
Η απόφαση του Ινδού πρωθυπουργού Ναρέντα Μόντι, τον Μάιο του 2016, για εφαρμογή ενός προγράμματος αλλαγής του ενεργειακού μείγματος των φτωχών ινδικών νοικοκυριών, με παροχή οικιακών συσκευών που θα χρησιμοποιούν υγραέριο αντί για άλλα ρυπογόνα καύσιμα, όπως το ξύλο ή η ζωική κοπριά, έχει οδηγήσει σε εντυπωσιακή αύξηση των εισαγωγών LPG στην Ινδία.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει το Thomson Reuters Eikon ο φετινός Δεκέμβριος θα είναι ο μήνας κατά τον οποίο για πρώτη φορά η Ινδία θα ξεπεράσει την Κίνα σε εισαγωγές LPG κι έτσι θα γίνει ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LPG σε όλο τον κόσμο. Για την ακρίβεια, τον Δεκέμβριο οι αποστολές φορτίων LPG στην Ινδία εκτιμάται πως θα αγγίξουν συνολικά τους 2,4 εκατ. τόνους, με την Κίνα να καταλαμβάνει την δεύτερη θέση με 2,3 εκατ. τόνους.
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις, ο Ted Young, Chief Financial Officer στην Dorian LPG, μιλώντας στο πρακτορείο Reuters τόνισε ότι «η ανάπτυξη στην Ινδία είναι εκπληκτική. Το γεγονός ότι οι επιδοτούμενες οικιακές συνδέσεις έχουν αυξηθεί από τις 140 εκατ. το 2015 στις 181 εκατ. σήμερα είναι πολύ εντυπωσιακό». Η Dorian LPG αναμένει και περαιτέρω αύξηση των ινδικών εισαγωγών καθώς η επιβολή ενός φόρου στην βενζίνη έχει ωθήσει σε αύξηση της χρήσης LPG ως καύσιμο για τα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Υπουργείου Πετρελαίου της Ινδίας, έως το 2031-32 οι ετήσιες εισαγωγές LPG στην χώρα αναμένεται να αγγίξουν τους 35 εκατ. τόνους.
Βέβαια, με την εξαίρεση του φετινού Δεκεμβρίου, οι μέσες μηνιαίες εισαγωγές της Ινδίας σε LPG κινούνται στα επίπεδα των 1,7 εκατ. τόνων και υπολείπονται σημαντικά των αντίστοιχων μεγεθών της Κινας, που σε μηνιαία βάση εισάγει κατά μέσο όρο 2,2 εκατ. τόνους. Ωστόσο, οι αυξανόμενες ανάγκες της Ινδίας σε LPG αναμένεται, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, να οδηγήσουν στο προσεχές μέλλον την Ινδία σταθερά μπροστά από την Κίνα, ενώ ήδη από τον περασμένο Απρίλιο η Ινδία ξεπέρασε και την Ιαπωνία, η οποία πλέον καταλαμβάνει την θέση του τρίτου μεγαλύτερου εισαγωγέα LPG στον κόσμο. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Νότια Κορέα.
Να σημειωθεί ότι οι μεγαλύτερες εισαγωγές LPG στην Ινδία πραγματοποιούνται από χώρες της Μέσης Ανατολής, ενώ νέος μεγάλος εξαγωγέας αναδεικνύονται σταδιακά οι ΗΠΑ.
Φωτό: dorianlpg.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία ενεργειακής μετάβασης της Ναμίμπια και ανάδειξής της ως κόμβου ενέργειας της Αφρικής κατεγράφη πρόσφατα, με την υπογραφή της CMB.TECH.…
Η Διώρυγα του Παναμά ανακοίνωσε την εισαγωγή του NetZero Slot, μιας νέας κατηγορίας στο σύστημα κρατήσεων διελεύσεων, που στοχεύει άμεσα στην επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης…
Το Maritime Just Transition Task Force (MJTTF) δημοσίευσε το πρώτο εγχειρίδιο κατάρτισης, για να διευκολύνει την ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων για ναυτικούς που εργάζονται σε…
Η Chevron, απτόητη από το θερμό γεωπολιτικό κλίμα της Μέσης Ανατολής, σύμφωνα με το Reuters, υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία με την Israel Natural Gas Lines…
Η φετινή χρονιά διαγράφεται δυσμενής για τις εξαγωγές σόγιας των ΗΠΑ, καθώς σημειώνουν χαμηλό δεκαετίας. Σύμφωνα με δεδομένα της AXSMarine, μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου,…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η οικοδόμηση του ιδιόκτητου στόλου της Trafigura, καθώς ο κολοσσός επιδιώκει να περιορίσει την έκθεσή του στη μεταβλητότητα των ναυτιλιακών…
Οι αεροπορικές διασυνδέσεις ανάμεσα σε Ρωσία και ΗΠΑ βρίσκονται σε κατάσταση αναστολής ελέω του ρωσο-ουκρανικού πολέμου. Ο επιχειρηματικός κλάδος των ΗΠΑ, όμως, εντοπίζει ευκαιρίες…
Μετά από ένα αδύναμο ξεκίνημα για το 2025, οι αποστολές θερμικού άνθρακα της Ινδονησίας παρουσιάζουν ψήγματα ανάκαμψης, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Signal. Σημειώνεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ