
Αντιπροσωπεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών πραγματοποίησε επίσκεψη, στις Βρυξέλλες στο πλαίσιο των τακτικών επισκέψεών της στα κοινοτικά όργανα. Στην αντιπροσωπεία, επικεφαλής της οποία ήταν ο πρόεδρος Θ. Βενιάμης, μετείχαν οι κ.κ. Χ. Κανελλάκης, Α. Παπαγιαννόπουλος, Ι. Κ. Λύρας και η Δρ. Α. Μπρεδήμα.
Η αντιπροσωπεία επισκέφθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τους Επιτρόπους κ.κ. J. Potocnik (Περιβάλλοντος) και K. Georgieva (Επισιτιστική Βοήθεια). Επίσης, η αντιπροσωπεία επισκέφθηκε τον κ. Ο. Οnidi, αναπληρωτή διευθυντή του γραφείου Επιτρόπου Ενέργειας, κ. G. Oettinger και την κα. V. Superti στο γραφείο του Επιτρόπου Α. Tajani (Βιομηχανίας, Επιχειρηματικότητας). Στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η αντιπροσωπεία συναντήθηκε με τους Ευρωβουλευτές κ.κ. Β. Simpson (Πρόεδρο της Επιτροπής Μεταφορών), J. Leinen (Πρόεδρο της Επιτροπής Περιβάλλοντος), S. Al Khadraoui, και Μ. Grosch (συντονιστές της ομάδας σοσιαλιστών και ευρωπαϊκού λαϊκού κόμματος αντίστοιχα).
Η αντιπροσωπεία παρέθεσε δείπνο στην Επίτροπο Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας, κα. Μ. Δαμανάκη και στους Έλληνες Πρέσβεις διαπιστευμένους στην ΕΕ κ.κ. Θ. Σωτηρόπουλο, Α. Παπασταύρου, στο ΝΑΤΟ, κ. Θ. Σταματόπουλο και τον κ. Θ. Δεμίρη, πρέσβη – μόνιμο αντιπρόσωπο στην επιχείρηση Aταλάντα.
Τα κύρια θέματα των συζητήσεων αφορούσαν: τις ατμοσφαιρικές εκπομπές των πλοίων στα πλαίσια της Διεθνούς Διάσκεψης για την Κλιματική Αλλαγή, την πειρατεία, τις Κατευθυντήριες Γραμμές περί κρατικών ενισχύσεων στις θαλάσσιες μεταφορές και την ποινικοποίηση του ναυτικού επαγγέλματος.
Στις συναντήσεις αναγνωρίσθηκε από κοινοτικής πλευράς η σημασία της ελληνικής ναυτιλίας για την ΕΕ από οικονομικής, κοινωνικής, πολιτικής και στρατηγικής σκοπιάς, καθώς και για την Ελλάδα στα πλαίσια της ανάπτυξής της ως κομβικού σημείου διακίνησης του εμπορίου στην Ανατολική Ευρώπη, τα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο. Οι πρόσφατες γεωπολιτικές ανακατατάξεις στις χώρες της Βορείου Αφρικής / Μέσης Ανατολής τονίζουν τον καίριο ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας ως αξιόπιστου εταίρου της ΕΕ για την εξασφάλιση της μεταφοράς των ενεργειακών αναγκών της σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο.
Η Ελληνική αντιπροσωπεία σημείωσε με ικανοποίηση ότι η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή στο Κανκούν εμπιστεύθηκε τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) να συνεχίσει τις εργασίες του για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία. Στηρίζει τις προσπάθειες του ΙΜΟ να καθιερώσει τεχνικά και λειτουργικά μέτρα και προσδοκά την χωρίς καθυστέρηση εφαρμογή τους ώστε η ναυτιλία να συνεισφέρει σημαντικά στην επίτευξη των επιδιωκόμενων παγκόσμιων στόχων μείωσης εκπομπών. Η προτεινόμενη οικονομική επιβάρυνση της ναυτιλίας με συνεισφορά σε Πράσινο Ταμείο πρέπει να είναι δίκαιη και να επιδιωχθεί μέσω του ΙΜΟ με απλό, διαφανή και αποτελεσματικό μηχανισμό.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην συνεχιζόμενη έξαρση των πειρατικών επιθέσεων σε ευρύτατη θαλάσσια έκταση στον Ινδικό Ωκεανό και στην υποστήριξη της πιστής εφαρμογής των Βέλτιστων Πρακτικών Διαχείρισης (BMP) των πλοίων προς αποφυγή των πειρατικών επιθέσεων. Η ΕΕΕ επανέλαβε την ανάγκη μεγαλύτερης ευαισθητοποίησης της ΕΕ και των Ηνωμένων Εθνών για την αντιμετώπιση της πειρατείας, με την ενίσχυση της επιχειρησιακής δράσης των ναυτικών δυνάμεων, καθώς και την αντιμετώπιση των πραγματικών αιτίων της πειρατείας στην ξηρά με την καθιέρωση κράτους δικαίου και την ανάπτυξη κατάλληλων δικαστικών υποδομών στην Σομαλία.
Στις συζητήσεις, έγινε ευρέως αποδεκτή η αναγκαιότητα διατήρησης της διεθνούς ανταγωνιστικότητας του κοινοτικού στόλου που αποτελεί ηγετικό τομέα, παρά την δυσμενή διεθνή οικονομική συγκυρία.
Η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού για την επάνδρωση του κοινοτικού στόλου και η επείγουσα ανάγκη προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα αποτέλεσε σημαντικό θέμα των συναντήσεων. Συγκεκριμένα, επισημάνθηκε ότι η ποινικοποίηση του ναυτικού επαγγέλματος αναχαιτίζει κάθε επιτυχή προσπάθεια προσέλκυσης και απαξιώνει το επάγγελμα του ναυτικού. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Στρασβούργου με την οποία επικροτείται η επιβολή της υπέρογκης εγγύησης των € 3 εκατομμυρίων για την απελευθέρωση του πλοιάρχου Μαγκούρα για το ατύχημα του δεξαμενοπλοίου Prestige.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ