
Ερώτηση προς υπουργούς- Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων & Αλιείας -Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης με θέμα: «Επιτακτική η ανάγκη επίλυσης των προβλημάτων της κτιριακής υποδομής στην ΑΕΝ της Νέας Μηχανιώνας Θεσσαλονίκης» κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Ευαγγελία Αμμανατίδου Πασχαλίδου Β Θεσσαλονίκης, Θοδωρής Δρίτσας Α΄ Πειραιά και Νησιών και Τάσος Κουράκης A Θεσσαλονίκης.
Στην ερώτησή τους οι τρεις βουλευτές αναφέρουν:
«Η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) στη Νέα Μηχανιώνα Θεσσαλονίκης έχει προσφέρει μέχρι σήμερα και συνεχίζει να προσφέρει σημαντικό έργο στελεχώνοντας την Ελληνική ναυτιλία με μεγάλο αριθμό πλοιάρχων και μηχανικών. Αυτό το σημαντικό έργο προσφέρεται παρά τις ελλείψεις σε προσωπικό αλλά και σε υλικοτεχνική υποδομή που αντιμετωπίζει όχι μόνο η συγκεκριμένη Ακαδημία αλλά το σύνολο των σχολών της ναυτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας. Ειδικά στην περίπτωση της ΑΕΝ Νέας Μηχανιώνας οξύτατο είναι και το πρόβλημα της κτιριακής υποδομής.
Συγκεκριμένα, οι κτιριακές εγκαταστάσεις έχουν σοβαρά προβλήματα στατικής επάρκειας που τις καθιστούν έως και επικίνδυνες. Χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα του κτιρίου της σχολής πλοιάρχων το οποίο έχει τεθεί εκτός χρήσης.
Η εκκρεμότητα αυτή δυστυχώς χρονίζει δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της Ακαδημίας. Σύμφωνα με πληροφορίες έχει κινηθεί η διαδικασία εκπόνησης της μελέτης για την αποκατάσταση της στατικής επάρκειας των κτιρίων, πλην όμως η διαδικασία αυτή φαίνεται να έχει βαλτώσει για λόγους που μέχρι στιγμής δεν έχουν εξηγηθεί επισήμως και επαρκώς.
Με βάση τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
1. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία μελέτης και εκτέλεσης του έργου αποκατάστασης της στατικής επάρκειας των κτιρίων της ΑΕΝ Νέας Μηχανιώνας Θεσσαλονίκης;
2. Πως αιτιολογείται η καθυστέρηση προόδου του έργου και ποιο είναι αυτή τη στιγμή το χρονοδιάγραμμα για την ολοκληρωμένη υλοποίηση του;
3. Υφίσταται ζήτημα αδυναμίας χρηματοδότησης και αν ναι πως και πότε προβλέπεται να αντιμετωπιστεί;
4. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε να αποτραπούν οι κίνδυνοι για την ασφάλεια των σπουδαστών και των εργαζομένων στην Ακαδημία στο κρίσιμο χρονικό διάστημα μέχρι το έργο να ολοκληρωθεί;”
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ