
Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä πραγματοποίησε με επιτυχία δοκιμές μιας νέας πρωτοποριακής τεχνολογίας για αυτόματη πρόσδεση πλοίων που ανέπτυξε. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στο πλοίο ‘Folgefonn’, ένα οχηματαγωγό πλοίο μήκους 83 μέτρων το οποίο ανήκει στη νορβηγική εταιρεία Norled. Το εν λόγω πλοίο διαθέτει συστήματα υβριδικής πρόωσης και είναι ήδη εξοπλισμένο με ένα σύστημα ασύρματης φόρτισης της Wärtsilä. Η εγκατάσταση ενός συστήματος αυτόματης πρόσδεσης σε οχηματαγωγό πλοίο αποτελεί μια παγκόσμια πρωτιά.
Οι δοκιμές αυτόματης πρόσδεσης ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους και ολοκληρώθηκαν τον Απρίλιο, ενώ σε καμία περίπτωση κατά την διάρκεια αυτών δεν χρειάστηκε ο καπετάνιος να πάρει το χειροκίνητο έλεγχο του πλοίου.
Οι ελιγμοί που πραγματοποιεί το πλοίο, όπως και το σύστημα πρόωσής του, ελέγχονται αυτόματα από το λογισμικό του συστήματος. Ωστόσο, η χειροκίνητη επέμβαση και ο έλεγχος του πλοίου είναι δυνατά ανά πάσα στιγμή. Η αυτόματη λειτουργία επιτρέπει στους αξιωματικούς του πλοίου να επικεντρωθούν στην επίγνωση της κατάστασης έξω από την τιμονιέρα, βελτιώνοντας έτσι την ασφάλεια και την αξιοπιστία των λειτουργιών.
Η τεχνολογία αυτόματης πρόσδεσης της Wärtsilä προσφέρει αξιοσημείωτα οφέλη στους διαχειριστές, όπως για παράδειγμα περισσότερη ασφάλεια, καθώς υπάρχει μικρότερη πιθανότητα ανθρώπινου λάθους, αλλά και μικρότερη φθορά εξοπλισμού και μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα κατά τη διάρκεια της πρόσδεσης.
Φωτό: wartsila.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…

Σε μια κρίσιμη συγκυρία για την ενεργειακή θωράκιση της Ευρώπης, ένεκα της ρωσικής «απεξάρτησης», η Γερμανία επιταχύνει τις διαδικασίες στις υποδομές Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ