
Έντονη ανησυχία εκφράζεται από εκπροσώπους στην αγορά των containerships για την πορεία της συγκεκριμένης αγοράς λόγω του επερχόμενου κανονισμού του IMO για καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, ο οποίος θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2020.
Συγκεκριμένα ο πρόεδρος και CEO της Mitsui OSK Lines (MOL), ιαπωνικής εταιρείας με σημαντική δραστηριοποίηση στην αγορά των containerships, κ. Junichiro Ikeda, σε πρόσφατη δήλωσή του στους Financial Times, η οποία έκανε το γύρο του κόσμου, ανέφερε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς containers θα είναι δύσκολο να επωμιστούν ένα εκτιμώμενο κόστος της τάξης των $50 δις. Το κόστος αυτό θα προκύψει από την ανάγκη κατανάλωσης νέων καυσίμων, μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (LSFO) στα πλοία ή από την εγκατάσταση συστημάτων scrubbers προκειμένου να μπορούν τα πλοία να ανταποκριθούν στις διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
Ο κ. Ikeda επεσήμανε επίσης ότι η αγορά των containerships σε παγκόσμιο επίπεδο κατέγραψε καθαρές ζημίες άνω του $1 δις το πρώτο τρίμηνο του έτους. Τα αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι η συγκεκριμένη αγορά δεν είναι σε θέση να επιβαρυνθεί με επιπρόσθετα κόστη και δεν έχει επίσης τη δυνατότητα να μετακυλήσει τα νέα κόστη στους ναυλωτές των πλοίων.
Ο πρόεδρος και CEO της MOL ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει σοβαρές πιθανότητες να οδηγηθεί προς χρεωκοπία εφόσον τεθούν σε ισχύ οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η μέση αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη αναμένεται να ξεπεράσει τον 1,5° Κελσίου σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή κατά την περίοδο 2025-2029, προβλέπει…
Για ακόμα ένα έτος, παρότι επιβραδυνόμενες, οι παραγγελίες containerships συνεχίζονται, καθώς εταιρείες-κολοσσοί της ναυτιλίας τακτικών γραμμών επενδύουν στρατηγικά στην επέκταση και στην ανανέωση των…
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ