
Η Θάλασσα της Νότιας Κίνας αποτελεί μία από τις κυριότερες εμπορικές διαδρομές πετρελαίου σε παγκόσμιο επίπεδο. Ενδεκτικό παράδειγμα είναι ότι το 2016 το 30% των θαλάσσιων μεταφορών πετρελαίου (15 εκατ. βαρέλια/ημέρα) παγκοσμίως διενεργήθηκε μέσω της Νότιας Σινικής Θάλασσας, ενώ το 90% αυτών διέσχισε τα Στενά της Μαλάκκα, τα οποία αποτελούν τη συντομότερη διαδρομή από χώρες της ΒΑ Ασίας προς Αφρική και Περσικό Κόλπο.
Επιπλέον σύμφωνα με στοιχεία της Energy Information Administration (EIA) των ΗΠΑ μέσω των Στενών της Μαλάκκα μεταφέρονται σε ημερήσια βάση 1,4 εκατ. βαρέλια πετρελαίου με προορισμό την Σιγκαπούρη και την δυτική ακτή της χερσονήσου της Μαλαισίας, όπου διενεργούνται εργασίες διύλισης του πετρελαίου για να παραχθούν πετρελαϊκά προϊόντα.
Η Θάλασσα της Νότιας Κίνας, όπως αναφέρει η πρόσφατη έκθεση της EIA, αποτελεί επιπλέον κύρια εμπορική διαδρομή από τη Μ. Ανατολή. Η Σαουδική Αραβία αποτελεί την μεγαλύτερη πηγή αργού πετρελαίου για τη συγκεκριμένη εμπορική διαδρομή, καθώς πολύ μεγάλο μέρος των εξαγωγών αργού πετρελαίου της χώρας διασχίζει την Νότια Σινική Θάλασσα. Το 2016 εκτιμάται ότι παραπάνω από το ήμισυ των εξαγωγών της Σαουδικής Αραβίας πραγματοποιήθηκαν μέσω της Θάλασσας της Νότιας Κίνας.
Επίσης μέσω της Νότιας Σινικής Θάλασσας πραγματοποιείται το 52% των εξαγωγών αργού πετρελαίου του Ιράν παρά το γεγονός ότι οι αμερικανικές κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στο Ιράν έχουν επηρεάσει σημαντικά την εξαγωγική του δραστηριότητα προς την Ασία και την Ευρώπη.
Η Κίνα, η Ιαπωνία και η Ν. Κορέα αποτελούν τις τρεις πρώτες χώρες των οποίων μεγάλο μέρος των εισαγωγών τους σε πετρέλαιο μεταφέρεται μέσω της Νότιας Σινικής Θάλασσας. Το 2016 υπολογίστηκε ότι το 80% των εισαγωγών πετρελαίου στις παραπάνω τρεις χώρες πραγματοποιήθηκε μέσω της Θάλασσας της Νότιας Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ