
Την 13-04-11 πραγματοποιήθηκαν στο Μέγαρο της Εθνικής Ασφαλιστικής τα εγκαίνια του συνεδρίου και της Διεθνούς Έκθεσης Ports & Hubs, που οργανώνεται από την New Genesis, στην οποία παρέστησαν ως σύνεδροι εκπρόσωποι διεθνών λιμένων προερχόμενοι από όλο τον κόσμο.
Κατά το άνοιγμα των εργασιών της Διεθνούς Έκθεσης και του Συμποσίου, βασικός ομιλητής ήταν ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως, Νικόλαος Αρβανίτης, ο οποίος αναφερόμενος στην εν γένει κατάσταση των εμπορικών λιμένων και ιδιαίτερα του λιμένα Πειραιώς τόνισε τα ακόλουθα απευθυνόμενος προς την πολιτική ηγεσία του τόπου και προς τους συνέδρους.:
«Αποτελεί πλέον καθολική διαπίστωση ότι τα εμπορικά λιμάνια θα πρέπει σήμερα να παρέχουν σύγχρονες υπηρεσίες για την ταχεία και ομαλή διακίνηση των φορτίων, μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης και παραμονής των πλοίων στους λιμένες, αξιοπιστία, εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογικών συστημάτων, σύνδεση με οδικές και σιδηροδρομικές γραμμές, απλοποίηση των τελωνειακών και λοιπών διατυπώσεων και διαδικασιών, και εφαρμογή ολοκληρωμένων συστημάτων Logistics.
Οι αυξημένες ανάγκες του παγκόσμιου εμπορίου και η βελτίωση της τεχνολογίας επιτρέπουν την κατασκευή πλοίων μαμούθ, που χρειάζονται τις ανάλογες λιμενικές υποδομές.
Το σκηνικό αλλάζει μέσα σε συνθήκες έντονου ανταγωνισμού.
Οι πάροχοι λιμενικών υπηρεσιών και οι Ναυτιλιακές Εταιρείες σχεδιάζουν ανάλογα τις κινήσεις τους στο λιμενικό χάρτη.
Η περιοχή μας έχοντας σημαντικό γεωγραφικό πλεονέκτημα δεν θα μπορούσε να μείνει μακράν των εξελίξεων.
Ιδιαίτερα για το λιμάνι του Πειραιά μετά το νέο περιβάλλον που δημιουργήθηκε με την ολοκλήρωση της σύμβασης παραχώρησης προς την Cosco Pacific Ltd, αναπτύσσονται δύο σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων και δημιουργείται ανταγωνιστικό περιβάλλον το οποίο εκτιμούμε ότι θα επιδράσει θετικά στις δραστηριότητες των Ναυτιλιακών Εταιρειών τα πλοία των οποίων προσεγγίζουν στον Πειραιά.
Η υλοποίηση μεγάλων επενδύσεων από τον ΣΕΠ.ΑΕ(PCT SA) αναβάθμισης του προβλήτα ΙΙ αλλά και άλλων σύμφωνα με το πρόγραμμα, που προχωρούν με ταχύ ρυθμό, δείχνουν να είναι ιδιαίτερα σημαντικές και ότι μπορούμε να έχουμε σύντομα ένα Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αντάξιο των διεθνών προδιαγραφών που να εργάζεται σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και τα νέα δεδομένα.
Από την άλλη πλευρά ο ΟΛΠ.ΑΕ κατασκεύασε τον προβλήτα Ι με σύγχρονο εξοπλισμό.
Με την ολοκλήρωση και των δύο container terminals, ο Πειραιάς έχει όλα τα εχέγγυα να καταστεί σημαντικό hub-port στην Μεσόγειο.
Ιδιαίτερα ο ΟΛΠ θα πρέπει να δώσει μεγάλη βαρύτητα στην υλοποίηση του MASTER PLAN στις προτεραιότητες του οποίου πρέπει να είναι η ανάπτυξη του terminal αυτοκινήτων αλλά και των terminals κρουαζιέρας λόγω του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας.
Με άσκηση πελατοκεντρικής και ανταγωνιστικής πολιτικής οι πάροχοι λιμενικών υπηρεσιών θα μπορέσουν να προσελκύσουν περισσότερες Ναυτιλιακές Εταιρείες βοηθώντας την ανάπτυξη του Πειραιά, των Ναυτιλιακών Εταιρειών ως και άλλων δορυφορικών επαγγελμάτων, εν μέσω της διεθνούς οικονομικής κρίσης που βιώνουμε και του έντονου ανταγωνισμού.
Ζωτικής σημασίας για το εμπορικό τμήμα του λιμένα Πειραιά είναι η σιδηροδρομική σύνδεσή του, έργο που δυστυχώς έχει αδικαιολόγητα καθυστερήσει, όπως επίσης υπέρμετρα καθυστερεί ο διεθνής διαγωνισμός για την ανάπτυξη του Θριάσιου εμπορευματικού κέντρου, έργο ιδιαίτερα αναπτυξιακό με υπερτοπική εμβέλεια.
Οι υποδομές θα αναβιβάσουν και θα καταστήσουν τον Πειραιά μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο της Ευρώπης. Ο Πειραιάς οφείλει να έχει τις υποδομές εκείνες που θα του δώσουν ένα μοναδικό συγκριτικό και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τη θέση του στη διεθνή αγορά ώστε να καταστεί η κύρια διαμετακομιστική πύλη της Ν.Α. Ευρώπης. Απαιτούνται γρήγοροι ρυθμοί ανάπτυξης χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες. Οι επενδυτές αλλοδαποί και εντόπιοι πρέπει να έχουν το κατάλληλο – ευέλικτο και σίγουρο περιβάλλον. Προς τούτο οι θεσμικοί Φορείς της Πολιτείας πρέπει να λάβουν τις δέουσες πρωτοβουλίες άμεσα.
Η επιτυχία της σύμβασης παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ Ικονίου και η αποδοχή της από τους παράγοντες της αγοράς θα πρέπει να γίνει ο φάρος
και άλλων αναπτυξιακών έργων.
Η χώρα μας ιδιαίτερα στις σημερινές οικονομικές συνθήκες έχει ανάγκη από ένα ΣΟΚ αναπτυξιακών έργων με εξωστρέφεια χωρίς τις προκαταλήψεις του παρελθόντος. Η περαιτέρω ανάπτυξη υποδομών λιμένων και logistics στη χώρα μας είναι ένα βασικό πεδίο πρώτης προτεραιότητας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ