
Η Τουρκία σχεδιάζει να κατασκευάσει Διώρυγα η οποία θα αποτελεί εναλλακτική δίοδο μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας και της Θάλασσας του Μαρμαρά. Η σχετική ανακοίνωση έγινε από τον Πρωθυπουργό της Τουρκίας ενόψει των βουλευτικών εκλογών που θα διεξαχθούν τον Ιούνιο στην γειτονική χώρα. Μάλιστα ο ίδιος δεν δίστασε να χαρακτηρίσει το έργο ως τεραστίων διαστάσεων που θα υποσκελίσει την Διώρυγα του Παναμά και του Σουέζ. Δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για την τοποθεσία, αλλά τόνισε ότι θα δώσει την δυνατότητα στα πλοία να παρακάμψουν τον ήδη επιβαρυμένο (κυκλοφοριακά) Βόσπορο. Η Διώρυγα σύμφωνα με τα λεγόμενά του θα έχει μήκος 45-50 χιλ., 150 μέτρα πλάτος και 25 μέτρα βάθος, διαστάσεις οι οποίες επιτρέπουν τον διάπλου της από τάνκερς μέχρι και 300.000 τόνους DWT και θα μπορεί να εξυπηρετεί 130-160 πλοία ημερησίως.
Στόχος είναι να υπάρξει αποσυμφόρηση του Βοσπόρου και να μειωθεί έτσι το ρίσκο μίας περιβαλλοντικής καταστροφής καθώς από τα 50.000 πλοία που διέρχονται τον Βόσπορο κάθε χρόνο, τα 8.000 είναι πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν αέριο και αργό πετρέλαιο από την Ρωσία και τις χώρες της Κεντρικής Ασίας.
Το κόστος του έργου δεν ανακοινώθηκε, αλλά ήδη εκφράστηκαν αντιδράσεις από την αντιπολίτευση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ