
Το Νομοθετικό έργο του IMO για τα Αέρια Θερμοκηπίου (GHG) και οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν
Του Απόστολου Μπελόκα, Principal Consultant & CEO Consulting Group Managing editor, www.safety4sea.com
Όπως είναι γνωστό ο IMO έχει σε εξέλιξη ευρύ νομοθετικό έργο που αφορά τα Αέρια Θερμοκηπίου (GHG) το οποίο μπορεί να ταξινομηθεί σε τρείς ευρείες θεματικές ενότητες
Δυστυχώς η αγορά καλείται να κινηθεί υπό την απειλή δρακόντειων μέτρων κυρίως από την Ευρωπαϊκή Ένωση με πιθανή τη νομοθετική επιβολή της αγοράς δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων (Emissions Trading Scheme) και την επακόλουθη δημιουργία χάους.
Είναι γνωστό ότι ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις και στην περίπτωσή μας η αχαρτογράφητη ξέρα έχει πληθώρα τέτοιων αβεβαιοτήτων και γκρίζων περιοχών, ειδικότερα όσο αφορά:
To DesignIndex για τα newbuildings το οποίο
Το ShipEnergyEfficiencyManagementPlan (SEEMP) το οποίο
Το EnergyEfficiencyOperationalindicator (EEOI) το οποίο
Τα Μέτρα παρέμβασης στην Αγορά :
Όπως γίνεται αντιληπτό οι προκλήσεις είναι πολλές μπροστά μας και η βιομηχανία συνολικά βρίσκεται σε πυρετώδεις διαβουλεύσεις για τον καθορισμό της στάσης της απέναντι στα μέτρα τα οποία συζητούνται ή έχουν αποφασιστεί να μπουν σε εφαρμογή.
Στην προσπάθεια συμβολής μας στην διερεύνηση κοινών πολιτικών σχεδιάζουμε το Safety4Sea Energy Efficiency Forum στο Ευγενίδειο την Πέμπτη 8 Μαρτίου του 2012 (Συμμετοχή δωρεάν, λεπτομέρειες στο www.safety4sea.com ). Θα θέλαμε να σας καλέσουμε να μοιραστείτε τις απόψεις σας μαζί μας και να συζητήσουμε τα θέματα αυτά αλλά και πολλά ακόμη τα οποία θα έχουν προκύψει από τη MEPC 63 (27/2 – 2/3/2012).
Η ξέρα είναι αχαρτογράφητη λοιπόν αλλά είναι στο χέρι μας να την αποφύγουμε !
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ