
Μοιάζει να μην έχουν τέλος τα εμπόδια στην κατασκευή του νέου αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream ΙΙ, ο οποίος θα συνδέει απευθείας τα ρωσικά κοιτάσματα με την αγορά της κεντρικής Ευρώπης. Ο αγωγός Nord Stream ΙΙ, μήκους 1.220 χιλιομέτρων, όταν κατασκευαστεί, θα μεταφέρει 55 δις κυβικά μέτρα φυσικού αερίου από τη Ρωσία στη Γερμανία μέσω της Βαλτικής, «διερχόμενος» από τα χωρικά ύδατα της Ρωσίας, της Φινλανδίας, της Σουηδίας, της Δανίας και της Γερμανίας.
Ωστόσο, πριν από λίγες ημέρες το Κοινοβούλιο της Δανίας ψήφισε νόμο, με τον οποίο παρέχεται η δυνατότητα στο υπουργείο Εξωτερικών της χώρας να απορρίψει το πέρασμα του αγωγού Nord Stream ΙΙ από τα χωρικά της ύδατα, για λόγους εθνικής ασφάλειας.
Να σημειωθεί ότι μέχρι πρότινος το όλο ζήτημα ήταν στην ευθύνη και αρμοδιότητα του Οργανισμού Ενέργειας της Δανίας, αλλά πλέον λόγο θα έχει και το ΥΠΕΞ της χώρας.
Η κυβέρνηση της Δανίας έχει αρκετές φορές εγείρει ζητήματα ενεργειακής ασφάλειας της Ευρώπης και έχει ζητήσει να τεθεί το ζήτημα σε διαβούλευση μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Ρωσίας, έτσι ώστε να διευθετηθούν όλα τα εκκρεμή θέματα.
Με πιθανό το «μπλόκο» από την Δανία, Αμερικανοί αξιωματούχοι, όπως μεταδίδουν ξένα ειδησεογραφικά μέσα, εκφράζουν την άποψη ότι το έργο κατασκευής του αγωγού Nord Stream ΙΙ, εν τέλει, δεν θα προχωρήσει. Θεωρούν ότι πρόκειται για ένα «πολιτικό» και όχι ενεργειακό έργο μέσω του οποίου η Ρωσία θέλει να ενισχύσει την ενεργειακή εξάρτηση της Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο. Μάλιστα, προχωρούν ένα βήμα παρακάτω, τονίζοντας, ευθέως, ότι οι ΗΠΑ δεν επιθυμούν την υλοποίησή του.
Να σημειωθεί ότι επιφυλάξεις για την αναγκαιότητα κατασκευής του Nord Stream ΙΙ διατυπώνονται, επίσης, και από την Πολωνία καθώς και από τις χώρες της Βαλτικής.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/STEFAN SAUER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ηράκλειο Στην πίστα του Αεροδρομίου Ηρακλείου «Ν.Καζαντζάκης» κατάφεραν να μπουν αγροτοκτηνοτρόφοι που από νωρίς το πρωί, πραγματοποιούν και στο Ηράκλειο κινητοποιήσεις. Ως συνέπεια της…

Η εισαγωγή λειτουργιών τηλεχειρισμού (Remote Control Functions) σε μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης πετρελαίου (FPSO) αποτελεί μια από τις πλέον καινοτόμες κατευθύνσεις ψηφιακού εκσυγχρονισμού…

Μια από τις πιο κρίσιμες διπλωματικές συναντήσεις των τελευταίων μηνών για το Ουκρανικό θα πραγματοποιηθεί σήμερα το απόγευμα στο Λονδίνο παρουσία του προέδρου της…

Μια πρωτοφανή καθίζηση στις εμπορικές ροές αγροτικών προϊόντων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποκαλύπτουν τα δεδομένα της AXSMarine, καταγράφοντας ιστορικό χαμηλό δεκαετίας. Ειδικότερα, για το…

Σε δίωξη κατά οκτώ ναυτιλιακών εταιρειών προέβη η Επιτροπή Ανταγωνισμού (Επιτροπή) της Νότιας Αφρικής. Οι οκτώ εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι οι: Maersk South Africa…

Η πρόσφατη επιχειρησιακή επιτυχία της World Fuel Services, μέλους του ομίλου World Kinect, αναδεικνύει πώς οι προηγμένες τεχνολογίες βιοκαυσίμων μπορούν να μεταμορφώσουν το ενεργειακό…

Οι παραγγελίες bulk carriers το 2025 διαφαίνονται λιγοστές καθώς η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της. Σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO, το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025…

Ανεξάρτητα από τον κατευνασμό των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, η επιστροφή στην –προ δύο ετών– κανονικότητα στη Διώρυγα του Σουέζ δεν είναι υλοποιήσιμη εντός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ