Το πρώτο ενωτικό συμβούλιο εκφράζει τις ανησυχίες του για την 48ωρη απεργία

Το πρώτο ενωτικό συμβούλιο εκφράζει τις ανησυχίες του για την 48ωρη απεργία

4
Το πρώτο ενωτικό συμβούλιο εκφράζει τις ανησυχίες του για την 48ωρη απεργία

Στις πρόσφατες αρχαιρεσίες του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για την ανάδειξη του πρώτου Διοικητικού Συμβουλίου το νέο διοικητικό συμβούλιο το οποίο απαρτίζεται από τα πλειοψηφισάντα κατά κλάδο μέλη είναι.

Πρόεδρος                           Απόστολος Βεντούρης

Αντιπρόεδρος  Κρουαζιέρας       Ανδρέας Στυλιανόπουλος

Αντιπρόεδρος  Ε/Γ-Ο/Γ                  Αντώνης Αγαπητός

Γενικός Γραμματέας                      Σπυρίδων Πασχάλης

Ταμίας                   Αδαμάντιος Κρασανάκης

Μέλος                   Αντώνιος Μανιαδάκης

Μέλος                    Εμμανουήλ Γαλανάκης

Μέλος                   Εμμανουήλ Γαλανός

Μέλος                   Μιχάλης Σακέλλης

Μέλος                   Νικόλαος Κάρδαρης

Μέλος                   Ιωάννης Αβραντίνης

Μέλος                   Μιχαήλ Νομικός

«Το ανωτέρω Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο θα λειτουργήσει μέχρι τις επόμενες αρχαιρεσίες, οι οποίες θα γίνουν ευθύς ως εγκριθεί το νέο Καταστατικό του ΣΕΕΝ. είναι το πρώτο ενωτικό συμβούλιο, το οποίο υλοποιεί τις προσπάθειες 40 ετών για συνένωση όλων των φορέων της επιβατηγού ναυτιλίας και επισφραγίζει την επιτυχή συνένωση των φορέων ΣΕΕΝ-ΕΕΝ» τονίζει στην ανακοίνωση που απέστειλε η γραμματεία του Συνδέσμου.

Ο νεοεκλεγείς πρόεδρος κ. Απόστολος Βεντούρης μιλώντας προς τα μέλη του Δ.Σ. είπε μεταξύ άλλων:

«Είναι ίσως χιλιοειπωμένο και τετριμμένο αλλά πρέπει να επαναλάβω ότι η μόνη λύση για να αντισταθούμε και να αντεπεξέλθουμε στην πρωτοφανή οικονομική κρίση που μας πλήττει είναι να ακολουθήσουμε γενναίες και δυναμικές λύσεις αψηφώντας το προσωρινό κόστος και προσβλέποντας σε μελλοντικά κέρδη. Εύκολες λύσεις και μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν.

Δεν είναι ίσως υπερβολή να πει κανείς ότι η κρίση δεν αγγίζει και δεν αφορά μόνο την χώρα μας και τον κλάδο μας αλλά πλήττει καίρια ολόκληρη την Ευρώπη και αγγίζει το σύνολο αυτού που ξέρουμε ως δυτική οικονομία και δυτική κοινωνία.

Αυτή την κρίσιμη στιγμή τα Μέλη και οι Διοικήσεις των συνδέσμων μας έδειξαν ωριμότητα και, παραμερίζοντας και διαγράφοντας όσα μας χώριζαν επέλεξαν να εστιάσουν σε όσα μας ένωναν και μας ενώνουν.

Θέλω να ελπίζω ότι η προσπάθειά μας θα βρει ανταπόκριση. Θέλω να ελπίζω ότι η υπέρβασή μας θα βρει μιμητές.

Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες συνεχών και αλλεπάλληλων πειραματισμών στον χώρο της ναυτιλίας. Είναι νομίζω καιρός να παραδεχθούν οι ιθύνοντες ότι τα πειράματά τους απέτυχαν και να επιστρέψουν στις συνταγές εκείνες και στις πρακτικές εκείνες που έχουν δοκιμασθεί στην πράξη και έχουν συμβάλει στην επιτυχία της Ελληνικής Ναυτιλίας. Με την μόνη διαφορά ότι οι καιροί αλλάζουν και πρέπει, μαζί με τους καιρούς, να αλλάζουν και οι νοοτροπίες. Αυτή την κατεύθυνση θεωρούμε μονόδρομο και προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούμε.

Μας έχουν μερικές φορές κατηγορήσει ότι είμαστε επίμονοι και επιθετικοί.

Είναι ίσως αλήθεια ότι μερικές φορές ήμαστε πιο επίμονοι από το συνηθισμένο ή – για να το πω σωστότερα – πιο επίμονοι από όσο κάποιοι θα ήθελαν να είμαστε.

Μας έχουν επίσης κατηγορήσει ότι κάποιες φορές ήμαστε επιθετικοί.

Ίσως και να είναι αλήθεια.

Μήπως όμως δεν είναι αλήθεια ότι το θεσμικό πλαίσιο του κλάδου μας έπρεπε να έχει, ήδη εδώ και είκοσι χρόνια, εναρμονισθεί με το κοινοτικό δίκαιο; Μήπως δεν είναι αλήθεια ότι πασχίζουμε να απελευθερωθεί ο κλάδος μας και η πολιτεία αρνείται πεισματικά να τον απελευθερώσει ενώ την ίδια στιγμή απελευθερώνει άλλους που δεν θέλουν – και που αντιδρούν; Μήπως δεν είναι αλήθεια ότι ο κλάδος μας αντιμετωπίζεται ως δήθεν προνομιούχος ενώ αντιμετωπίζει προβλήματα επιβίωσης; Μήπως δεν είναι αλήθεια ότι τόσο ο ναυτικοί μας όσο και οι εκπρόσωποι των εταιρειών του κλάδου κινδυνεύουν κάθε μέρα να βρεθούν στο αυτόφωρο χωρίς να το ξέρουν; Μήπως δεν είναι αλήθεια ότι οι εταιρείες – μέλη μας και τα στελέχη τους καλούνται σε απολογία σχεδόν σε καθημερινή βάση;

Με αυτά τα προβλήματα θα ασχοληθούμε. Σε αυτά τα προβλήματα θα εστιάσουμε. Θέλουμε, ζητούμε και απαιτούμε να λυθούν τα προβλήματα του κλάδου μας. Θέλουμε, ζητούμε και απαιτούμε να επικρατήσει η δικαιοσύνη, η λογική και η ισονομία και προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούμε.

Δυστυχώς ή ευτυχώς, τα καλά κόποις κτώνται. Έτσι και η πορεία μας προς τον εξορθολογισμό του κλάδου δεν θα είναι εύκολη. Δεσμεύομαι και υπόσχομαι να εργαστώ και να προχωρήσω προς την κατεύθυνση αυτή όσα εμπόδια και αν υπάρξουν. Θεωρώ ότι η επιμονή, η αποφασιστικότητα και η αφοσίωση στον στόχο είναι τα στοιχεία εκείνα που μπορούν να φέρουν αποτελέσματα και καλώ όλους σας να βοηθήσουν με όποιο τρόπο μπορούν στην επίτευξη των στόχων μας.

Ως Πρόεδρος, δεσμεύομαι επίσης ότι ο αναβαπτισμένος και ενισχυμένος μας σύνδεσμος θα είναι στην διάθεση και στο πλευρό των μελών οποτεδήποτε παραστεί ανάγκη”.

H 48ωρη κυλιόμενη απεργία

Σε συνέχεια, για την 48ωρη κυλιόμενη απεργία από την ΠΝΟ, το δ.σ. του Συνδέσμου επεσήμανε: «Εκφράζουμε την αγωνία μας για τις συνέπειες της κίνησης αυτής, οι οποίες φοβόμαστε ότι θα αποδειχθούν οδυνηρές για όλους μας.

Επισημαίνουμε μετ’ επιτάσεως ότι κατανοούμε και συμμεριζόμαστε την αγανάκτηση και οργή των ναυτικών για την άδικη μεταχείριση που υφίστανται από την ελληνική Πολιτεία αλλά και την αγανάκτηση του συνόλου των Ελλήνων εργαζομένων που πλήττονται καθημερινά από τις επιλογές των κυβερνώντων του τόπου μας.

Η δίκαιη αυτή αγανάκτηση όμως, δεν εξυπηρετείται με το να πυροβολούμε τους εαυτούς μας στο πόδι. Από τις εξαγγελθείσες απεργιακές κινητοποιήσεις πρωτίστως πλήττονται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, οι οποίες εν τέλει αποτελούν και την πηγή εισοδήματος των Ελλήνων ναυτικών αλλά και των εργαζομένων σε αυτές στην ξηρά. Επίσης, πλήττονται και οι παραγωγικές τάξεις (αγρότες, μεταποιητικές εταιρείες) λόγω του ότι δεν μπορούν ούτε να εξάγουν τα προϊόντα τους ούτε  να τα προωθήσουν στην εσωτερική αγορά. Γνωρίζουν πολύ καλά οι ναυτικοί και οι εργαζόμενοι ότι η πλειονότητα των εταιρειών βρίσκεται ήδη σε δεινή οικονομική θέση. Η προκηρυχθείσα απεργία ουσιαστικά θα αποστραγγίσει την τελευταία δυνατότητά τους να ανταποκριθούν στις οικονομικές υποχρεώσεις τους.

Από την πλευρά μας δεν έχουμε αντικειμενικά τη δυνατότητα να προσφέρουμε λύσεις στα συγκεκριμένα αιτήματα των ναυτικών. Τη δεδομένη ιστορική στιγμή δεν υφίσταται καν η δυνατότητα εκ μέρους μας παρέμβασης προς την ελληνική κυβέρνηση, η οποία αποδεικνύεται για μία ακόμα φορά απούσα από τα δρώμενα. Έτσι οι απεργιακές κινητοποιήσεις τούτην την ώρα στοχοποιούν μόνον τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, μαζί και τους κατοίκους των νησιών μας, οι οποίοι μέσα στη γενικότερη ταλαιπωρία που υφίστανται θα απομείνουν και χωρίς σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα.

Καλούμε επομένως τους ναυτικούς να αναθεωρήσουν τις αποφάσεις τους και να συσπειρωθούμε όλοι μαζί σε μία προσπάθεια αποσόβησης της υφιστάμενης κρίσης προς το κοινό όφελος όλων μας και  εμείς δεσμευόμαστε να είμαστε αρωγοί σε αυτό».

 

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.