
Οι βασικότεροι Ασιατικοί λιμένες παρουσιάζουν φαινόμενα συμφόρησης εξαιτίας της ταχύτητας αύξησης του εμπορίου στην συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή καθώς και της επίπτωσης αυτής της αύξησης στις περιφερειακές γραμμές (δρομολόγια) των εταιρειών container.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι βασικοί λιμένες της Ασίας χρειάζονται άμεσα επενδύσεις προκειμένου να αυξήσουν την χωρητικότητά τους. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το μέγιστο μέγεθος πλοίου Ε/Κ το οποίο απασχολείται σε ενδο-Ασιατικές γραμμές αυξήθηκε από την κατηγορία 1000-2000 TEU στα 4000 TEU μέσα σε λίγα χρόνια. Η αύξηση στο μέγεθος των χρησιμοποιούμενων πλοίων αύξησε αντίστοιχα και τις ανάγκες χωρητικότητας στους τερματικούς σταθμούς λιμένων αλλά και στις αλυσίδες μεταφορών.
Οι προβλέψεις μιλούν για αύξηση της συμφόρησης στους βασικούς Ασιατικούς λιμένες, παρότι έχουν δημιουργηθεί νέοι τερματικοί σταθμοί σε λιμένες όπως για παράδειγμα στο Βιετνάμ. Ιδιαίτερα οι αναλυτές επικεντρώνουν τις ανησυχίες τους στους λιμένες της Ινδίας λόγω των σημαντικών ρυθμών ανάπτυξης που παρουσιάζει η χώρα και το εμπόριό της (ιδιαίτερα οι εξαγωγές) αλλά και εξαιτίας της έλλειψης επαρκών λιμενικών υποδομών. Ενδεικτικά, από τους 13 κύριους κρατικούς λιμένες της Ινδίας διακινήθηκαν 7,54 εκ. TEUs το οικονομικό έτος 1/4/2010-1/4/2011, παρουσιάζοντας αύξηση 9,5% ! σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος. Το λιμάνι Jawaharlal Nehru (Nhava Sheva) το οποίο εξυπηρετεί περίπου το 60% της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της χώρας, παρουσίασε αύξηση 5% (στα 4,27 εκ TEUs) ενώ το λιμάνι του Chennai, το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι διαχείρισης container παρουσίασε αύξηση 26% (στα 1,52 εκ TEUs).
Είναι λοιπόν απαραίτητη η ανάληψη πρωτοβουλιών για την αύξηση της χωρητικότητας των λιμένων της Ινδίας αλλά και των κυριότερων λιμένων της Ασίας, πριν τα φαινόμενα συμφόρησης δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα τόσο στο περιφερειακό όσο και στο διεθνές εμπόριο.
Περισσότερα για τους λιμένες της Ασίας και τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ