
Η International Association of Ports and Harbors (IAPH) σε συνεργασία με το World Shipping Council (WSC), το International Chamber of Shipping (ICS) και την BIMCO καταβάλλουν προσπάθειες ώστε να ενθαρρύνουν τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό να προβεί σε προσθήκη στην Διεθνή Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ζωής στην Θάλασσα (SOLAS). Οι Οργανισμοί σημειώνουν ότι σύμφωνα με την SOLAS,θα πρέπει να απαιτείται για την φόρτωση ενός εμπορευματοκιβωτίου σε ένα πλοίο, τόσο η λιμενική εγκατάσταση όσο και το πλοίο να επαληθεύουν το βάρος του εμπορευματοκιβωτίου. Η ανακοίνωση αυτή ήλθε στην επιτροπή DSC του ΙΜΟ, η οποία είναι υπεύθυνη για την βελτίωση της ασφάλειας στην στοιβασία των εμπορευματοκιβωτίων και την λειτουργία των πλοίων. Στην ουσία συνεχίζει τις προσπάθειες να δημιουργήσει μία απαίτηση στην SOLAS ώστε τα έμφορτα προς εξαγωγή εμπορευματοκιβώτια να επαληθεύονται για το βάρος τους πριν την φόρτωση στο πλοίο. Η επιτροπή θα εξετάσει αυτήν την απαίτηση στην επόμενη συνεδρίασή της τον Σεπτέμβριο του 2012.
«Η μέτρηση του βάρους των εμπορευματοκιβωτίων ώστε να επαληθεύεται το βάρος που έχει δηλωθεί είναι η σωστή πρακτική ασφάλειας και λειτουργίας. Υπάρχει επαρκή εμπειρία με παρόμοιες απαιτήσεις στις Η.Π.Α., γεγονός που αποδεικνύει ότι είναι εφικτή η εφαρμογή του μέτρου από τεχνολογική και εμπορική άποψη». Η δήλωση αυτή ανήκει στον Geraldine Knatz, Πρόεδρο της ΙΑΡΗ και Διευθύνων Σύμβουλο του λιμένα του Λος Άντζελες.
Ο Peter Hinchliffe, Γενικός Γραμματέας του ICS, πρόσθεσε ότι γνωρίζοντας το ακριβές βάρος ενός εμπορευματοκιβωτίου βοηθάει στην βελτίωση της ασφάλειας του πλοίου, της ασφάλειας στους λιμένες και της ασφάλειας στις χερσαίες μεταφορές.
«Δεν υπάρχει σοβαρός λόγος να συνεχίσουμε να αγνοούμε το ακριβές βάρος του εμπορευματοκιβωτίου. Η υποστήριξη της ΙΑΡΗ σε αυτήν την πρωτοβουλία αποτελεί μία θετική εξέλιξη» δήλωσε ο Torben Skaanild, Γενικός Γραμματέας της BIMCO.
Το WSC, το ICS, η BIMCO, η IAPH, τα λοιπά ενδιαφερόμενα μέρη και οι κυβερνήσεις θα διαβουλευτούν κατά την διάρκεια του 2012 σχετικά με την δημιουργία των κατευθύνσεων για το πώς θα εφαρμόσουν τις απαιτήσεις για την ζύγιση των εμπορευματοκιβωτίων.
Περισσότερα για τους εμπορικούς λιμένες @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ