
Τη συνέχιση της πανελλαδικής απεργίας για ακόμα 48 ώρες, από την Κυριακή 23/10/2011 και ώρα 06.00 μέχρι την Τρίτη 25/10/2011 και ώρα 06.00, αποφάσισε σε μυστική ψηφοφορία η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.
Η συνέχιση της απεργίας αποφασίστηκε μετά τη συνάντηση που είχε, μια μέρα πριν η διοίκηση της Ομοσπονδίας με τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Μετά το πέρας της συνάντησης (Παρασκευή 21 Οκτωβρίου) το υπουργείο εξέδωσε μια αισιόδοξη ανακοίνωση στην οποία αναφέρονται μεταξύ άλλων και τα εξής:
1ον Με τροπολογία που θα κατατεθεί άμεσα στη βουλή, η εποπτεία του ΝΑΤ μεταφέρεται αυτούσια στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και διατηρείται η αυτονομία του.
2ον Σε συνεργασία και συνεννόηση με το αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών, θα υπάρξει η βέλτιστη λύση για το θέμα των συντάξεων του ΝΑΤ.
3ον Το ΕΛΟΕΝ θα εκσυγχρονισθεί.
4ον Το γραφείο Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας θα ενισχυθεί με κεφάλαια του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, έτσι ώστε να ενισχυθεί το ποσό που διατίθεται στους άνεργους ναυτικούς.
Σε απάντηση η διοίκηση της ΠΝΟ και αφού προηγήθηκε (Σάββατο 22 Οκτωβρίου με πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας), συγκέντρωση εκατοντάδων εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτικών, στον προαύλιο χώρο του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας απέστειλε την εξής ανακοίνωση:
«Η ΠΝΟ, συζήτησε και αξιολόγησε δια μακρών το περιεχόμενου του από 21 Οκτωβρίου 2011 δελτίου Τύπου του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, που εκδόθηκε ύστερα από την χθεσινή συνάντησή της με τον υπουργό.
Αν και θα μπορούσε να εκτιμηθεί ότι το περιεχόμενό του αφήνει περιθώρια, που να στηρίζουν πιθανότητα ικανοποιητικής αντιμετώπισης στο μέλλον, ορισμένων από τα γνωστά αιτήματα της Ομοσπονδίας, πλην όμως δεν καλύπτει και φαίνεται ότι αγνοεί το σύνολο των αιτημάτων της.
Συνεχίζοντας την αγωνιστική διάθεσή τους από την πρώτη ημέρα της απεργίας, οι Έλληνες ναυτεργάτες, συσπειρωμένοι υπό τις οδηγίες της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, δίνουν των αγώνα τους για την απόκρουση των αντεργατικών και αντικοινωνικών μέτρων της Κυβέρνησης, με τα οποία αποδομούνται και κατεδαφίζονται ανελέητα κοινωνικοασφαλιστικές κατακτήσεις γενεών.
Και η ανακοίνωση καταλήγει με την τυπική πλέον πρόταση: «Η ΠΝΟ ζητεί για μια ακόμη φορά την κατανόηση από τους φίλους επιβάτες για την αναπόφευκτη ταλαιπωρία, που συνεπάγονται οι κάθε μορφής απεργιακοί αγώνες».
Η απάντηση του ΣΕΕΝ
Την απάντησή του έδωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) σχολιάζοντας τη συνέχιση της απεργίας δηλώνοντας προς τους νησιώτες, τους ταξιδιώτες και τους επιχειρηματίες του νησιωτικού συμπλέγματος, ότι «οι μόνοι που δεν ευθύνονται για τον διαμελισμό της χώρας σε ηπειρωτική και νησιωτική είναι η πλοιοκτησία της επιβατηγού ναυτιλίας.
Η ασθενής οικονομική κατάσταση των εταιρειών πλοιοκτησίας του επιβατηγού μας στόλου επιδεινώνεται καθημερινά από την έλλειψη ρευστότητας, ενώ επιβαρύνεται σημαντικά η οικονομική υπόσταση των εταιρειών από τις συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις του κλάδου.
Δυστυχώς έρχεται η χρονική στιγμή που οι περισσότερες εταιρείες πλοιοκτησίας θα δηλώσουν αδυναμία επιβίωσης.
Εμείς ως πλοιοκτησία συμπαρασταθήκαμε στα αιτήματα της ΠΝΟ για τα συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά τους θέματα ως και για την ανεξαρτησία του ΝΑΤ, και εκείνοι ενώ γνωρίζουν ότι το σύνολο των αιτημάτων τους αφορά αποκλειστικά και μόνο το αρμόδιο Υπουργείο (ΥΠ.Α.Α.Ν.) στρέφονται μόνο κατά της επιβατηγού πλοιοκτησίας, αντί να απαιτήσουν ο,τιδήποτε διεκδικούν από το κράτος.
Εάν πτωχεύσει η επιβατηγός ναυτιλία, η ναυτική ανεργία θα ανέλθει στα ύψη με τραγικά όμως αποτελέσματα για όλους, ναυτικούς, νησιώτες και πλοιοκτησία.
Λίγο περισσότερο σεβασμό στα δικαιώματα και στην ίση μεταχείριση των νησιωτών μας ζητάει σύσσωμος ο Ελληνικός λαός από την Κυβέρνηση και τη Ναυτεργασία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ