
Η παραγγελία πλοίων 18.000 TEU και η ανάκαμψη του διεθνούς οικονομίας και του εμπορίου ωθούν το λιμάνι του Αμβούργου να προχωρήσει σε έργα εκσυγχρονισμού.
Σύμφωνα με στελέχη του, το λιμάνι του Αμβούργου βρίσκεται κοντά στο στάδιο ολοκλήρωσης σημαντικών έργων, ενώ άλλα βρίσκονται στο στάδιο του σχεδιασμού. Τα έργα αφορούν την επέκταση του Eurogate terminal (η δυτική πλευρά) και έργα αναδιαμόρφωσης των κρηπιδωμάτων στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων “Burchardkai”. Το τελευταίο θα εκσυγχρονιστεί απιπρόσθετα μέσω της αγοράς νέων γερανογεφυρών (twin-lift) καθώς και με αυτοματοποιημένα οχήματα στοιβασίας (μέχρι 5 containers καθ’ύψος). Επίσης τα έργα περιλαμβάνουν τον διπλασιασμό της χωρητικότητας του σιδηροδρόμου (από τα 2,6 στα 5,2 εκ. TEU).
Αναφορικά με τον τερματικό σταθμό Eurogate, η επέκταση του δυτικού τμήματος κατά 40 εκτάρια και τρία νέα κρηπιδώματα, θα δώσει την δυνατότητα εξυπηρέτησης των μεγαλύτερων πλοίων εμπορευματοκιβωτίων (υπό παταγγελία) ενώ παράλληλα θα αυξήσει την χωρητικότητα του τερματικού από τα 3 στα 6 εκ. TEU ετησίως.
Στα σχέδια υπάρχουν ακόμη η κατασκευή ενός νέου κεντρικού τερματικού ονόματι “Steinwerder” ο οποίος θα κατασκευαστεί στις παλαιές εγκαταστάσεις του λιμένα. Η επιχωμάτωση του παλαιού λιμένα θα δημιουργήσει μία έκταση 125 εκταρίων, ικανή να εξυπηρετήσει τα μεγάλα πλοία.
Τέλος ιδιαίτερη σημασία δίδεται στην εκβάθυνση του ποταμού Elbe. Ο δίαυλος ναυσιπλοΐας θα εκβαθυνθεί ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει τα υπό παραγγελία πλοία εμπορευματοκιβωτίων της Maersk.
Περισσότερα για τους Ευρωπαϊκούς λιμένες @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ