
Η International Association of Ports and Harbors (IAPH) σε συνεργασία με το World Shipping Council (WSC), το International Chamber of Shipping (ICS) και την BIMCO καταβάλλουν προσπάθειες ώστε να ενθαρρύνουν τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό να προβεί σε προσθήκη στην Διεθνή Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ζωής στην Θάλασσα (SOLAS). Οι Οργανισμοί σημειώνουν ότι σύμφωνα με την SOLAS,θα πρέπει να απαιτείται για την φόρτωση ενός εμπορευματοκιβωτίου σε ένα πλοίο, τόσο η λιμενική εγκατάσταση όσο και το πλοίο να επαληθεύουν το βάρος του εμπορευματοκιβωτίου. Η ανακοίνωση αυτή ήλθε στην επιτροπή DSC του ΙΜΟ, η οποία είναι υπεύθυνη για την βελτίωση της ασφάλειας στην στοιβασία των εμπορευματοκιβωτίων και την λειτουργία των πλοίων. Στην ουσία συνεχίζει τις προσπάθειες να δημιουργήσει μία απαίτηση στην SOLAS ώστε τα έμφορτα προς εξαγωγή εμπορευματοκιβώτια να επαληθεύονται για το βάρος τους πριν την φόρτωση στο πλοίο. Η επιτροπή θα εξετάσει αυτήν την απαίτηση στην επόμενη συνεδρίασή της τον Σεπτέμβριο του 2012.
«Η μέτρηση του βάρους των εμπορευματοκιβωτίων ώστε να επαληθεύεται το βάρος που έχει δηλωθεί είναι η σωστή πρακτική ασφάλειας και λειτουργίας. Υπάρχει επαρκή εμπειρία με παρόμοιες απαιτήσεις στις Η.Π.Α., γεγονός που αποδεικνύει ότι είναι εφικτή η εφαρμογή του μέτρου από τεχνολογική και εμπορική άποψη». Η δήλωση αυτή ανήκει στον Geraldine Knatz, Πρόεδρο της ΙΑΡΗ και Διευθύνων Σύμβουλο του λιμένα του Λος Άντζελες.
Ο Peter Hinchliffe, Γενικός Γραμματέας του ICS, πρόσθεσε ότι γνωρίζοντας το ακριβές βάρος ενός εμπορευματοκιβωτίου βοηθάει στην βελτίωση της ασφάλειας του πλοίου, της ασφάλειας στους λιμένες και της ασφάλειας στις χερσαίες μεταφορές.
«Δεν υπάρχει σοβαρός λόγος να συνεχίσουμε να αγνοούμε το ακριβές βάρος του εμπορευματοκιβωτίου. Η υποστήριξη της ΙΑΡΗ σε αυτήν την πρωτοβουλία αποτελεί μία θετική εξέλιξη» δήλωσε ο Torben Skaanild, Γενικός Γραμματέας της BIMCO.
Το WSC, το ICS, η BIMCO, η IAPH, τα λοιπά ενδιαφερόμενα μέρη και οι κυβερνήσεις θα διαβουλευτούν κατά την διάρκεια του 2012 σχετικά με την δημιουργία των κατευθύνσεων για το πώς θα εφαρμόσουν τις απαιτήσεις για την ζύγιση των εμπορευματοκιβωτίων.
Περισσότερα για τους εμπορικούς λιμένες @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ