
Σε πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου στην Σκωτία υποστηρίζεται ότι τόσο η βρετανική όσο και η σκωτσέζικη βιομηχανία πετρελαίου εισέρχονται στην τελευταία δεκαετία του παραγωγικού τους βίου.
Πιο συγκεκριμένα, όπως υποστηρίζει η ερευνητική ομάδα, υπό τον καθηγητή Roy Thompson (School of GeoSciences | The University of Edinburgh), τα αποθέματα τόσο σε πετρέλαιο όσο και σε φυσικό αέριο θα εξαντληθούν μέσα σε δέκα χρόνια, κάτι που η ερευνητική ομάδα βασίζει στην ανάλυση της παραγωγικής ικανότητας των υφιστάμενων πετρελαιοφόρων πεδίων. Όπως υποστηρίζεται στη μελέτη υπολείπεται προς άντληση μόλις το 10% από την αρχική ανακτήσιμη ποσότητα πετρελαίου και φυσικού αερίου του Ηνωμένου Βασιλείου.
Επίσης, η έρευνα διαπιστώνει ότι το fracking, δηλαδή η μέθοδος εξόρυξης φυσικού αερίου από το υπέδαφος με τη βοήθεια χημικών ουσιών –μία έντονα αμφιλεγόμενη διαδικασία– θα είναι ελάχιστα οικονομικώς εφικτή στο Ηνωμένο Βασίλειο, και ειδικώς στη Σκωτία, λόγω έλλειψης τοποθεσιών με κατάλληλη γεωλογία.
Σε περίπτωση που τα συμπεράσματα και οι προβλέψεις της έρευνας αποδειχθούν ορθά, τότε το Ηνωμένο Βασίλειο –προειδοποιούν οι ερευνητές– θα εισέλθει σε μία εποχή όπου οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου θα καταστούν απολύτως αναγκαίες.
Για την αντιμετώπιση της κατάστασης οι ερευνητές αλλά και παράγοντες της ενεργειακής αγοράς του ΗΒ αλλά και της Σκωτίας θεωρούν πως επιβάλλεται σταδιακή στροφή και μεγαλύτερη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, και ιδίως της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας και των προηγμένων τεχνολογιών ηλιακής ενέργειας.
Η έρευνα επιφέρει, τέλος, και ένα σημαντικό «χτύπημα» στις φιλόδοξες προβλέψεις, κυρίως της τέως σκωτσέζικης κυβέρνησης υπό τον Alex Salmond, η οποία την εποχή του δημοψηφίσματος για την ανεξαρτησία της Σκωτία διαφήμιζε τον ερχομό ενός δεύτερου πετρελαϊκού «boom» για τη Σκωτία. Μία προοπτική που πλέον φαίνεται να απομακρύνεται οριστικά από τον ορίζοντα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/HOMMEDAL MARIT NORWAY OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η λήξη της σχολικής χρονιάς στη Γαλλία κινδυνεύει σήμερα, Παρασκευή 4 Ιουλίου, να συνδυαστεί με την ταλαιπωρία όσων επέλεξαν να ταξιδέψουν για τις διακοπές…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Το Βιετνάμ αναμένεται να αγοράσει 50 αεροσκάφη Boeing, αξίας $8 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, το οποίο επικαλείται κοινό σχέδιο δήλωσης. Η χώρα…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι «έτοιμη να συνάψει μία συμφωνία» με τις ΗΠΑ για τους δασμούς, δήλωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ…
Σε μια πρωτοβουλία-ορόσημο για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών προχωρά η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Amon Maritime. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Η DryDel Shipping προέβη στην ανακοίνωση μιας επιτυχημένης επενδυτικής κίνησης. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία συμφερόντων του κ. Κώστα Δελαπόρτα ολοκλήρωσε μια επικερδή πώληση στον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ