
Παρά τις φωνές των χωρών της ανατολικής, κυρίως, Ευρώπης που μιλούν για «ρωσική» απειλή στην ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης από την κατασκευή του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου Nord Stream 2, η γερμανική κυβέρνηση παραμένει σταθερή στην απόφασή της να προχωρήσει απρόσκοπτα το έργο.
Χαρακτηριστικά ήταν τα όσα δήλωσε η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ κατά τη συνάντησή της προ ολίγων ημερών στο Βερολίνο με τον Πολωνό πρωθυπουργό Ματέους Μοραβιέτσκι, για τον οποίο ο αγωγός συνιστά ουσιαστική απειλή για την ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια. Για την κ. Μέρκελ ο αγωγός Nord Stream 2 δεν συνιστά καμμία απειλή, ενώ σημείωσε ότι αν και το κόστος του θα αγγίξει τα $11 δις πρόκειται για ένα οικονομικό έργο που θα συμβάλλει στην διαφοροποίηση των ενεργειακών πηγών της ευρωπαϊκής ηπείρου.
Ωστόσο, οι ανησυχίες των ανατολικοευρωπαϊκών χωρών αλλά και των ΗΠΑ δεν έχουν καμφθεί. Μάλιστα, από την πλευρά της η Ουκρανία εκφράζει φόβους ότι με την κατασκευή του Nord Stream 2 θα περιοριστεί η –παρούσα– βαρύτητα του αγωγού που διέρχεται των δικών της εδαφών και μέσω του οποίου τροφοδοτείται με ρωσικό φυσικό αέριο η Ευρώπη. Ενώ η ουκρανική κυβέρνηση προχωρά και ένα βήμα παραπέρα, υποστηρίζοντας, όπως μεταδίδουν διεθνή ειδησεογραφικά μέσα, ότι δεν αποκλείεται στο μέλλον ακόμα και κάποια μορφή «επίθεσης» της Ρωσίας εναντίον του αγωγού στο ουκρανικό έδαφος.
Να σημειωθεί, όπως αναφέρει το CNBC, ότι οι απώλειες από τη λειτουργία του αγωγού Nord Stream 2 για την Ουκρανία και τον περιορισμό των ποσοτήτων που θα διέρχονται από τον «δικό» της αγωγό μπορεί να αγγίξουν έως και τα $2 δις σε ετήσια βάση. Ποσό που ισοδυναμεί σχεδόν με το 3% του ΑΕΠ της χώρας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/MARKUS HEINE & STEFAN SAUER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ