
Η Θάλασσα της Νότιας Κίνας αποτελεί μία από τις κυριότερες εμπορικές διαδρομές πετρελαίου σε παγκόσμιο επίπεδο. Ενδεκτικό παράδειγμα είναι ότι το 2016 το 30% των θαλάσσιων μεταφορών πετρελαίου (15 εκατ. βαρέλια/ημέρα) παγκοσμίως διενεργήθηκε μέσω της Νότιας Σινικής Θάλασσας, ενώ το 90% αυτών διέσχισε τα Στενά της Μαλάκκα, τα οποία αποτελούν τη συντομότερη διαδρομή από χώρες της ΒΑ Ασίας προς Αφρική και Περσικό Κόλπο.
Επιπλέον σύμφωνα με στοιχεία της Energy Information Administration (EIA) των ΗΠΑ μέσω των Στενών της Μαλάκκα μεταφέρονται σε ημερήσια βάση 1,4 εκατ. βαρέλια πετρελαίου με προορισμό την Σιγκαπούρη και την δυτική ακτή της χερσονήσου της Μαλαισίας, όπου διενεργούνται εργασίες διύλισης του πετρελαίου για να παραχθούν πετρελαϊκά προϊόντα.
Η Θάλασσα της Νότιας Κίνας, όπως αναφέρει η πρόσφατη έκθεση της EIA, αποτελεί επιπλέον κύρια εμπορική διαδρομή από τη Μ. Ανατολή. Η Σαουδική Αραβία αποτελεί την μεγαλύτερη πηγή αργού πετρελαίου για τη συγκεκριμένη εμπορική διαδρομή, καθώς πολύ μεγάλο μέρος των εξαγωγών αργού πετρελαίου της χώρας διασχίζει την Νότια Σινική Θάλασσα. Το 2016 εκτιμάται ότι παραπάνω από το ήμισυ των εξαγωγών της Σαουδικής Αραβίας πραγματοποιήθηκαν μέσω της Θάλασσας της Νότιας Κίνας.
Επίσης μέσω της Νότιας Σινικής Θάλασσας πραγματοποιείται το 52% των εξαγωγών αργού πετρελαίου του Ιράν παρά το γεγονός ότι οι αμερικανικές κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στο Ιράν έχουν επηρεάσει σημαντικά την εξαγωγική του δραστηριότητα προς την Ασία και την Ευρώπη.
Η Κίνα, η Ιαπωνία και η Ν. Κορέα αποτελούν τις τρεις πρώτες χώρες των οποίων μεγάλο μέρος των εισαγωγών τους σε πετρέλαιο μεταφέρεται μέσω της Νότιας Σινικής Θάλασσας. Το 2016 υπολογίστηκε ότι το 80% των εισαγωγών πετρελαίου στις παραπάνω τρεις χώρες πραγματοποιήθηκε μέσω της Θάλασσας της Νότιας Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ