
Οι διαχειριστές τερματικών σταθμών container, παγκοσμίως, αντιμετώπισαν μία καλή χρονιά σε ότι αφορά την διακίνηση container, το 2010, όμως το φάσμα της έλλειψης χωρητικότητας είναι έντονο σε ορισμένες περιοχές.
Στην ετήσια έκθεση του Drewry Maritime Research “Global Container Terminal operators 2011” προβλέπεται ότι τα επόμενα πέντε χρόνια, η μεγάλη αύξηση της ζήτησης θα ξεπεράσει την διαθέσιμη χωρητικότητα, καθώς πολλά έργα επέκτασης τερματικών σταθμών, έχουν «παγώσει» εξαιτίας της οικονομικής ύφεσης. Οι περιοχές οι οποίες αναμένεται να επηρεαστούν περισσότερο είναι η Άπω Ανατολή και η Νοτιοανατολική Ασία, καθώς η μέση χρήση της χωρητικότητας των τερματικών σταθμών θα ξεπεράσει το 90% μέχρι το 2016, εκτός αν έργα επέκτασης και δημιουργίας νέων τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων ξεκινήσουν άμεσα. Στην Άπω Ανατολή η μέση χρήση της χωρητικότητας των τερματικών σταθμών αναμένεται να αγγίξει το 97,8%, ενώ στην Νοτιοανατολική Ασία θα φτάσει το 93,5%. Η υπάρχουσα χρήση είναι στο επίπεδο του 69,3% και 72,2% αντίστοιχα.
Πιέσεις θα δεχτούν και οι τερματικοί σταθμοί containers στην Μέση Ανατολή και την Λατινική Αμερική, αλλά και της Αφρικής, αν και σε μικρότερο βαθμό. Στις αναπτυγμένες αγορές, όπως η Βόρειος Αμερική και η Ευρώπη, η πίεση θα είναι λιγότερη καθώς η ζήτηση δεν αναμένεται να αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό.
Παρά την ύπαρξη συμφόρησης σε λιμάνια, της Ινδίας εν προκειμένω, η μέση χρήση της χωρητικότητας των τερματικών σταθμών container στην Νότια Ασία μπορεί να μειωθεί το 2016, διότι υπάρχουν μεγάλα έργα επέκτασης υπό σχεδιασμό ή κατασκευή. Όπως όμως τονίζουν από την Drewry, πρέπει να αναμένουμε να δούμε το κατά πόσο τα μεγάλα αυτά project θα κατασκευαστούν με βάση τους αρχικούς σχεδιασμούς και τα αρχικά χρονοδιαγράμματα.
Η μελέτη κατέδειξε επίσης ότι σχεδόν όλοι οι παγκόσμιοι διαχειριστές τερματικών λιμενικών σταθμών containers επωφελήθηκαν το προηγούμενο έτος, καθώς επέστρεψαν στην ανάπτυξη και την κερδοφορία, έπειτα από ένα δύσκολο 2009. Οι κύριοι παγκόσμιοι διαχειριστές διατήρησαν το μερίδιο αγοράς τους το 2010, ενώ όσοι διαχειρίζονταν ή είχαν συμφέροντα σε τερματικούς λιμενικούς σταθμούς της Κίνας, παρουσίασαν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Η PSA ήταν ο κυρίαρχος διαχειριστής τερματικών λιμενικών εγκαταστάσεων το 2010, σε όρους διαχείρισης TEU, ενώ στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Hutchinson Ports, ενώ ακολούθησαν η DP World, η APM Terminals και η COSCO Group.
Η έκθεση της Drewry εντόπισε διάφορους παίκτες της αγοράς οι οποίοι έχουν τις δυνατότητες να εισέλθουν στο Top-20 της αγοράς κατά το 2011.
Περισσότερα για τους διαχειριστές τερματικών λιμενικών σταθμών @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ