
«Εδώ και χρόνια ξεκινήσαμε να καταγράφουμε, μέσω των παρατηρήσεων των συναδέλφων, τις ελλείψεις και τα προβλήματα των Ελληνικών λιμανιών, πιστεύοντας ότι η πολιτεία θα ευαισθητοποιηθεί και θα πράξει τα δέοντα. Οι παρεμβάσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα είναι ελάχιστες και όχι ουσιώδεις, με αποτέλεσμα (δυστυχώς) να αυξάνονται τα προβλήματα ενώ σε κάποιες περιπτώσεις να σταματάει ακόμα και η χρήση ενός προβλήτα» σημειώνει στην ανακοίνωση που εξέδωσε το διοικητικό συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) με αφορμή την εγκύκλιο του ΥΘΥΝΑΛ, σχετικά με την υπάρχουσα κατάσταση των προβλητών των λιμανιών
«Μας θλίβει το γεγονός, ότι η ίδια η πολιτεία, αναγνωρίζοντας το μέγεθος του προβλήματος, δίνει την εύκολη συνταγή να γίνεται περιορισμένη χρήση χειρισμών, μεταφέροντας την ευθύνη όπως πάντα στον πλοίαρχο» συνεχίζει η ανακοίνωση και καταλήγει:
«Αλήθεια, τι περιορισμένη χρήση χειρισμών μπορεί να κάνει ο πλοίαρχος σ’ ένα λιμάνι που από τη φύση του, ακόμα και με ιδανικές καιρικές συνθήκες, είναι προβληματικό; Είτε από το γεγονός, ότι δεν προστατεύεται από λιμενοβραχίονα ή γιατί έχει περιορισμένο βύθισμα ή λιμενολεκάνη και μικρό εύρος.
Ευχόμαστε να μη γίνει κανένα ατύχημα και να κυλήσει το καλοκαίρι ομαλά, μέσα στη γενική κακή οικονομική κατάσταση που βιώνει η χώρα μας.
Δεν θα δεχθούμε όμως, σε καμία περίπτωση, να καταλογισθούν ευθύνες σε συνάδελφο μεταφέροντας και φορτώνοντάς του τις διαχρονικές ευθύνες του ίδιου του κράτους.
Καλούμε το ΥΘΥΝΑΛ να προβεί άμεσα (μέσω των οργανισμών λιμένων ή των λιμενικών ταμείων) στην αποκατάσταση των επικίνδυνων υποσκαφών που έχουν δημιουργηθεί».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ