
Τη συνέχιση της πανελλαδικής απεργίας για ακόμα 48 ώρες, από την Κυριακή 23/10/2011 και ώρα 06.00 μέχρι την Τρίτη 25/10/2011 και ώρα 06.00, αποφάσισε σε μυστική ψηφοφορία η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.
Η συνέχιση της απεργίας αποφασίστηκε μετά τη συνάντηση που είχε, μια μέρα πριν η διοίκηση της Ομοσπονδίας με τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Μετά το πέρας της συνάντησης (Παρασκευή 21 Οκτωβρίου) το υπουργείο εξέδωσε μια αισιόδοξη ανακοίνωση στην οποία αναφέρονται μεταξύ άλλων και τα εξής:
1ον Με τροπολογία που θα κατατεθεί άμεσα στη βουλή, η εποπτεία του ΝΑΤ μεταφέρεται αυτούσια στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και διατηρείται η αυτονομία του.
2ον Σε συνεργασία και συνεννόηση με το αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών, θα υπάρξει η βέλτιστη λύση για το θέμα των συντάξεων του ΝΑΤ.
3ον Το ΕΛΟΕΝ θα εκσυγχρονισθεί.
4ον Το γραφείο Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας θα ενισχυθεί με κεφάλαια του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, έτσι ώστε να ενισχυθεί το ποσό που διατίθεται στους άνεργους ναυτικούς.
Σε απάντηση η διοίκηση της ΠΝΟ και αφού προηγήθηκε (Σάββατο 22 Οκτωβρίου με πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας), συγκέντρωση εκατοντάδων εν ενεργεία και συνταξιούχων ναυτικών, στον προαύλιο χώρο του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας απέστειλε την εξής ανακοίνωση:
«Η ΠΝΟ, συζήτησε και αξιολόγησε δια μακρών το περιεχόμενου του από 21 Οκτωβρίου 2011 δελτίου Τύπου του υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, που εκδόθηκε ύστερα από την χθεσινή συνάντησή της με τον υπουργό.
Αν και θα μπορούσε να εκτιμηθεί ότι το περιεχόμενό του αφήνει περιθώρια, που να στηρίζουν πιθανότητα ικανοποιητικής αντιμετώπισης στο μέλλον, ορισμένων από τα γνωστά αιτήματα της Ομοσπονδίας, πλην όμως δεν καλύπτει και φαίνεται ότι αγνοεί το σύνολο των αιτημάτων της.
Συνεχίζοντας την αγωνιστική διάθεσή τους από την πρώτη ημέρα της απεργίας, οι Έλληνες ναυτεργάτες, συσπειρωμένοι υπό τις οδηγίες της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, δίνουν των αγώνα τους για την απόκρουση των αντεργατικών και αντικοινωνικών μέτρων της Κυβέρνησης, με τα οποία αποδομούνται και κατεδαφίζονται ανελέητα κοινωνικοασφαλιστικές κατακτήσεις γενεών.
Και η ανακοίνωση καταλήγει με την τυπική πλέον πρόταση: «Η ΠΝΟ ζητεί για μια ακόμη φορά την κατανόηση από τους φίλους επιβάτες για την αναπόφευκτη ταλαιπωρία, που συνεπάγονται οι κάθε μορφής απεργιακοί αγώνες».
Η απάντηση του ΣΕΕΝ
Την απάντησή του έδωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) σχολιάζοντας τη συνέχιση της απεργίας δηλώνοντας προς τους νησιώτες, τους ταξιδιώτες και τους επιχειρηματίες του νησιωτικού συμπλέγματος, ότι «οι μόνοι που δεν ευθύνονται για τον διαμελισμό της χώρας σε ηπειρωτική και νησιωτική είναι η πλοιοκτησία της επιβατηγού ναυτιλίας.
Η ασθενής οικονομική κατάσταση των εταιρειών πλοιοκτησίας του επιβατηγού μας στόλου επιδεινώνεται καθημερινά από την έλλειψη ρευστότητας, ενώ επιβαρύνεται σημαντικά η οικονομική υπόσταση των εταιρειών από τις συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις του κλάδου.
Δυστυχώς έρχεται η χρονική στιγμή που οι περισσότερες εταιρείες πλοιοκτησίας θα δηλώσουν αδυναμία επιβίωσης.
Εμείς ως πλοιοκτησία συμπαρασταθήκαμε στα αιτήματα της ΠΝΟ για τα συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά τους θέματα ως και για την ανεξαρτησία του ΝΑΤ, και εκείνοι ενώ γνωρίζουν ότι το σύνολο των αιτημάτων τους αφορά αποκλειστικά και μόνο το αρμόδιο Υπουργείο (ΥΠ.Α.Α.Ν.) στρέφονται μόνο κατά της επιβατηγού πλοιοκτησίας, αντί να απαιτήσουν ο,τιδήποτε διεκδικούν από το κράτος.
Εάν πτωχεύσει η επιβατηγός ναυτιλία, η ναυτική ανεργία θα ανέλθει στα ύψη με τραγικά όμως αποτελέσματα για όλους, ναυτικούς, νησιώτες και πλοιοκτησία.
Λίγο περισσότερο σεβασμό στα δικαιώματα και στην ίση μεταχείριση των νησιωτών μας ζητάει σύσσωμος ο Ελληνικός λαός από την Κυβέρνηση και τη Ναυτεργασία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ