
Το Νομοθετικό έργο του IMO για τα Αέρια Θερμοκηπίου (GHG) και οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν
Του Απόστολου Μπελόκα, Principal Consultant & CEO Consulting Group Managing editor, www.safety4sea.com
Όπως είναι γνωστό ο IMO έχει σε εξέλιξη ευρύ νομοθετικό έργο που αφορά τα Αέρια Θερμοκηπίου (GHG) το οποίο μπορεί να ταξινομηθεί σε τρείς ευρείες θεματικές ενότητες
Δυστυχώς η αγορά καλείται να κινηθεί υπό την απειλή δρακόντειων μέτρων κυρίως από την Ευρωπαϊκή Ένωση με πιθανή τη νομοθετική επιβολή της αγοράς δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων (Emissions Trading Scheme) και την επακόλουθη δημιουργία χάους.
Είναι γνωστό ότι ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις και στην περίπτωσή μας η αχαρτογράφητη ξέρα έχει πληθώρα τέτοιων αβεβαιοτήτων και γκρίζων περιοχών, ειδικότερα όσο αφορά:
To DesignIndex για τα newbuildings το οποίο
Το ShipEnergyEfficiencyManagementPlan (SEEMP) το οποίο
Το EnergyEfficiencyOperationalindicator (EEOI) το οποίο
Τα Μέτρα παρέμβασης στην Αγορά :
Όπως γίνεται αντιληπτό οι προκλήσεις είναι πολλές μπροστά μας και η βιομηχανία συνολικά βρίσκεται σε πυρετώδεις διαβουλεύσεις για τον καθορισμό της στάσης της απέναντι στα μέτρα τα οποία συζητούνται ή έχουν αποφασιστεί να μπουν σε εφαρμογή.
Στην προσπάθεια συμβολής μας στην διερεύνηση κοινών πολιτικών σχεδιάζουμε το Safety4Sea Energy Efficiency Forum στο Ευγενίδειο την Πέμπτη 8 Μαρτίου του 2012 (Συμμετοχή δωρεάν, λεπτομέρειες στο www.safety4sea.com ). Θα θέλαμε να σας καλέσουμε να μοιραστείτε τις απόψεις σας μαζί μας και να συζητήσουμε τα θέματα αυτά αλλά και πολλά ακόμη τα οποία θα έχουν προκύψει από τη MEPC 63 (27/2 – 2/3/2012).
Η ξέρα είναι αχαρτογράφητη λοιπόν αλλά είναι στο χέρι μας να την αποφύγουμε !
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ