων θα διαχειρίζεται και τον τερματικό σταθμό γενικών φορτίων ο οποίος αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στο τέλος του 2012.
Περισσότερα για τις παραχωρήσεις λιμένων @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ