
Η ρομποτική, οι τρισδιάστατοι εκτυπωτές, τα drones, το πολυσυζητημένο Internet of things, το blockchain αλλά και τα advanced analytics βρέθηκαν στο επίκεντρο μιας ενδιαφέρουσας συζήτησης, όπου οι ομιλητές τόνισαν πως οι συγκεκριμένες τεχνολογίες δεν αποτελούν πλέον σενάρια επιστημονικής φαντασίας, αντιθέτως αποτελούν πραγματικότητα για τις περισσότερες από τις «στεριανές» βιομηχανίες.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που διοργάνωσε η BCG στην Αθήνα με θέμα «Το μέλλον της Ναυτιλίας– Δαμάζοντας το ψηφιακό κύμα», εκπρόσωποι της ναυτιλιακής κοινότητας και υψηλόβαθμα στελέχη της BCG αναφέρθηκαν στις προκλήσεις αλλά και τις ευκαιρίες που φέρνει η ψηφιοποίηση στη ναυτιλία.
Ο κ. Γιάννης Μαρτίνος, CEO της Signal Maritime, με αφορμή σχετικές ερωτήσεις που του απευθύνθηκαν υπογράμμισε πως η εταιρεία του έχει ήδη αρχίσει να ενσωματώνει την τεχνητή νοημοσύνη στη λειτουργική διαχείριση των πλοίων της, με σημαντικά αποτελέσματα στην αγορά των spot ναυλώσεων.
Σε ερώτηση αναφορικά με το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των Ελλήνων πλοιοκτητών, ο κ. Μαρτίνος εστιάστηκε στην ίδια τη ναυτιλιακή κοινότητα, η οποία λειτουργεί ως ένας ενιαίος μηχανισμός, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να «απορροφά» αλλά και να εφαρμόζει άμεσα και αποτελεσματικά τις τεχνολογίες και τις διαδικασίες που προσθέτουν αξία στον υπό διαχείριση στόλο.
Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα έχει αυτή τη στιγμή τη δυνατότητα, μέσω του δυναμισμού της, αλλά κυρίως της γεωγραφικής συγκέντρωσής της στο λεκανοπέδιο, να αντιλαμβάνεται έγκαιρα τις νέες προκλήσεις της τεχνολογίας και να τις απορρίπτει όταν είναι ιδιαίτερα κοστοβόρες ή δεν έχουν τα αναμενόμενα οφέλη.
Ωστόσο, οι ομιλητές εστιάστηκαν ιδιαίτερα στην ανάγκη για «στροφή» των ναυτιλιακών εταιρειών στις σύγχρονες τεχνολογίες για την επιβίωση τους, καλώντας μάλιστα τα παρευρισκόμενα στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών να εστιαστούν πλήρως σε αυτή τη μετάβαση και να διαθέσουν επαρκείς πόρους και χρόνο.
Ο κ. Jesper Praestensgaard, αντιπρόεδρος της Unifeeder και μέλος του Δ.Σ. του NYSHEX, αναφερόμενος στις ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες, αναγνώρισε πως διαθέτουν την απαραίτητη σήμερα τεχνογνωσία και εξοικείωση με τις σύγχρονες πρακτικές, ωστόσο προέτρεψε τους Έλληνες πλοιοκτήτες να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις στην ψηφιακή μετάβαση, σκεπτόμενοι εναλλακτικά, διότι σε διαφορετική περίπτωση θα αποτύχουν.
Ιδιαίτερη μνεία έγινε στα start- ups που αφορούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, τόσο από τον κ. Stephen MacFarlane, CIO της V. Ships (V.Group), όσο και από τον κ. Γιάννη Μαρτίνο. Ο CEO της Signal Maritime, αναφερόμενος στη δυσκολία εξεύρεσης στελεχών με τεχνογνωσία στο χώρο των νέων τεχνολογιών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία απάντησε πως για να ξεπεράσει το συγκεκριμένο «πρόβλημα» που αντιμετωπίζουν όλες οι εταιρείες του χώρου, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, εφάρμοσε την ήδη δοκιμασμένη συνταγή της αυτοκινητοβιομηχανίας Ford.
Πιο συγκεκριμένα, δημιούργησε μια νέα start-up εταιρεία, η οποία χρηματοδοτείται μεν από τη ναυτιλιακή εταιρεία, διαθέτει όμως όλα τα πλεονεκτήματα μιας νεοφυούς επιχείρησης, διατηρώντας την ικανότητα να προσελκύσει ανθρώπινο δυναμικό με τη σύγχρονη τεχνογνωσία και κατάρτιση.
Στα γνωστά πηγαδάκια που σχηματίστηκαν μετά, η διάθεση των εκπροσώπων της ελληνικής ναυτιλίας ήταν μάλλον αμφίθυμη αφού η τοποθέτηση ορισμένων ομιλητών από το εξωτερικό θεωρήθηκε από κάποιους αυστηρή και δυσοίωνη, ενώ επανάφερε στο προσκήνιο τις εξωγενείς «Κασσάνδρες» που κατά καιρούς εμφανίζονται και αφυπνίζουν τις ναυτιλιακές κοινότητες του κόσμου για τις νέες -αλλά ενίοτε και επίπλαστες- πραγματικότητες, τις τάσεις και τις πραγματικές διαθέσεις των κοινωνικών εταίρων της ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ