
Μετά τη συνάντηση του Υφυπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Α. Γεωργιάδη με το προεδρείο του ΣΕΕΝ έγιναν οι εξής δηλώσεις :
“Είχαμε μια ενδελεχή συνάντηση με το προεδρείο του ΣΕΕΝ, τους οποίους και ευχαριστω που έκαναν αποδεκτό το αίτημα μας να συναντηθούμε, ώστε να βρούμε τους βέλτιστους τρόπους για να αντιμετωπίσουμε τα οξυμένα οικονομικά προβλήματα του κλάδου και να εξασφαλίσουμε απολύτως την ομαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση όλων των νησιών. Είχαμε μια καλή πρώτη συνεργασία και πιστεύω θα βρούμε λύσεις για τα προβλήματα. Ολα παίρνουν το δρόμο τους. Το υπουργείο παρακολουθεί τις εξελίξεις και δεν θα υπάρξει πρόβλημα με τις συγκοινωνίες” υπογράμμισε ο υφυπουργός.
Για το θέμα μείωσης του ΦΠΑ στην νησιωτική χώρα ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε οτι “υπήρξε μια ενδελεχής συζήτηση και γι αυτό το θέμα, παρουσία και του γ.γ. Ναυτιλίας κ.Ν.Λίτινα, γιατί το θέμα της ανταγωνιστικότητας συνδέεται άμεσα και με το θέμα του ΦΠΑ το οποίο είναι ενα πολύ μεγάλο ζήτημα για την ελληνική οικονομία. Η κυβέρνηση το παρακολουθεί και θα βρει σίγουρα τη βέλτιστη λύση”.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Α. Βεντούρης είπε: “Θέλω να ευχαριστήσω τον υπουργό που μας άκουσε προσεκτικά στον οποίο και καταθέσαμε και ένα αναλυτικό υπόμνημα με το τι πράγματι συμβαίνει στον κλάδο μας. Η ακτοπλοϊα βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο , αλλά είναι σε ενα σημείο, που εαν η πολιτεία ανταποκριθεί, μπορεί και η ακτοπλοϊα να ανταποκριθεί των υποχρεωσεων της – και οχι μόνο αυτό – αλλα να φέρει και ανάπτυξη στη χώρα. Πιστεύω οτι – λόγω και του οτι μας άκουσε πολύ προσεκτικά – θα προσπαθήσει η πολιτεία να λύσει τα προβλήματα αυτά τα χρόνια προβλήματα γιατί επιτέλους κάτι πρέπει να γίνει γι αυτά”.
Όσον αφορά τις συντάξεις του ΝΑΤ ο υφυπουργός δήλωσε: “Η ελληνική πολιτεία έχει χρησιμοποιήσει στο παρελθόν τρεις φορές τα χρήματα του ΝΑΤ. Αρα οι έλληνες ναυτικοί έχουν κάθε λόγο να είναι παραπονούμενοι για τη συμπεριφορά της πολιτείας απέναντι τους. Και σίγουρα πρέπει να βρούμε εκείνο τον τροπο, ώστε πολύ γρήγορα, να λύσουμε τα προβλήματα τους. Κι εγω θα εργαστώ γι αυτό. Γνωρίζαμε και πριν την συγκρότηση της σημερινής κυβερνήσεως οτι ο προϋπολογισμός περιλαμβάνει διαφόρων ειδών μειώσεις. Κι εγώ έχω πει οτι περαιτέρω μειώσεις από αυτές που έχουν ήδη ανακοινωθεί, θα κάνω το παν για να αποφευχθούν. Πιστεύω ότι θα το αποφύγουμε”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ