
Ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο για τους χρήστες του λιμανιού και το θαλάσσιο περιβάλλον ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στον Ο.Λ.Π. Α.Ε. Πρόκειται για το αποχετευτικό δίκτυο λυμάτων κατά μήκος του λιμανιού από την περιοχή «Λεμονάδικα» μέχρι την «Ακτή Βασιλειάδη».
Με τη σύνδεση του δικτύου με τον Κεντρικό Αγωγό της ΕΥΔΑΠ το σύνολο των λυμάτων των πλοίων αλλά και των χερσαίων εγκαταστάσεων του λιμένα θα κατευθύνεται στο Κέντρο Καθαρισμού της Ψυτάλλειας χωρίς τη διαμεσολάβηση πλοίων συλλογής λυμάτων (slops) και χωρίς τον κίνδυνο κάποια εκ των αποβλήτων να χύνονται στη θάλασσα.
Το δίκτυο των λυμάτων του Κεντρικού Λιμένα έχει μήκος 3 χλμ. και κατασκευάστηκε παράλληλα με την εργολαβία επέκτασης των κρηπιδωμάτων του Λιμένα Αλών (Ηλεκτρικού), έργο το οποίο ως γνωστόν παραδόθηκε στις ακτοπλοϊκές εταιρίες και ήδη χρησιμοποιείται πλήρως.
Το έργο συλλογής λυμάτων από πλοία και χερσαίες λιμενικές εγκαταστάσεις αποτελούσε έργο του επενδυτικού προγράμματος 2010-2014 του Ο.Λ.Π. Α.Ε.
Παράλληλα με το πιο πάνω έργο ολοκληρώθηκαν και οι βασικές υποδομές του δικτύου παροχής ηλεκτρικής ενέργειας υψηλής τάσης στα πλοία της ακτοπλοΐας, το οποίο επίσης εντάσσεται στις φιλοπεριβαλλοντικές παρεμβάσεις του Ο.Λ.Π. Α.Ε. στο Κεντρικό Λιμάνι του Πειραιά. Με την ολοκλήρωση εγκατάστασης των pillars (σταθμών τροφοδοσίας) μετά το φθινόπωρο (λόγω καλοκαιρινής κίνησης), όλα τα πλοία, τα οποία διαθέτουν ειδικές ηλεκτρικές υποδοχές, θα μπορούν κατά τη διάρκεια του ελλιμενισμού τους, να τροφοδοτούν τις ανάγκες τους με ρεύμα από το χερσαίο ηλεκτρικό δίκτυο, αποφεύγοντας τη συνεχή χρησιμοποίηση των ντιζελοκίνητων γεννητριών τους, οι οποίες επιβαρύνουν με τη συνεχή λειτουργία τους το περιβάλλον του Πειραιά. Και το έργο τούτο αποτελεί μέρος του Επενδυτικού Προγράμματος του Ο.Λ.Π. Α.Ε. 2010-2014.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ