
Έντονη ανησυχία εκφράζεται από εκπροσώπους στην αγορά των containerships για την πορεία της συγκεκριμένης αγοράς λόγω του επερχόμενου κανονισμού του IMO για καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, ο οποίος θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2020.
Συγκεκριμένα ο πρόεδρος και CEO της Mitsui OSK Lines (MOL), ιαπωνικής εταιρείας με σημαντική δραστηριοποίηση στην αγορά των containerships, κ. Junichiro Ikeda, σε πρόσφατη δήλωσή του στους Financial Times, η οποία έκανε το γύρο του κόσμου, ανέφερε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς containers θα είναι δύσκολο να επωμιστούν ένα εκτιμώμενο κόστος της τάξης των $50 δις. Το κόστος αυτό θα προκύψει από την ανάγκη κατανάλωσης νέων καυσίμων, μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (LSFO) στα πλοία ή από την εγκατάσταση συστημάτων scrubbers προκειμένου να μπορούν τα πλοία να ανταποκριθούν στις διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
Ο κ. Ikeda επεσήμανε επίσης ότι η αγορά των containerships σε παγκόσμιο επίπεδο κατέγραψε καθαρές ζημίες άνω του $1 δις το πρώτο τρίμηνο του έτους. Τα αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι η συγκεκριμένη αγορά δεν είναι σε θέση να επιβαρυνθεί με επιπρόσθετα κόστη και δεν έχει επίσης τη δυνατότητα να μετακυλήσει τα νέα κόστη στους ναυλωτές των πλοίων.
Ο πρόεδρος και CEO της MOL ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει σοβαρές πιθανότητες να οδηγηθεί προς χρεωκοπία εφόσον τεθούν σε ισχύ οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ