
Μία δημόσια συζήτηση έχει ξεκινήσει στο Μαϊάμι με στόχο να υπάρξει μία εις βάθος ανάλυση για την πιθανή διαπλάτυνση του δίαυλου ναυσιπλοΐας στα Key West, ώστε να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια. Σε μία ημερίδα που έλαβε χώρα, δόθηκαν στους πολίτες όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για το συγκεκριμένο project και ακολούθησε ανταλλαγή απόψεων ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς (Πολιτεία, πολίτες κ.α.).
Το Σώμα Μηχανικών του στρατού των ΗΠΑ (US Army Corps of Engineers), στην προκαταρκτική μελέτη που συνέταξε, κρίνει το έργο ως οικονομικά βιώσιμο, ενώ το κόστος του εκτιμάται στα $35 εκ.
Σύμφωνα με τα τοπικά ΜΜΕ, το επόμενο βήμα του project είναι η έγκρισή του από την Key West City Commission καθώς και την ανάληψη του 50% του κόστους εκπόνησης της ολοκληρωμένης μελέτης του έργου (κόστους $5 εκ.) η οποία θα περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για την οικονομική και περιβαλλοντική επίπτωση του έργου.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η εκβάθυνση και η επιχωμάτωση απαγορεύεται στο θαλάσσιο καταφύγιο των Key West της Φλόριδα, καθώς υπάρχει μεγάλος κίνδυνος καταστροφής των κοραλλιογενών υφάλων που υπάρχουν στην περιοχή. Εκπρόσωπος του θαλάσσιου καταφυγίου σημείωσε ότι η αλλαγή των κανονισμών απαιτεί την αναθεώρησή τους σύμφωνα με την National Environmental Policy Act και κάτι τέτοιο θα διαρκέσει δύο με τρία χρόνια τουλάχιστον.
Ο υπεύθυνος λιμενικών λειτουργιών του Δήμου, κ. Jim Fitton σημείωσε ότι αν δεν διαπλατυνθεί ο δίαυλος ναυσιπλοΐας, τα Key West δεν πρόκειται ποτέ να καταστούν ένας ελκυστικός ενδιάμεσος σταθμός για τα πλοία της κρουαζιέρας. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά «θα μας προσπερνούν και θα κατευθύνονται στο Μεξικό», ενώ εξέφρασε φόβους ότι ο μεγαλύτερος χρήστης, η Royal Caribbean, σε δύο χρόνια δεν θα χρησιμοποιεί το λιμάνι.
Περισσότερα για τα περιβαλλοντικά ζητήματα στην λιμενική βιομηχανία @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ