
Σε πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου στην Σκωτία υποστηρίζεται ότι τόσο η βρετανική όσο και η σκωτσέζικη βιομηχανία πετρελαίου εισέρχονται στην τελευταία δεκαετία του παραγωγικού τους βίου.
Πιο συγκεκριμένα, όπως υποστηρίζει η ερευνητική ομάδα, υπό τον καθηγητή Roy Thompson (School of GeoSciences | The University of Edinburgh), τα αποθέματα τόσο σε πετρέλαιο όσο και σε φυσικό αέριο θα εξαντληθούν μέσα σε δέκα χρόνια, κάτι που η ερευνητική ομάδα βασίζει στην ανάλυση της παραγωγικής ικανότητας των υφιστάμενων πετρελαιοφόρων πεδίων. Όπως υποστηρίζεται στη μελέτη υπολείπεται προς άντληση μόλις το 10% από την αρχική ανακτήσιμη ποσότητα πετρελαίου και φυσικού αερίου του Ηνωμένου Βασιλείου.
Επίσης, η έρευνα διαπιστώνει ότι το fracking, δηλαδή η μέθοδος εξόρυξης φυσικού αερίου από το υπέδαφος με τη βοήθεια χημικών ουσιών –μία έντονα αμφιλεγόμενη διαδικασία– θα είναι ελάχιστα οικονομικώς εφικτή στο Ηνωμένο Βασίλειο, και ειδικώς στη Σκωτία, λόγω έλλειψης τοποθεσιών με κατάλληλη γεωλογία.
Σε περίπτωση που τα συμπεράσματα και οι προβλέψεις της έρευνας αποδειχθούν ορθά, τότε το Ηνωμένο Βασίλειο –προειδοποιούν οι ερευνητές– θα εισέλθει σε μία εποχή όπου οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου θα καταστούν απολύτως αναγκαίες.
Για την αντιμετώπιση της κατάστασης οι ερευνητές αλλά και παράγοντες της ενεργειακής αγοράς του ΗΒ αλλά και της Σκωτίας θεωρούν πως επιβάλλεται σταδιακή στροφή και μεγαλύτερη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, και ιδίως της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας και των προηγμένων τεχνολογιών ηλιακής ενέργειας.
Η έρευνα επιφέρει, τέλος, και ένα σημαντικό «χτύπημα» στις φιλόδοξες προβλέψεις, κυρίως της τέως σκωτσέζικης κυβέρνησης υπό τον Alex Salmond, η οποία την εποχή του δημοψηφίσματος για την ανεξαρτησία της Σκωτία διαφήμιζε τον ερχομό ενός δεύτερου πετρελαϊκού «boom» για τη Σκωτία. Μία προοπτική που πλέον φαίνεται να απομακρύνεται οριστικά από τον ορίζοντα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/HOMMEDAL MARIT NORWAY OUT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έπειτα από μία δεκαετία εσωτερικών ζυμώσεων και διαβουλεύσεων, το Υπουργείο Μεταφορών της Νότιας Αφρικής επισημοποίησε πρόσφατα τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία μιας κρατικής…
Η εταιρεία ακινήτων Aldar, με έδρα το Άμπου Ντάμπι, πρόσφατα αποκάλυψε το masterplan της για την ανάπτυξη ενός νησιωτικού προορισμού ονόματι Fahid Island, σε…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Τάσεις σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τους ναύλους των VLGCs να παραμένουν σε παρεμφερή επίπεδα, σε εβδομαδιαία βάση, την εβδομάδα με…
Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) με την ονομασία «Energos Eskimo» απέπλευσε την Τετάρτη 4 Ιουνίου από το λιμάνι της…
Το Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ κατέληξε σε συμφωνία την Πέμπτη 5 Ιουνίου, για την αναθεώρηση των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών και την…
Ανάπτυξη 2,2% καταγράφηκε στην ελληνική οικονομία το α’ τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024, ενώ σε σχέση με το…
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ