
«Η στάση της Cosco όσον αφορά τα συμβόλαια που είχαν συναφθεί στη διάρκεια της ναυτιλιακής ανάπτυξης του 2008, αντανακλά ενδεχομένως την αδυναμία της κινεζικής εταιρείας να κατανοήσει τη σημασία της τήρησής τους» δήλωσε ο Γ. Οικονόμου στην εφημερίδα Financial Times με αφορμή την πρόθεση του κινεζικού κρατικού ναυτιλιακού ομίλου, να μειώσει το ύψος των ναύλων που καταβάλλει στους πλοιοκτήτες για τη ναύλωση των πλοίων τους.
Ο κ. Οικονόμου, υπογράμμισε ότι 18 πλοία των εταιρειών του είναι ναυλωμένα στην Cosco και το συνολικό ύψος των εσόδων που προβλέπουν τα ναυλοσύμφωνα ανέρχονται σε 500 εκατ. δολάρια.
Όπως εξήγησε ο Έλληνας εφοπλιστής η στάση που κρατά η Cosco απέναντι στα ναυλοσύμφωνα που υπέγραψε το 2008 όταν η ναυλαγορά ήταν στα ιστορικά υψηλά της επίπεδα, ενδέχεται να σημαίνει ότι δεν κατανοεί πόσο σημαντικό είναι να τηρεί και να τιμά τις συμφωνίες της. Σημειώνεται ότι η Cosco που είναι σήμερα ο μεγαλύτερος διαχειριστής bulk carriers στο κόσμο αναδείχθηκε ως «μεγάλος παίκτης» την τελευταία δεκαετία.
Στην υπόθεση εμπλέκονται και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες. Υπολογίζεται ότι συνολικά 12 εταιρείες αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα ναυλοσύμφωνα που έχουν υπογράψει με την Cosco. Μεταξύ άλλων και ο όμιλος Αγγελικούση, η Golden Union του Θεόδωρου Βενιάμη και η Navios της Αγγελικής Φράγκου. Όλες οι εταιρείες έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με την Cosco για την εξεύρεση λύσης.
Εν τω μεταξύ σύμφωνα με πληροφορίες ο Captain Wei Jiafu, παραδίδει το «πηδάλιο» του κινεζικού ομίλου. Σύμφωνα με το Reuters θα τον αντικαταστήσει στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου ό αντιπρόεδρος της China Shipping Group, Ma Zehua.
Ο Captain Wei, 61 ετών σήμερα, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της Cosco το 1998 θα διατηρήσει τη θέση του προέδρου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ