
Παρά τις φωνές των χωρών της ανατολικής, κυρίως, Ευρώπης που μιλούν για «ρωσική» απειλή στην ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης από την κατασκευή του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου Nord Stream 2, η γερμανική κυβέρνηση παραμένει σταθερή στην απόφασή της να προχωρήσει απρόσκοπτα το έργο.
Χαρακτηριστικά ήταν τα όσα δήλωσε η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ κατά τη συνάντησή της προ ολίγων ημερών στο Βερολίνο με τον Πολωνό πρωθυπουργό Ματέους Μοραβιέτσκι, για τον οποίο ο αγωγός συνιστά ουσιαστική απειλή για την ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια. Για την κ. Μέρκελ ο αγωγός Nord Stream 2 δεν συνιστά καμμία απειλή, ενώ σημείωσε ότι αν και το κόστος του θα αγγίξει τα $11 δις πρόκειται για ένα οικονομικό έργο που θα συμβάλλει στην διαφοροποίηση των ενεργειακών πηγών της ευρωπαϊκής ηπείρου.
Ωστόσο, οι ανησυχίες των ανατολικοευρωπαϊκών χωρών αλλά και των ΗΠΑ δεν έχουν καμφθεί. Μάλιστα, από την πλευρά της η Ουκρανία εκφράζει φόβους ότι με την κατασκευή του Nord Stream 2 θα περιοριστεί η –παρούσα– βαρύτητα του αγωγού που διέρχεται των δικών της εδαφών και μέσω του οποίου τροφοδοτείται με ρωσικό φυσικό αέριο η Ευρώπη. Ενώ η ουκρανική κυβέρνηση προχωρά και ένα βήμα παραπέρα, υποστηρίζοντας, όπως μεταδίδουν διεθνή ειδησεογραφικά μέσα, ότι δεν αποκλείεται στο μέλλον ακόμα και κάποια μορφή «επίθεσης» της Ρωσίας εναντίον του αγωγού στο ουκρανικό έδαφος.
Να σημειωθεί, όπως αναφέρει το CNBC, ότι οι απώλειες από τη λειτουργία του αγωγού Nord Stream 2 για την Ουκρανία και τον περιορισμό των ποσοτήτων που θα διέρχονται από τον «δικό» της αγωγό μπορεί να αγγίξουν έως και τα $2 δις σε ετήσια βάση. Ποσό που ισοδυναμεί σχεδόν με το 3% του ΑΕΠ της χώρας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/MARKUS HEINE & STEFAN SAUER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ