
Σύμφωνα με ομάδα αναλυτών η κατάσταση βαίνει προς το χειρότερο καθώς αναμένουν περαιτέρω μείωση της διακίνησης. Σύμφωνα με την έκθεση «European Port Tracker report” ο όγκος των Ευρωπαϊκών εισαγωγών πλησίασε τα 1,99 εκ. TEU τον Μάιο, ενώ οι εξαγωγές έφτασαν το 1,44 εκ. TEU. Τα νούμερα αυτά αντιπροσωπεύουν μία αύξηση της τάξης του 1,5% και 1,9% αντίστοιχα σε σχέση με τον Απρίλιο του 2011.
Ο Ben Hackett, ιδρυτής της Hackett Associates, δήλωσε ότι η κρίση χρέους της Ελλάδας σε συνδυασμό με τις εξελίξεις στην Ιταλική και Ισπανική οικονομία καταστρέφουν ακόμη και αυτήν την λίγη εμπιστοσύνη των καταναλωτών που υπάρχει. Πρόσθεσε ότι πλέον αντιμετωπίζουμε το φάσμα εξάπλωσης της οικονομικής κρίσης σε Ιταλία και Ισπανία, εκτός από την Πορτογαλία και την Ιρλανδία οι οποίες έχουν ήδη προσφύγει σε μηχανισμό στήριξης, δημιουργώντας ανησυχίες για το αν η Ευρώπη θα μπορέσει να αντέξει το βάρος νέας διάσωσης εθνικών οικονομιών. Ως αποτέλεσμα, συνέχισε, η αγορά αντιμετωπίζει την αβεβαιότητα των καταναλωτών οι οποίοι έχουν προχωρήσει σε μείωση των εξόδων.
Η έκθεση κατέδειξε αδυναμίες σε έξι Ευρωπαϊκούς λιμένες, και οι αδυναμίες αυτές πρόκειται να ενταθούν το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα, σύμφωνα με τους αναλυτές. Η πρόβλεψη της έκθεσης κάνει λόγω για αύξηση της διακίνησης λίγο μεγαλύτερη από το 9% το 2011. Παρ’ ότι το ποσοστό είναι ικανοποιητικό θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι είναι σημαντικά μικρότερο από την αύξηση 12,6% που παρουσίασε η αγορά το 2010.
Ήδη παρατηρούμε μία επιβράδυνση στις Ασιατικές εξαγωγές, οι οποίες προβλέπονται να αυξηθούν κατά περίπου 5%-6% το 2011. Οι εισαγωγές της Ευρώπης προβλέπεται ότι θα αυξηθούν κατά 7% ή και λιγότερο, ενώ οι εξαγωγές θα αυξηθούν κατά 8%, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν περισσότερες αναταράξεις από την οικονομική κρίση στην Ελλάδα.
Περισσότερα για τη λιμενική βιομηχανία και τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ