
Ερώτηση προς υπουργούς- Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων & Αλιείας -Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με θέμα: «Επιτακτική η ανάγκη επίλυσης των προβλημάτων της κτιριακής υποδομής στην ΑΕΝ της Νέας Μηχανιώνας Θεσσαλονίκης» κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Ευαγγελία Αμμανατίδου Πασχαλίδου Β Θεσσαλονίκης, Θοδωρής Δρίτσας Α΄ Πειραιά και Νησιών και Τάσος Κουράκης A Θεσσαλονίκης.
Στην ερώτησή τους οι τρεις βουλευτές αναφέρουν:
«Η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) στη Νέα Μηχανιώνα Θεσσαλονίκης έχει προσφέρει μέχρι σήμερα και συνεχίζει να προσφέρει σημαντικό έργο στελεχώνοντας την Ελληνική ναυτιλία με μεγάλο αριθμό πλοιάρχων και μηχανικών. Αυτό το σημαντικό έργο προσφέρεται παρά τις ελλείψεις σε προσωπικό αλλά και σε υλικοτεχνική υποδομή που αντιμετωπίζει όχι μόνο η συγκεκριμένη Ακαδημία αλλά το σύνολο των σχολών της ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας. Ειδικά στην περίπτωση της ΑΕΝ Νέας Μηχανιώνας οξύτατο είναι και το πρόβλημα της κτιριακής υποδομής.
Συγκεκριμένα, οι κτιριακές εγκαταστάσεις έχουν σοβαρά προβλήματα στατικής επάρκειας που τις καθιστούν έως και επικίνδυνες. Χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα του κτιρίου της σχολής πλοιάρχων το οποίο έχει τεθεί εκτός χρήσης.
Η εκκρεμότητα αυτή δυστυχώς χρονίζει δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της Ακαδημίας. Σύμφωνα με πληροφορίες έχει κινηθεί η διαδικασία εκπόνησης της μελέτης για την αποκατάσταση της στατικής επάρκειας των κτιρίων, πλην όμως η διαδικασία αυτή φαίνεται να έχει βαλτώσει για λόγους που μέχρι στιγμής δεν έχουν εξηγηθεί επισήμως και επαρκώς.
Με βάση τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
1. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία μελέτης και εκτέλεσης του έργου αποκατάστασης της στατικής επάρκειας των κτιρίων της ΑΕΝ Νέας Μηχανιώνας Θεσσαλονίκης;
2. Πως αιτιολογείται η καθυστέρηση προόδου του έργου και ποιο είναι αυτή τη στιγμή το χρονοδιάγραμμα για την ολοκληρωμένη υλοποίηση του;
3. Υφίσταται ζήτημα αδυναμίας χρηματοδότησης και αν ναι πως και πότε προβλέπεται να αντιμετωπιστεί;
4. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε να αποτραπούν οι κίνδυνοι για την ασφάλεια των σπουδαστών και των εργαζομένων στην Ακαδημία στο κρίσιμο χρονικό διάστημα μέχρι το έργο να ολοκληρωθεί;”
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ