
Η μεταρρύθμιση των λιμένων της Γαλλίας (η οποία είχε βρει ισχυρή αντίσταση από τα σωματεία) θα τεθεί σε ισχύ την ερχόμενη εβδομάδα. Από την πλευρά των λιμένων εμπορευματοκιβωτίων της Γαλλίας, υπάρχει αισιοδοξία ότι θα μπορέσουν να επαναπροσελκύσουν τα φορτία που είχαν χαθεί και είχαν εξυπηρετηθεί από ανταγωνιστικούς λιμένες, εξαιτίας των κινητοποιήσεων ενάντια στην μεταρρύθμιση.
Οι κυριότεροι λιμένες της χώρας θα ξεκινήσουν την εφαρμογή του πακέτου των μεταρρυθμίσεων στις 3 Μαΐου, τρία χρόνια έπειτα από την πρώτη πρόταση του Προέδρου Σαρκοζί επί του θέματος με στόχο την μείωση της διαφοράς αποδοτικότητας-παραγωγικότητας των λιμένων της Γαλλίας έναντι των κύριων ανταγωνιστών τους όπως το Ρότερνταμ και η Αμβέρσα. Η κυβέρνηση, οι λιμενικές αρχές και τα λιμενεργατικά σωματεία κατέληξαν σε συμφωνία στις αρχές Απριλίου για την εφαρμογή της μεταρρύθμισης η οποία προβλέπει και την πρόωρη συνταξιοδότηση 6.000 λιμενεργατών. Η συμφωνία γέννησε ελπίδες ότι θα σταματήσουν οι κινητοποιήσεις των τριών τελευταίων ετών οι οποίες περιελάμβαναν απεργίες, άρνηση υπερωριακής απασχόλησης, μειωμένη αποδοτικότητα και άρνηση απασχόλησης τα Σαββατοκύριακα.
Ένα βασικό σημείο της μεταρρύθμισης θα εφαρμοστεί εντός του Μαΐου και αφορά την μεταφορά 2.000 χειριστών γερανογεφυρών και τεχνικού προσωπικού από τις λιμενικές αρχές σε ιδιώτες παρόχους λιμενικών υπηρεσιών. Ενδεικτικά στο λιμάνι της Μασσαλίας, περίπου 400 εργαζόμενοι θα μεταφερθούν σε ιδιώτες παρόχους, όπως η Seavard και η Eurofos.
Η μεταρρύθμιση προβλέπει επίσης την μείωση της κρατικής παρέμβασης στους εφτά μεγαλύτερους δημόσιους λιμένες (Le Havre, Marseille, Bordeaux, Dunkirk, Nantes-St. Nazaire, Rouen και La Rochelle) ώστε να τους δοθεί η δυνατότητα να λειτουργούν με περισσότερο εμπορικά κριτήρια, προκειμένου να είναι σε θέση να ανταγωνιστούν του Ευρωπαίους ανταγωνιστές τους.
Περισσότερα για την αναδιάρθρωση των λιμένων @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ