
«Η στάση της Cosco όσον αφορά τα συμβόλαια που είχαν συναφθεί στη διάρκεια της ναυτιλιακής ανάπτυξης του 2008, αντανακλά ενδεχομένως την αδυναμία της κινεζικής εταιρείας να κατανοήσει τη σημασία της τήρησής τους» δήλωσε ο Γ. Οικονόμου στην εφημερίδα Financial Times με αφορμή την πρόθεση του κινεζικού κρατικού ναυτιλιακού ομίλου, να μειώσει το ύψος των ναύλων που καταβάλλει στους πλοιοκτήτες για τη ναύλωση των πλοίων τους.
Ο κ. Οικονόμου, υπογράμμισε ότι 18 πλοία των εταιρειών του είναι ναυλωμένα στην Cosco και το συνολικό ύψος των εσόδων που προβλέπουν τα ναυλοσύμφωνα ανέρχονται σε 500 εκατ. δολάρια.
Όπως εξήγησε ο Έλληνας εφοπλιστής η στάση που κρατά η Cosco απέναντι στα ναυλοσύμφωνα που υπέγραψε το 2008 όταν η ναυλαγορά ήταν στα ιστορικά υψηλά της επίπεδα, ενδέχεται να σημαίνει ότι δεν κατανοεί πόσο σημαντικό είναι να τηρεί και να τιμά τις συμφωνίες της. Σημειώνεται ότι η Cosco που είναι σήμερα ο μεγαλύτερος διαχειριστής bulk carriers στο κόσμο αναδείχθηκε ως «μεγάλος παίκτης» την τελευταία δεκαετία.
Στην υπόθεση εμπλέκονται και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες. Υπολογίζεται ότι συνολικά 12 εταιρείες αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα ναυλοσύμφωνα που έχουν υπογράψει με την Cosco. Μεταξύ άλλων και ο όμιλος Αγγελικούση, η Golden Union του Θεόδωρου Βενιάμη και η Navios της Αγγελικής Φράγκου. Όλες οι εταιρείες έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με την Cosco για την εξεύρεση λύσης.
Εν τω μεταξύ σύμφωνα με πληροφορίες ο Captain Wei Jiafu, παραδίδει το «πηδάλιο» του κινεζικού ομίλου. Σύμφωνα με το Reuters θα τον αντικαταστήσει στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου ό αντιπρόεδρος της China Shipping Group, Ma Zehua.
Ο Captain Wei, 61 ετών σήμερα, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της Cosco το 1998 θα διατηρήσει τη θέση του προέδρου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ