
Η APM Terminals, ο μεγαλύτερος διαχειριστής λιμένων παγκοσμίως, υπέγραψε αρχική συμφωνία με την Petkim Petrokimya Holding (Τουρκία) για την μακροχρόνια διαχείριση του λιμένα Petkim, σε ένα deal το οποίο θα δημιουργήσει έναν από τους μεγαλύτερους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων και γενικού φορτίου στην Τουρκία.
Οι διαπραγματεύσεις για την σύμβαση λειτουργίας του λιμένα, ο οποίος βρίσκεται στην περιφέρεια της Σμύρνης, είναι σε εξέλιξη ενώ τυχόν εξελίξεις θα γίνουν γνωστές με την οριστικοποίησή τους, ανέφερε δελτίο τύπου της APM. Ο Martin Poulsen, CEO της APM Terminals για την περιοχή της Ευρώπης, δήλωσε ότι η γεωγραφική θέση του λιμένα, η πρόσβαση σε σημαντικές αγορές, το φυσικό μεγάλο βάθος τους είναι ένας συνδυασμός ο οποίος θα επανακαθορίσει τους Τουρκικούς λιμένες στην λιμενική αγορά. Υπογράμμισε ότι στοχεύουν να καθιερώσουν το λιμάνι του Petkim ως βασικό μοχλό ανάπτυξης της Τουρκικής οικονομίας.
Τη Δευτέρα στελέχη της Petkim Petrokimya Holding (Petkim), Petlim Limancılık (Petlim), θυγατρική της Petkim, και της APM Terminals υπέγραψαν τους πυλώνες της συμφωνίας οι οποίοι θα καθορίσουν και την διαμόρφωση του τελικού κειμένου. Με βάση αυτούς, η APM θα επενδύσει περίπου $350-$400 εκατομμύρια, ενώ πρόσθετες επενδύσεις θα είναι εφικτές ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς. Η αρχική χωρητικότητα του νέου τερματικού θα είναι 1,5 εκ. TEU, 50% μεγαλύτερη από το υπάρχον λιμάνι της Σμύρνης, το Alsancak. Περαιτέρω επέκταση θα είναι εφικτή ανάλογα με την ζήτηση, με μέγιστη χωρητικότητα τα 3 εκ. TEU. Ο τερματικός θα περιλαμβάνει μία προβλήτα μήκους 700 μέτρων, ικανή να εξυπηρετήσει πλοία με χωρητικότητα άνω των 10.000 TEU. Η κατασκευή της πρώτης φάσης του έργου θα παραδώσει μία προβλήτα μήκους 350 μέτρων, το 2013 ενώ η δεύτερη φάση θα επεκτείνει την προβλήτα κατά 350 μέτρα το 2014, σύμφωνα με την APM Terminals.
Σύμφωνα με τους προτεινόμενους όρους, η APM Terminals θα έχει το δικαίωμα διαχείρισης του λιμένα για μία περίοδο 28 ετών, με προοπτική επέκτασης για τέσσερα ακόμη έτη, μέχρι το 2046. Εκτός από τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων θα διαχειρίζεται και τον τερματικό σταθμό γενικών φορτίων ο οποίος αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στο τέλος του 2012.
Περισσότερα για τις παραχωρήσεις λιμένων @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ανησυχητικά είναι πρόσφατα δεδομένα έρευνας για την ευαλωτότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας έναντι των κυβερνοεπιθέσεων. Αναλυτικότερα, δεδομένα των Achilles Network και Procureship δείχνουν ότι περισσότερο…

Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ