
Η APM Terminals, ο μεγαλύτερος διαχειριστής λιμένων παγκοσμίως, υπέγραψε αρχική συμφωνία με την Petkim Petrokimya Holding (Τουρκία) για την μακροχρόνια διαχείριση του λιμένα Petkim, σε ένα deal το οποίο θα δημιουργήσει έναν από τους μεγαλύτερους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων και γενικού φορτίου στην Τουρκία.
Οι διαπραγματεύσεις για την σύμβαση λειτουργίας του λιμένα, ο οποίος βρίσκεται στην περιφέρεια της Σμύρνης, είναι σε εξέλιξη ενώ τυχόν εξελίξεις θα γίνουν γνωστές με την οριστικοποίησή τους, ανέφερε δελτίο τύπου της APM. Ο Martin Poulsen, CEO της APM Terminals για την περιοχή της Ευρώπης, δήλωσε ότι η γεωγραφική θέση του λιμένα, η πρόσβαση σε σημαντικές αγορές, το φυσικό μεγάλο βάθος τους είναι ένας συνδυασμός ο οποίος θα επανακαθορίσει τους Τουρκικούς λιμένες στην λιμενική αγορά. Υπογράμμισε ότι στοχεύουν να καθιερώσουν το λιμάνι του Petkim ως βασικό μοχλό ανάπτυξης της Τουρκικής οικονομίας.
Τη Δευτέρα στελέχη της Petkim Petrokimya Holding (Petkim), Petlim Limancılık (Petlim), θυγατρική της Petkim, και της APM Terminals υπέγραψαν τους πυλώνες της συμφωνίας οι οποίοι θα καθορίσουν και την διαμόρφωση του τελικού κειμένου. Με βάση αυτούς, η APM θα επενδύσει περίπου $350-$400 εκατομμύρια, ενώ πρόσθετες επενδύσεις θα είναι εφικτές ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς. Η αρχική χωρητικότητα του νέου τερματικού θα είναι 1,5 εκ. TEU, 50% μεγαλύτερη από το υπάρχον λιμάνι της Σμύρνης, το Alsancak. Περαιτέρω επέκταση θα είναι εφικτή ανάλογα με την ζήτηση, με μέγιστη χωρητικότητα τα 3 εκ. TEU. Ο τερματικός θα περιλαμβάνει μία προβλήτα μήκους 700 μέτρων, ικανή να εξυπηρετήσει πλοία με χωρητικότητα άνω των 10.000 TEU. Η κατασκευή της πρώτης φάσης του έργου θα παραδώσει μία προβλήτα μήκους 350 μέτρων, το 2013 ενώ η δεύτερη φάση θα επεκτείνει την προβλήτα κατά 350 μέτρα το 2014, σύμφωνα με την APM Terminals.
Σύμφωνα με τους προτεινόμενους όρους, η APM Terminals θα έχει το δικαίωμα διαχείρισης του λιμένα για μία περίοδο 28 ετών, με προοπτική επέκτασης για τέσσερα ακόμη έτη, μέχρι το 2046. Εκτός από τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων θα διαχειρίζεται και τον τερματικό σταθμό γενικών φορτίων ο οποίος αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στο τέλος του 2012.
Περισσότερα για τις παραχωρήσεις λιμένων @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ