
Σε πέντε θεμελιώδεις παραδοχές που θα πρέπει να διέπουν τη χάραξη πολιτικής για ακόμα φιλικότερες προς το περιβάλλον θαλάσσιες μεταφορές, αναφέρθηκε ο ευρωβουλευτής ΝΔ κ. Γιώργος Κουμουτσάκος στο Συνέδριο που διοργανώνει η Ε. Επιτροπή στο Gdansk της Πολωνίας στο πλαίσιο των εορτασμών για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Ναυτιλίας. Σημειώνεται ότι μεταξύ των ομιλητών στο συνέδριο αυτό είναι ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας (ΙΜΟ) κ. Ευθύμιος Μητρόπουλος, ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπος Μεταφορών κ. Siim Kallas, η Επίτροπος Θαλασσίων Υποθέσεων και Αλιείας κα Μαρία Δαμανάκη, ο Υπουργός Υποδομών της Πολωνίας κ. Grabarczyk και ο Υπουργός Υποδομών της Ουγγαρίας κ. Pál Völner.
Στην παρέμβασή του, ο κ. Κουμουτσάκος αφού μίλησε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο των θαλάσσιων μεταφορών στην αειφόρο ανάπτυξη της Ευρώπης, υπογράμμισε ότι η ναυτιλία αποτελεί το πιο αποδοτικό και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς με βάση τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου ανά τόνο και ανά χιλιόμετρο. “Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι θαλάσσιες μεταφορές δεν θα πρέπει να ενισχύσουν περαιτέρω τη συμβολή τους στις κοινές προσπάθειες για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Άλλωστε το ερώτημα σήμερα, τόσο σε παγκόσμιο, όσο και σε κοινοτικό επίπεδο, δεν είναι το εάν οι θαλάσσιες μεταφορές θα πρέπει να περιορίσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, κυρίως του CO2, αλλά το πώς;”
Αναπτύσσοντας το σύνθετο και τεχνικό αυτό ζήτημα, ο κ. Κουμουτσάκος υπογράμμισε ότι οι όποιες απαντήσεις δοθούν, θα πρέπει να ανταποκρίνονται σε πέντε θεμελιώδεις παραδοχές:
Τέλος, αφού αναφέρθηκε στην ανάγκη μιας πολυεπίπεδης προσέγγισης για τη μείωση των εκπομπών αερίων στις θαλάσσιες μεταφορές, ο κ. Κουμουτσάκος επέστησε την προσοχή στο απευκταίο ενδεχόμενο να οδηγηθούμε, λόγω υιοθέτησης λανθασμένων μέτρων, σε μετατόπιση σημαντικού τμήματος του εμπορίου από τη θάλασσα στην ξηρά. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα έχει πολύ αρνητικές συνέπειες για την κλιματική αλλαγή, καθώς οι χερσαίες μεταφορές είναι υπεύθυνες για το 73% σχεδόν των αερίων του θερμοκηπίου στο σύνολο των μεταφορών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ