
Η μεταρρύθμιση των λιμένων της Γαλλίας (η οποία είχε βρει ισχυρή αντίσταση από τα σωματεία) θα τεθεί σε ισχύ την ερχόμενη εβδομάδα. Από την πλευρά των λιμένων εμπορευματοκιβωτίων της Γαλλίας, υπάρχει αισιοδοξία ότι θα μπορέσουν να επαναπροσελκύσουν τα φορτία που είχαν χαθεί και είχαν εξυπηρετηθεί από ανταγωνιστικούς λιμένες, εξαιτίας των κινητοποιήσεων ενάντια στην μεταρρύθμιση.
Οι κυριότεροι λιμένες της χώρας θα ξεκινήσουν την εφαρμογή του πακέτου των μεταρρυθμίσεων στις 3 Μαΐου, τρία χρόνια έπειτα από την πρώτη πρόταση του Προέδρου Σαρκοζί επί του θέματος με στόχο την μείωση της διαφοράς αποδοτικότητας-παραγωγικότητας των λιμένων της Γαλλίας έναντι των κύριων ανταγωνιστών τους όπως το Ρότερνταμ και η Αμβέρσα. Η κυβέρνηση, οι λιμενικές αρχές και τα λιμενεργατικά σωματεία κατέληξαν σε συμφωνία στις αρχές Απριλίου για την εφαρμογή της μεταρρύθμισης η οποία προβλέπει και την πρόωρη συνταξιοδότηση 6.000 λιμενεργατών. Η συμφωνία γέννησε ελπίδες ότι θα σταματήσουν οι κινητοποιήσεις των τριών τελευταίων ετών οι οποίες περιελάμβαναν απεργίες, άρνηση υπερωριακής απασχόλησης, μειωμένη αποδοτικότητα και άρνηση απασχόλησης τα Σαββατοκύριακα.
Ένα βασικό σημείο της μεταρρύθμισης θα εφαρμοστεί εντός του Μαΐου και αφορά την μεταφορά 2.000 χειριστών γερανογεφυρών και τεχνικού προσωπικού από τις λιμενικές αρχές σε ιδιώτες παρόχους λιμενικών υπηρεσιών. Ενδεικτικά στο λιμάνι της Μασσαλίας, περίπου 400 εργαζόμενοι θα μεταφερθούν σε ιδιώτες παρόχους, όπως η Seavard και η Eurofos.
Η μεταρρύθμιση προβλέπει επίσης την μείωση της κρατικής παρέμβασης στους εφτά μεγαλύτερους δημόσιους λιμένες (Le Havre, Marseille, Bordeaux, Dunkirk, Nantes-St. Nazaire, Rouen και La Rochelle) ώστε να τους δοθεί η δυνατότητα να λειτουργούν με περισσότερο εμπορικά κριτήρια, προκειμένου να είναι σε θέση να ανταγωνιστούν του Ευρωπαίους ανταγωνιστές τους.
Περισσότερα για την αναδιάρθρωση των λιμένων @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ