
Σε πέντε θεμελιώδεις παραδοχές που θα πρέπει να διέπουν τη χάραξη πολιτικής για ακόμα φιλικότερες προς το περιβάλλον θαλάσσιες μεταφορές, αναφέρθηκε ο ευρωβουλευτής ΝΔ κ. Γιώργος Κουμουτσάκος στο Συνέδριο που διοργανώνει η Ε. Επιτροπή στο Gdansk της Πολωνίας στο πλαίσιο των εορτασμών για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Ναυτιλίας. Σημειώνεται ότι μεταξύ των ομιλητών στο συνέδριο αυτό είναι ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας (ΙΜΟ) κ. Ευθύμιος Μητρόπουλος, ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπος Μεταφορών κ. Siim Kallas, η Επίτροπος Θαλασσίων Υποθέσεων και Αλιείας κα Μαρία Δαμανάκη, ο Υπουργός Υποδομών της Πολωνίας κ. Grabarczyk και ο Υπουργός Υποδομών της Ουγγαρίας κ. Pál Völner.
Στην παρέμβασή του, ο κ. Κουμουτσάκος αφού μίλησε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο των θαλάσσιων μεταφορών στην αειφόρο ανάπτυξη της Ευρώπης, υπογράμμισε ότι η ναυτιλία αποτελεί το πιο αποδοτικό και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς με βάση τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου ανά τόνο και ανά χιλιόμετρο. “Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι θαλάσσιες μεταφορές δεν θα πρέπει να ενισχύσουν περαιτέρω τη συμβολή τους στις κοινές προσπάθειες για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Άλλωστε το ερώτημα σήμερα, τόσο σε παγκόσμιο, όσο και σε κοινοτικό επίπεδο, δεν είναι το εάν οι θαλάσσιες μεταφορές θα πρέπει να περιορίσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, κυρίως του CO2, αλλά το πώς;”
Αναπτύσσοντας το σύνθετο και τεχνικό αυτό ζήτημα, ο κ. Κουμουτσάκος υπογράμμισε ότι οι όποιες απαντήσεις δοθούν, θα πρέπει να ανταποκρίνονται σε πέντε θεμελιώδεις παραδοχές:
Τέλος, αφού αναφέρθηκε στην ανάγκη μιας πολυεπίπεδης προσέγγισης για τη μείωση των εκπομπών αερίων στις θαλάσσιες μεταφορές, ο κ. Κουμουτσάκος επέστησε την προσοχή στο απευκταίο ενδεχόμενο να οδηγηθούμε, λόγω υιοθέτησης λανθασμένων μέτρων, σε μετατόπιση σημαντικού τμήματος του εμπορίου από τη θάλασσα στην ξηρά. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα έχει πολύ αρνητικές συνέπειες για την κλιματική αλλαγή, καθώς οι χερσαίες μεταφορές είναι υπεύθυνες για το 73% σχεδόν των αερίων του θερμοκηπίου στο σύνολο των μεταφορών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ