
Η εταιρεία Norsepower Oy Ltd., σε συνεργασία με τη Maersk Tankers, το Energy Technologies Institute (ETI) και τη Shell Shipping & Maritime, ανακοίνωσαν την εγκατάσταση δύο Norsepower Rotor Sails στο πλοίο Maersk Pelican, ένα Long Range 2 (LR2) product tanker της Maersk Tankers.
Τα Rotor Sails είναι μεγάλα, κυλινδρικά ιστία τα οποία περιστρέφονται δημιουργώντας μια διαφορά πίεσης η οποία ωθεί το πλοίο προς τα εμπρός, σύμφωνα με το φαινόμενο Magnus. Τα περιστρεφόμενα κυλινδρικά ιστία θα παρέχουν βοηθητική πρόωση η οποία θα βασίζεται στην αιολική ενέργεια, με αποτέλεσμα να βελτιστοποιείται η απόδοση του καυσίμου, μέσω της μείωσης της κατανάλωσης και των σχετικών εκπομπών κατά ένα αναμενόμενο ποσοστό της τάξης του 7-10% στις συνήθεις θαλάσσιες διαδρομές.
Τα εν λόγω ιστία, τα οποία αποτελούν τα μεγαλύτερα στον κόσμο με ύψος 30 μέτρα και διάμετρο 5 μέτρα, έχουν ήδη περάσει από αυστηρές δοκιμές στην ξηρά, όπου εξετάστηκαν ως προς την απόδοση και τις μηχανικές τους ιδιότητες, και αποτελούν τα πρώτα Rotor Sails τα οποία παίρνουν έγκριση από νηογνώμονα με σκοπό να χρησιμοποιηθούν σε product tanker. Στη συνέχεια πρόκειται να πραγματοποιηθούν εκτεταμένες μετρήσεις και να γίνει αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των εν λόγω ιστίων, προκειμένου να εξεταστεί η μακροπρόθεσμη οικονομική και τεχνική βιωσιμότητα της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες από την ομάδα επιδόσεων πλοίων του Lloyd’s Register (LR) θα συλλέξουν και θα αναλύσουν τα δεδομένα επιδόσεων κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής φάσης, για να εξασφαλίσουν μια αμερόληπτη αξιολόγηση προτού δημοσιευθούν σχετικές τεχνικές και επιχειρησιακές πληροφορίες καθώς και μελέτες επιδόσεων.
Φωτό: Maersk Tankers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Η μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υιοθέτηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση της Wasaline για…
Η συμμαχία Κίνας και Ρωσίας στο εμπόριο αναμένεται να ανθίσει ακόμα περισσότερο, ή τουλάχιστον αυτό ονειρεύονται οι Ρώσοι εξαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (carbon capture and storage ‒ CCS) έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες της ενεργειακής μετάβασης,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ